Lange Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Noen som spiller Titan Quest her? Begynte å spille D2:LoD igjen for noen uker sia nå, digger det, men trenger noe nytt. Er titan quest en bra erstatning eller? Er det mange som spiller? Noen store forskjeller fra D2?
M@R7!N Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Beste diabloklonen etter min mening ihvertfall Mange interessante klassenkombinasjoner og massse loot
Lange Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Skrevet 25. februar 2008 Er det mange som spiller? og Eventuelt hva er bedre/dårligere enn i D2?
Crispin Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 (endret) Jeg kjøpte det nettopp billig på steam, men stusset litt når jeg laget character. Ser virkelig alle helt like ut? Fikk velge farge på klærne og om jeg skulle være male eller female. Så spilte jeg i 2-3min, men gidder ikke begynne skikkelig før kompissen min også har fått ned spillet. Endret 25. februar 2008 av Crispin
akristina92 Skrevet 26. februar 2008 Skrevet 26. februar 2008 Jeg kjøpte det nettopp billig på steam, men stusset litt når jeg laget character. Ser virkelig alle helt like ut? Fikk velge farge på klærne og om jeg skulle være male eller female. Så spilte jeg i 2-3min, men gidder ikke begynne skikkelig før kompissen min også har fått ned spillet. Alle ser prikk like ut, ja. Men det kommer seg litt uti spillet kan jeg tenke mer, når du får på deg litt klær. Personlig har jeg aldri vært så glad i Diablo og dets kloner, blir for ensformig for meg. Få quest > Drep haugevis av monster > Drep en "sjef" eller to > Returner til personen du fikk questet av > Få nytt quest og så videre. Joda, det er jo en historie bak alt, sikkert bra den, men er ikke akkurat den som ligger i bakhodet når jeg ødelegger musehanda mi med all klikkingen. (Dette var i alle fall sånn jeg opplevde det)
Registrert-Brukar Skrevet 26. februar 2008 Skrevet 26. februar 2008 Diablo har vore ein stor del i min gaming karriere. Eg tykkjer det er eit kjempebra spel. Kjekkast med venner.
Jørgen Sørheim Skrevet 26. februar 2008 Skrevet 26. februar 2008 Har alltid vært en stor fan av Diablo-spillene, og har brukt flere tusen timer på D2 og LoD oppigjennom årene. Har lekt meg litt med både Sacred og Titan Quest, men jeg syns ikke noen av dem bygger særlig videre på det som gjør D2 så bra. Tonnevis med builds, synergies og jakten på rares/uniques. For øyeblikket holder jeg på med en paladin med holy freeze og zeal.
Licht Skrevet 26. februar 2008 Skrevet 26. februar 2008 Titan Quest synes jeg har mange gode konsepter, som faktisk fungerer i praksis. Sannsynligvis den beste diabloklonen jeg har vært borti.
Lange Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Skrevet 26. februar 2008 Sant at Titan Quest har et dødt multiplayer community? Nesten alle spiller over hamachi har jeg hørt.
dapre Skrevet 26. februar 2008 Skrevet 26. februar 2008 Har kun spillt demo'en av Diablo 1, men fulleversjon av Titan Quest. Likte ikke Diablo pga den dystre og "depresive" (?) stemningen. Sånn sett er TQ en befrielse. Ekstremt fargerikt og flott for øyet. Koste meg gjennom hele spillet, men det er ganske repitivt. Som nevnt ganske likt Sacred. Mye pek og klikk slåssing, men greit nok. Likner faktisk ganske mye på et av mine favorittspill, Dungeon Siege.
Xifi Skrevet 26. februar 2008 Skrevet 26. februar 2008 (endret) Titan Quest er et bra valg ( synes jeg da ) jeg spiller over nettet med en kompis , har hamachi men gidder ikke bruke den xD Endret 26. februar 2008 av Xificuz
Licht Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 Likte ikke Diablo pga den dystre og "depresive" (?) stemningen. Det er vel gjerne litt av poenget med dark/gothic fantasy... ?
blackbrrd Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 Har brukt mange hundre timer på TitanQuest, så jeg synes det er bra. Har spillte endel Diablo 2 LOD, men likte faktisk TQ bedre. Likte faktisk ikke expansionen til TQ, da den er mørk og dyster. Orginalsettingen er lys og fin. Hvis du skal spille TitanQuest så anbefaler jeg deg å ta en rolle opp til level 20-30 for så å starte en ny en. Du kan da overføre equipment mellom de to, noe som gjør spillet morsommere i det du får brukt mer av det du finner. Digger character creation i TitanQuest, noe du kan teste selv på http://www.titancalc.com Anbefaler caster i forhold til melee, ihvertfall hvis du skal spille høyere enn level 40-50. Det er morsomt å spille melee, men du trenger equipment. Første character burde derfor være caster. Characteren som har fungert best for meg er Oracle, en blanding av Storm og Spirit. Poenget med characteren er Squall og Ternion attack. For at rollen ikke skal bli squichy har du masse slow-gear (grønne cold ringer) og skillene i Deatchill Aura treet. Oracle level 27 http://www.titancalc.com/TitanCalc.asp?mas...0-0-0-0-0-0-0-0 Oracle level 65 http://www.titancalc.com/TitanCalc.asp?mas...0-0-5-0-0-8-0-0 Andre klasse kombinasjoner jeg har likt er: Warden: Defense/Hunting (mesteparten av skillpoengene i Defense) Skjold/Spyd Ranger: Nature/Hunting (7 skillpoeng i ulver, deretter bue) Ulver+bue Conjurer (earth/spirit) Summoner (earth/nature
Lange Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Skrevet 2. mars 2008 Likte trap assassin i D2 så jeg går for trap rogue i TQ Takk for linken blackbrrd, nice side.
vikingkylling Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Jeg har spilt Diablo, Diablo 2 pluss expansion, Titan Quest (har expansion, men ikke fått spilt den ennå), Sacred, Divine Divinty, Lionheart, Hellgate: London og flere andre lignende spill. Personlig vil jeg rangere Diablo 2 (pluss expansion), Titan Quest og Hellgate som de suverent beste spillene, men rekkefølgen avhenger litt av hva du vil ha. Diablo 2 begynner å dra på årene, noe som dessverre merkes. Men om du ikke bryr deg så mye om grafikk er det fortsatt et glimrende spill, men jeg anbefaler ikke å spille det på nettet da det er utrolig mye juks ute og går. Selv startet jeg en ny karakter, og mindre en fem minutter senere kunne jeg plukke opp et helt sett med rustning, hjelm, sverd og alt annet av interesse om jeg ville da en person (ikke NPC) jeg aldri har møtt før gav det til meg. Titan Quest ser mye bedre ut en Diablo 2, og personlig liker jeg den verden mye bedre enn verden i Diablo 2. Det er veldig fargerikt og stemingsfullt om man overser ørkenområdene, og fiendene er mye mer interessante enn dem i Diablo 2. Klassene er et kapittel for seg da man ikke bare har en drøss av dem, men hvilke som helst par kan kombineres og lage enda en klasse. Dessuten er det så mange skills i hver klasse at man neppe får bruk for alle selv om man bare har en. Dette gir det utrolig mye variasjon. Når det gjelder hvordan man ser ut ble jeg også skuffet først, da man velger farge og kjønn. Men når du tenker etter gjør du ikke det engang i Diablo 2. Da velger du klasse, og ferdig med det. På det viset er det faktisk enda flere valg når det gjelder karakter i TQ enn i D2. Dessuten har du neppe tenkt å springe rundt i pysjamas gjennom hele spillet, så straks du får en rustning ser du forskjellig ut fra starten. Jeg synes TQ er et glimrende spill på mange måter og helt klart verdig tronen etter D2, men jeg synes det har to små "feil". Det ene er at ingen brett er generert tilfeldig som i Diablo 2, så når du først har vært et sted vet du nøyaktig hva som venter neste gang du drar dit. Dette er bare en bagatell, og siden alt er det samme hver gang er det mange flere detaljer her enn i Diablo 2. Det som er verre er Town Portal. I Diablo 2 må du kjøpe en magisk rull for å få tilgang til en, men til gjengjeld holder den seg der helt til du drar til byen og tilbake. Dette gjør at om jeg bruker din portal og du bruker min vil begge portalene leve evig, eller i det minste til vi lager nye. I TQ er dette litt annerledes. Denne gangen trenger du ikke kjøpe noe som helst for å få en TP, men bare trykke L. (mener jeg det var, men bokstaven er ikke nøye). Av en eller annen idiotisk grunn forsvinner portalen når du dør, så da må du nok traske hele veien tilbake dit du døde for å fortsette kampen. Dette er utrolig irriterende og ødela spillet fullstendig for meg. Greit nok det ikke er så langt å gå når du dør et eller annet tilfeldig sted ute i ødemarken, men hva når du har slitt deg ned til en boss langt inne i en dungeon? Selvsagt har du jo fontener der du kan våkne opp, men likevel ble dette for irriterende for meg. Er jeg den eneste som synes det først er når du dør du virkelig trenger en TP? Mange bosser er ganske slitsomme å sloss mot, og når man i tillegg dør noen ganger og må gå hele veien tilbake hver eneste gang blir det fort veldig mye spasering gjennom tomme korridorer i stedet for å hoppe gjennom en portal som i Diablo 2. Har ikke spilt TQ noe særlig på nettet, så kan ikke uttale meg om det. Så var det Hellgate. Greit dette er tredjeperson (eller eventuelt førsteperson om du bruker gevær, om du vil), men det er laget av samme fyren som er hjernen bak begge Diablo spillene og følger i samme fotspor. Mange klasser, brettene genereres mer eller mindre automatisk (sier dem nå, uten at jeg har merket noe særlig til det), mange monster som må drepes og så videre og så videre og så videre. Det fikk litt dårlig start da mange servere ikke fungerte, noe som igjen mer eller mindre fjernet multiplayer fra et multiplayer spill. Litt morsomt, i grunnen. Men uansett. Har kommet ganske langt i singleplayer både off- og online, og egentlig elsker jeg dette. Egentlig. Det har sine feil som alt for få områder å utforske (det er enten en utbombet gate, undergrunnsbanen og noen få andre som gjentas til det kjedsommelige), men som spill er det meget underholdende. Det er like fartsfyllt som Diablo 2 og Titan Quest, og ser meget bra ut. Du kan selvsagt oppgradere ting som i Diablo 2 og Titan Quest med forskjellige ting du putter i dem og så videre. Alt i alt et meget bra og undervurdert spill. Men hvilket skal du velge? Samme for meg, jeg har alle tre.
Lange Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Skrevet 2. mars 2008 Har også spilt Divine Divinity, et av mine favoritt spill. Likte ikke hellgate noe særlig, veldig kjedelig etter en stund. Enig med det du sier om TP systemet i TQ, veldig irriterende å måtte gå så langt hele tiden. Jeg har bestemt med for å spille TQ sp, og Diablo 2 mp. Syntes Diablo 2 ble kjedelig etter å runna det en gang i singleplayer, men har spilt det nå i 2 år tilsammen over internet. Mye mer morsomt syntes jeg. Ikke så mye juks på ladder tror jeg, og det er ikke så lett å få de beste itemsa. Men har ikke lyst å spille TQ over internet, ettersom du kan overføre singleplayer characteren din til multiplayer, det medfører utrolig mye "juks".
neoman Skrevet 11. mars 2008 Skrevet 11. mars 2008 KJøpte det selv i dag. må si det var veldig morsomt. men har aldri spilt spill i denne katogorien. syns for det første att livet til figuren fylte seg på uffatelig tregt. det er vel ikke meningne att man skal gå rundt ob ruke potions i alle fights? og alle små bosser og alt? slik ble det i alle fall for meg. kom bare til lvl 8 da men. noen som kan gi litt nybegynner tips? syns spillet var utrolig morro og kommer til å spille det så.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå