Gå til innhold

Bildetråd, dine klesplagg og antrekk, nytt og gammelt! (PS: Kommentarer skal i kommentartråden!)


Zeph

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et par "boots" i skinn, fra J&J. Handler vanligvis ikke der, men kjøpte et par vintersko i skinn derfra for ett år siden, og de holdt utrolig godt gjennom hele vinteren til tross for salta sludd som vi har her i Bergen, så da gir jeg disse en sjanse også. Glidelås på andre siden, meget praktisk for oss som hater å knute sko.

 

EDIT: Kan poste "fit-pic" hvis det er interesse for det.

image1xl.jpg

Endret av baBuShKa
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg liker godt rødt, og her er en kombo jeg bruker rett som det er. Tanken er at slipset tar opp det røde fra skjorten og det blå fra sømmen på PSet. Ganske fornøyd, men skulle valgt andre strømper (fra H&M). Skulle også tatt et bilde i helfigur slik at passformen hadde kommet bedre frem.

Grå twill tredelt dress fra Charles Tyrwhitt
Skjorte fra Tailor Store
Slips fra Harvie and Hudson
PS selvgjort men hjelp av Y&M sydamer i Kongsgata
Sko semibrogue fra Charles Tyrwhitt

Endret av dag1234
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trodde ikke det skulle bli så varmt i Stavanger i dag, og tweed ble litt i heteste laget. Dette er en kombinasjon bygd på samme prinsipp som så ofte før: ton-i-ton, og slipset tar opp fargen i skjorten. Dagens antrekk er mye safere enn i går, og langt mer kjedelig. Jeg liker vanligvis å dra det litt lengre enn dette, selv om jeg kan tåle å gå slik og.


Jakke i donegal fra Charles Tyrwhitt.
Skjorte MTM i cream poplin fra Harvie and Hudson.
Slips fra Harvie and Hudson.
PS i silke fra ...husker ikke.
Bukser MTM i twill fra Manning and Manning.
Sko suede semibrogue fra Charles Tyrwhitt.
Strømper fra H&M.

Endret av dag1234
  • Liker 2
Lenke til kommentar

I dag fulgte jeg samme prinsipp når det gjaldt skjorrte og slips, Nå er det fire farger i skjorten, og tre av dem tar igjen i slipset, mens den fjerde fargen finnes igjen i PSet som også kommenterer fargen i dressen.

Dress i brun cord fra Charles Tyrwhitt.
Skjorte i poplin og doble mansjetter og 7-fold slips i silke fra Harvie & Hudson.
PS fra CT.
Sko full brogue fra Herring.
Strømper fra Marks & Spencer.

Endret av dag1234
Lenke til kommentar

Jeg pleier å få en del pepper for mine skjorter, spesielt de fra min favoritt Harvie & Hudson. Jeg tenkte derfor jeg skulle forklare hvorfor jeg foretrekker dem fremfor langt dyrere merker, som f eks Thomas Pink.

Selvsagt liker jeg utseende på skjortene til H&H, men ut over det har de en mønsterpass som jeg ikke har sett hos andre i Jermyn Street.

Dette er dagens skjorte. Den viser klart hvor nøye mønsteret treffer i skulderstykkene, overgangen skulder/erme og i stolpen ved mansjetten. Det er derfor en gjennomløpende mønster fra mansjett til mansjett. Det gjør at disse skjortene skiller seg fra andre i langt høyere prisklasse.

Her står litt hva söte bror skriver om disse (og andre skjorter) http://www.manolo.se...skjortor-part-i

Ellers har jeg et lite hjertesukk angående denne tråden. Tilbakemeldingene er ofte av typen 'liker/liker ikke', ikke sjelden i ganske emosjonelle ordelag. Det gjelder ikke bare mine poster. Det er det lite å lære av, og det blir ofte for subjektivt og ekspressivt.
Jeg har merket meg at det er få som f eks kommenterer passform og balanse i antrekkene - noe jeg mange ganger synes er viktigere enn fargene på slipset.

Endret av dag1234
  • Liker 5
Lenke til kommentar

I dag ble det cuasual-tuesday. Her forsøker jeg samme prinsipp som så ofte. To av skjortens tre farger finnes igjen i slipset, en av dem i PSet og alle tre forholder seg til jakken. PSet bryter med et organisk mønster for ikke å bli helt overkoorrdinert. Ble fornøyd med denne komboen, og for en gangs skyld er fargene tilnærmet riktig (på brystbildet).

Selv ser jeg at jakken er fin over skuldrene, nakken og i armlengden, men litt for kort og at knappen er satt for høyt. Synes også at under- og overdel på antrekket ikke hang så godt sammen i dag, og at jeg kunne valgt noen andre bukser og sko. Jeg har til og med på belte, det er ikke ofte - men så er det også fra Cordoba.

Jakken er ull fra Dielmar.
Skjorte i end-on-end/poplin, slips i silke og PS i bomull fra Charles Tyrwhitt.
Bukser bomull fra Tailor Store.
Strømper fra H&M.
Boots i sued fra Black Duck.

Endret av dag1234
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Her kommer det masse bilder. Hadde vært fint med innspill :)

 

post-196157-0-38367800-1346935051_thumb.jpg

post-196157-0-20473300-1346935063_thumb.jpg

Har skjorta utenfor buksa inntil jeg får beltet fra equusleather

 

høstskoene fra i fjor har blitt litt ødelagt.

post-196157-0-49298100-1346935069_thumb.jpg

hva kna jeg gjøre med dette?

post-196157-0-33293900-1346935075_thumb.jpg

Jeg kan vel bruke superlim til å fikse såla.

 

post-196157-0-00288700-1346935082_thumb.jpg

post-196157-0-32562500-1346935088_thumb.jpg

rosa gingham med og uten genser. for sommerlig? GEnseren er navy btw.

Hvis det skulle være noen tvil om fargen på genseren:

 

post-196157-0-35587200-1346935097_thumb.jpg

 

 

 

 

edit. hvis noen kan anbefale noen chinos til rundt en tusenlapp, settes det stor pris på :)

Bonusbilde:

post-196157-0-96338600-1346935107_thumb.jpg

Filsonbaggen blir finere over tid. den er omtrent 10 måneder gammel. Kan ta fler bilder av den hvis noen ønsker.

Endret av Tsjuden
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med fare for å dominere tråden fullstendig... det er bare å gi beskjed, for jeg kan legge ut mindre. Kan prøve i alle fall.

I dag brukte jeg dette på jobb.

Jakke i tweed fra Charles Tyrwhitt.
Skjorte i oxford fra Brooks Brothers. Slips fra samme. PS fra husker ikke.
Bukser i bomull fra Tailor Store.
Sko full brogue fra Herring.
Strømper fra H&M.

Endret av dag1234
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...