Gå til innhold

Og der ga Microsoft opp HD DVD


celidog

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, egentlig så tror jeg ikke jeg vil ha BD spiller til 360en min. Den bråker jo såpass mye at det vil være et litt forstyrrende element ved visning av film, spesielt når hele poenget med de nye formatene er å gi en så god kvalitet som mulig i alle ledd. Kjøper heller en frittstående spiller for tilnærmet samme pris regner jeg med.

 

Godt poeng. :thumbup:

Lenke til kommentar

Etter at alle partene ga opp HD DVD så gjorde jeg kanskje det stikk motsatte av hva de fleste andre gjorde, jeg kjøpte med HD DVD spiller til! :p

 

Du får så sinnsykt mange billige filmer til formatet nå at det er faktisk billigere å kjøpe filmer til HD DVD enn vanlig DVD. Har nå ca 100 filmer, og har funnet ut at det er ca 150 titler til som jeg skal ha, så kommer ikke til å gå tom med det første.

 

Elsker fortsatt formatet! :love:

Lenke til kommentar

Jeg var innom Playcom nede i Oslo sentrum (rundt hjørnet ved SpaceWorld i Storgata) og handlet meg 6 HD DVD-filmer for 99 kr pr stk på fredag. De hadde fortsatt en del filmer igjen da. Blant annet flere kopier av Transformers til 99 kr. Det må sies å være et røverkjøp!

 

Det er fortsatt en del go`filmer som kun er ute på HD DVD. Som nevnte Transformers, kan også Zodiac og Chuck & Larry nevnes. For oss filmentusiaster så lever nok formatet en stund til.

Lenke til kommentar
Hmm, er det ikke så at HD DVD addonen var veldig stille i forhold til selve boksen da? En skulle jo tro at en eventuell Blu ray addon ville være like lydløs.

 

Han mener selve 360'en.

 

Er det ikke dvden, drevet altså, som står for mesteparten av bråket da? i alle fall sett en del som har klaget på det. Har ikke vært bortpå en xbox360 selv, men er dvden på vanlige PCer noe å gå etter når en sammenligner lyd?

Lenke til kommentar
Er det ikke dvden, drevet altså, som står for mesteparten av bråket da? i alle fall sett en del som har klaget på det. Har ikke vært bortpå en xbox360 selv, men er dvden på vanlige PCer noe å gå etter når en sammenligner lyd?

Er drevet som lager mesteparten av støyen. Når man er i Dashboard og drevet ikke går er den relativt stille.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvorfor de på liv og død skal ha drevet til å spinne i 16x.

 

Blue ray kommer opp i nesten samme hastighet på kun 2x.

 

Ikke bare sparer dette laseren for slitasje, men det blir mindre varmeutvikling og støy generelt.

 

Virkelig en stor bommert fra ms og ikke inkludere next gen optisk media.

og det er forbrukerene som betaler prisen som vi ser med den nylige dumpingen av HDDVD add-on.

 

En del av xbox døde sammen med HDDVD.

Endret av kremkatten
Lenke til kommentar

Øh, nøyaktig hvordan betaler forbrukerne prisen, kremkatten? Og hvorfor anerkjenner du først at formatet ikke er en del av Xbox, for så å si at "en del av Xbox døde" sammen med det?

 

Attach rate på HDDVD-spiller var ca. 3%. De tallene taler egentlig for seg, og viser at kun ytterst få hadde interesse av et nytt filmformat - ergo det var en smart løsning å ikke inkludere dette.

Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke hvorfor de på liv og død skal ha drevet til å spinne i 16x.

 

Blue ray kommer opp i nesten samme hastighet på kun 2x.

 

Ikke bare sparer dette laseren for slitasje, men det blir mindre varmeutvikling og støy generelt.

 

Virkelig en stor bommert fra ms og ikke inkludere next gen optisk media.

og det er forbrukerene som betaler prisen som vi ser med den nylige dumpingen av HDDVD add-on.

 

En del av xbox døde sammen med HDDVD.

 

Xbox 360 er en spillemaskin. HD DVD er et filmformat, og brukes ikke av Xbox 360 til spill. Les det en gang til.

 

Fordi HD DVD ikke ikke fantes på markedet ennå i november 2005 da Xbox 360 ble lansert, var det rent praktisk litt vanskelig å inkludere et HD DVD drev i den. Ikke sant? Det ville også blitt forferdelig dyrt den gangen - og tenk hvor surt det hadde vært for de som hadde kjøpt den til blodpris nå som HD DVD fases ut. Og Microsoft kunne heller ikke lansere Toshibas format et halvt år før de selv gjorde det, og før det fantes noen filmer...

 

Så MS måtte vente til at HD DVD formatet ble lansert av Toshiba i april 2006. Drevene kunne produseres til en nogenlunde ålreit pris en stund senere, og da fikk forburkere som ville ha HD DVD drev mulighet for å se film på Xbox 360.

 

Din beskrivelse hadde kanskje passet litt bedre nettopp hvis Xbox 360 hadde hatt innebygget HD DVD drev og vært avhengig av det for spillene sine. (Slik PS3 er av Blu-ray). Men takk og lov er det ikke slik, de ga de som sjanset på formatet en billig inngangspenge. Toshibas HD DVD format feilet, fikk ikke nok støtte av filmstudioene og elektronikkgigantene, og de trakk hele greia. MS kan ikke fortsette å støtte et format som er tatt av plakaten av Toshiba selv.

 

Det er vanskelig å tenke seg at forbrukerne ikke var klar over denne krigen, mange kjøpte seg nettopp HD DVD fordi de valgte en side å støtte.

 

Det er mange som har betalt laaangt høyere pris for en Toshiba stand alone HD DVD spiller. De kunne ha grunn til å klage eventuelt. Men ser ikke så mange som gjør det egentlig, nettopp fordi man valgte seg en side i HD DVD krigen. Kan ikke komme å sutre etterpå da.

Lenke til kommentar
Takk MS, nå kan jeg like så godt selge boxen ...

 

Eller faen ikke om jeg bryr meg. Denne hører hjemme i Film-forumet.

 

 

Kan hende noen bryr seg da, er lei den holdninga di om at "xbox bare er for å spille". Har sett sikkert 15 filmer ellernoe på den, herregud, sikkert mange som bryr seg om DVD og film og sånn, selvom du ikke gjør det. er ikke alle som kjøper en spillkonsoll for å spille, noen gjør det kanskje for film også vettu :thumbup::thumbdown::new_woot:

 

woot woot ?liksom, skjønner bare ikke hva du sier liksåm

Lenke til kommentar
Takk MS, nå kan jeg like så godt selge boxen ...

 

Eller faen ikke om jeg bryr meg. Denne hører hjemme i Film-forumet.

 

 

Kan hende noen bryr seg da, er lei den holdninga di om at "xbox bare er for å spille". Har sett sikkert 15 filmer ellernoe på den, herregud, sikkert mange som bryr seg om DVD og film og sånn, selvom du ikke gjør det. er ikke alle som kjøper en spillkonsoll for å spille, noen gjør det kanskje for film også vettu :thumbup::thumbdown::new_woot:

 

woot woot ?liksom, skjønner bare ikke hva du sier liksåm

 

 

Det er usnnsynlig digg med en konsoll som også har dvd. I og med at de dropper HD DVD så har jeg tenkt til å solge min x360 med HD DVD og kjøpe meg en PS3. Da kan jeg nyte høyoppløsige filmer uten å tenke over fremtiden.

Xboxen er ikke bare en spillmaskin, men også et mediasenter!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...