Gå til innhold

HD DVD gravlegges


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig er krigen over!

Gleder meg sinnsykt til Universal, Paramount og Dreamworks kommer

over til Blu-ray siden. :dribble:

 

Men jeg tror det er usannsynlig at Microsoft

kommer med en BD addon, ettersom dette innebærer at Microsoft

må betale Sony såkalte "royalties" for bruk av teknologien. Men det har jo vært sinnsykt morro i så fall. :!:

Lenke til kommentar
Vi tror ikke de siste nyhetene rundt HD DVD-formatet vil ha noe betydning for Xbox 360-plattformen eller vår posisjon i markedet. Vi tror det er spill som selger konsoller, og vi har det største spillbiblioteket i denne generasjonen, skriver Microsoft i en pressemelding.

 

Hmm... har vi ikke hørt dette et sted før? (SEGA Dreamcast ble borte fra markedet med samme holdning...)

Lenke til kommentar
Endelig. Forventer et lite prisras (på Blu-ray) i nærmeste framtid.

 

Hmm.. hvorfor skulle prisen rase på Blu-Ray som følge av dette?

Er heller det akkurat motsatte som kan skje. No er Sony aleine. Dei har ikkje priskrig med nokon lengre, og det kan me som forbrukarar tapa på.

 

Det var synd at det som i mine auge var den beste tapte. Men, det er slett ingen dårleg teknologi som gjekk av med sigeren. Fordelen er at no veit me kor me skal kjøpa film.

Ikkje at eg kjøper noko film uansett, men men..

Lenke til kommentar

Forhåpentligvis bedrer dette konkurransen på Blu-ray-fronten. Til nå er det bare Sony, Samsung, Panasonic og Philips som har satset mer eller mindre seriøst på BD-spillere. Det var først når billigprodusentene kom på banen at DVD-spillere ble presset kraftig på pris. Forventer 1000-kroners-spiller i løpet av året.

Lenke til kommentar

I motsetning til HD DVD, hvor Toshiba var mer eller mindre enerådene på produksjon av avspillere, har Blu-ray bred støtte hos nesten alt som er av HGW-produsenter. Alle som har sittet på gjerdet vil nå ha et format å forholde seg til og utvalget av spillere kommer til å bli stort. Da blir det også konkurranse med påfølgende prisfall.

 

På filmsiden må selskapene ta opp den store kampen, kampen mot DVD. Det kan kun gjøres med prisreduksjon. For nordmenn vil nok den magiske prisen ligger på maks 200 spenn, over det blir for dyrt. Det til tross for at en tur på kino for to koster 180 eller noe sånt.

 

DVD-priser på HD får vi nok ikke med det første. Det er heller ikke interessant. Inntjeningen på DVD er for tiden så lav at filmselskapene trenger et nytt format hvor prisene er noe høyere og marginene ikke så små. Men har man først sett noen HD-filmer så er ikke DVD like kult lengre.. og det er før vi nevner HD-lyd for de som har muligheten til å høre det. Der ligger det en enorm forskjell.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...