Gå til innhold

MS forteller størrelsen på GTA IV exlusive dlc!


Anbefalte innlegg

Nå har vel Rockstar selv uttalt at utgivelsene blir på størrelse med hele Vice City og San Andreas, noe som vel gjør det innlysende at utvidelsene kommer opp i 3,5 - 5 GB.

 

Igjen så tror jeg at man glemme at de kommer til å lage en ny by og slikt. GTAIV liberty city stories er mer sannsynlig. En fortsettelse på historien, eller en spinoff.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
GTA4 blir best på 360, det vet til og med charter-svein.
Når MS begynner å dele ut innhold gratis (på en avtale som er verd 50 mill dollar) ja da snør det i helvette og paven napper loff i vatikanet.
BioShock skulle selges i butikk for 800,- (SpaceWorld ikke medregnet).

 

Sitte å spise cornflakes mens man leste de kommentarene der var ikke så lurt

:thumbup:

Lenke til kommentar
Nå har vel Rockstar selv uttalt at utgivelsene blir på størrelse med hele Vice City og San Andreas, noe som vel gjør det innlysende at utvidelsene kommer opp i 3,5 - 5 GB.

 

Igjen så tror jeg at man glemme at de kommer til å lage en ny by og slikt. GTAIV liberty city stories er mer sannsynlig. En fortsettelse på historien, eller en spinoff.

Ja, det blir nok heller ekstra spilletid og nye våpen/biler i tilfelle. Litt merkelig om de skulle klare å lage et "nytt spill" innen august :p

Lenke til kommentar
GTA IV: Episode One - Coming August

 

Kilde: http://www.gta4.net/news/4002/gta-iv-episo...-coming-august/

 

Oj...

Så lenge til?

 

Da tror jeg ikke det vil påvirket valget mellom PS3 versjonen og Xbox 360 versjonen så mye.

Jeg trodde allerede på release-dagen at 360-versjonen ville ha mere innhold enn PS3-versjonen.

Når tror jeg ikke det vil å så stor impact på 360-versjonen som det kunne hatt, hvis allerede 360-eierne hadde mer å skilte med i april.

Lenke til kommentar
nå har de oppdatert litt i artikkelen, rakk ikke lese hele men står vell at det med at størrelsen var lik som vice/SA bare var noe de trodde selv.

http://n4g.com/News-114983.aspx

Hehe, ja, det kom vel ikke akkurat som noen stor overraskelse. Greit nok at de får to eksklusive episoder, ingen tvil om det, men enkelte burde vel lære seg å ikke ta i mot med åpen munn når det er PR-folk som uttaler seg om slikt.

Lenke til kommentar
Men siden vi er inne på dette med ekstra nedlastbart materiale. Finnes det en statistikk over hvor mange X360eier som har HD? Er vel en del som har den på 20 GB eller hur?

Finnes sikkert en slik statistikk et sted ja.

Jeg tror de fleste har HDD.

 

Mange har jo klaget på disse 5 gb installeringene som er på ett par ps3 spill. Hva skjer når alle xbox 360 eiere har lastet ned de 2 eksklusive episodene, som vi har snakket om kan være rundt 3-4-5 gb. Er de 5 gb så er det totalt 10 gb, og da er det vel ganske fullt på 20 gb disken som de fleste 360 eiere har. Men de kan jo selvfølgelig kjøpe den 120 gb disken til en "billig" penge.

Lenke til kommentar
Mange har jo klaget på disse 5 gb installeringene som er på ett par ps3 spill. Hva skjer når alle xbox 360 eiere har lastet ned de 2 eksklusive episodene, som vi har snakket om kan være rundt 3-4-5 gb. Er de 5 gb så er det totalt 10 gb, og da er det vel ganske fullt på 20 gb disken som de fleste 360 eiere har. Men de kan jo selvfølgelig kjøpe den 120 gb disken til en "billig" penge.

Nå er nedlastingene frivillige da. Men uansett, jeg er villig til å slette addons til spill jeg aldri spiller mot å få noen ekstra timer i GTA IV. Dessuten finnes, som du sier, en 120GB som SKAL anskaffes så fort jeg har råd :)

Lenke til kommentar
Nå er nedlastingene frivillige da. Men uansett, jeg er villig til å slette addons til spill jeg aldri spiller mot å få noen ekstra timer i GTA IV. Dessuten finnes, som du sier, en 120GB som SKAL anskaffes så fort jeg har råd :)

 

Joa, de er frivillige det er sant, men ikke for folk i denne topic'en som sikkert skal velge 360 versjonen av GTA IV pga content. ca 900 - 1200 for en 20 eller 120 GB harddisk er dyrt for en Core/Arcade user.

 

Men bruk av HDD på konsollen er jo bare for drittkonsoller eller hva? Hva skjedde med at konsoll skulle være konsoll uten at man må installere saker og ting på en HDD? Nei, nå kan dere lure nå...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm
Hva skjedde med at konsoll skulle være konsoll uten at man installere saker og ting på en HDD? Nei, nå kan dere lure nå...

 

Trur faktisk ikke man MÅ, bare hvis man skal ha dlc osv?

Endret av Slettet-uVTr2vDm
Lenke til kommentar
Hva skjedde med at konsoll skulle være konsoll uten at man installere saker og ting på en HDD? Nei, nå kan dere lure nå...

 

Trur faktisk ikke man MÅ, bare hvis man skal ha dlc osv?

 

er jo opplagt at man MÅ/SKAL det hvis man skal ha GTA IV på 360. ikke kverruler =) hvem skal ikke det her på forumet f.eks? den grunnen flest 360 eiere (multiplatformeiere) nevner for å kjøpe GTA IV på 360 fremfor PS3 er nettopp DLC (sett bort i fra at man ikke har PS3)... Fleste som ikke har PS3 nevner DLC uansett...

 

Så hvis man vil ha DLC på GTA IV, MÅ man installere, akkurat som man MÅ installere hvis man vil spille DMC4 og Lost Planet på PS3. ser ikke forskjellen...

 

Nei, M$ tjener seg nok gode penger når folk må kjøpe de billige HDD deres for å kunne spille DLC til GTA IV... morsomt..

Endret av axe_puzzle
Lenke til kommentar
er jo opplagt at man MÅ/SKAL det hvis man skal ha GTA IV på 360. ikke kverruler =) hvem skal ikke det her på forumet f.eks? den grunnen flest 360 eiere (multiplatformeiere) nevner for å kjøpe GTA IV på 360 fremfor PS3 er nettopp DLC (sett bort i fra at man ikke har PS3)... Fleste som ikke har PS3 nevner DLC uansett...

 

Så hvis man vil ha DLC på GTA IV, MÅ man installere, akkurat som man MÅ installere hvis man vil spille DMC4 og Lost Planet på PS3. ser ikke forskjellen...

Er nok mange som vil ha det til 360 pga kontrollen også.

Men samme det. Om man er hardbarka GTA-fan så koster man på seg en HDD.

En har jo valget mellom en Premium, Elite eller Arcade når man kjøpte sin 360. Så velger man Arcade, så får man kjøpe seg en HDD senere, slik jeg gjorde.

Nå har vi jo god tid på oss før disse episodene kommer, så man har nok god tid på å nyte GTA IV før man må tømme lommeboka ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Jeg vil si at den største grunnen til at mange(ikke alle) 360-eiere skal ha det til 360, er nettop fordi de har en 360.

Hadde jeg kun hatt en ps3 så hadde jeg valgt det til ps3.

Hadde jeg hatt begge, så hadde jeg valgt det til 360.

 

Dårlig eks:

 

Kan du velge mellom en blå homo-hund og en heterofil brun hund, så velger du

såklart den brune... Med mindre du er fargeblind og homo (fargeblindhet & homo = fanboy-viruset i dette tilfellet)

 

Folk remser også opp grunner som: live, achievements og kontrollen.

Grunnen til at jeg nevner dette, er bare for å få frem at man

ikke ha harddisk. Men det er en soleklar fordel ;]

Lenke til kommentar
er jo opplagt at man MÅ/SKAL det hvis man skal ha GTA IV på 360. ikke kverruler =) hvem skal ikke det her på forumet f.eks? den grunnen flest 360 eiere (multiplatformeiere) nevner for å kjøpe GTA IV på 360 fremfor PS3 er nettopp DLC (sett bort i fra at man ikke har PS3)... Fleste som ikke har PS3 nevner DLC uansett...

 

Så hvis man vil ha DLC på GTA IV, MÅ man installere, akkurat som man MÅ installere hvis man vil spille DMC4 og Lost Planet på PS3. ser ikke forskjellen...

Er nok mange som vil ha det til 360 pga kontrollen også.

Men samme det. Om man er hardbarka GTA-fan så koster man på seg en HDD.

En har jo valget mellom en Premium, Elite eller Arcade når man kjøpte sin 360. Så velger man Arcade, så får man kjøpe seg en HDD senere, slik jeg gjorde.

Nå har vi jo god tid på oss før disse episodene kommer, så man har nok god tid på å nyte GTA IV før man må tømme lommeboka ;)

 

Sant sant. Jeg vet godt at det finnes utveier, o.l.

 

Men prinsippet er fremdeles likt det PS3 eiere ble servert da DMC4 hadde installering, etc (bruk av disk til konsollspill).. Og det er ikke til å komme seg unna at 360 som "ikke trenger HDD" og man trenger ikke annet enn Arcade for å spille spillene og den er jo drit billig,da ikke er et utsagn som kan brukes for hardcore gamere lenger, siden de fleste hardcores med 360 skal jo ha GTA IV med DLC siden det er det sterkeste momentum 360 har atm.

 

Til Lindquist: Jeg sa de fleste 360 eiere. Orker ikke skrive alt igjen, men les hva jeg skriver. Ikke sånn at jeg mener folk med 360 ikke har konsollen som grunn til å kjøpe GTA 4 til 360. Men så å si alle som også nevner at de bare har 360 som grunn, nevner som regel også DLC som en grunn. Om det er en grunn eller bare for å gni det inn i PS3 folkets tryne er en annen sak =)

Endret av axe_puzzle
Lenke til kommentar

5 gb DLC nedlasting!? Haha, syke mand hvor folk hauser dette opp i skyene...

Denne kampanjen er mest sannsynlig designet for å skape usikkerhet. MS vil jo selvfølgelig tjene på at folk vil være "på den sikre siden".

 

Jeg er 100% sikker på at vi ikke får vite de nøyaktige detaljene rundt disse episodic content pakkene, før etter at spillet har blitt sluppet.

Det sier seg vel egentlig selv, men at disse pakkene skal være så fantastiske som MS vil ha det til, det tror jeg ikke før jeg får se det.

:thumbs:

Endret av XDamage
Lenke til kommentar
Det sier seg vel egentlig selv, men at disse pakkene skal være så fantastiske som MS vil ha det til, det tror jeg ikke før jeg får se det.

 

Det samme må vel faktisk sies om hele GTA4. Siden det er samme selskap som lager både spillet og episodene. Men om GTA4 blir så fantastisk som microsoft skal ha det til, vil bare tiden vise :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...