Gå til innhold

MS forteller størrelsen på GTA IV exlusive dlc!


Anbefalte innlegg

Fordi i mine øyne virker det som om at ps3 har flere stor spill(konsollselgere) på tur i år og til neste år enn xbox 360.

 

Det kan du kanskje si, men det er vel smaksak. For min del er Ninja Gaiden 2, Too Human, Gears of War 2 og Fable 2 mye større enn noen av de ekslusive titlene Sony kan vise til dette året.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne ganga var det M$ som trakk det lengste strået i kampen om GTA. Bare å godta. Joda, det er syns, trist og leit for oss som skal ha det på PS3, men hvis det er så stor case, så er det bare å kjøpe en 360.

 

Gjelder det synet og da Sony betalte for å få GTA 3 på PS2 først slik at andre enheter måtte vente i måndesvis før de fikk?

 

Hvis jeg husker riktig, så ville hverken MS eller Nintendo gi ut GTA 3 da det kom, da de syns det var for voldelig e.l. Var visst kun Sony som turte å ta en sjanse.

Men klarer ikke finne kilden til dette, så ta det med litt salt.

 

Update:

 

Dean Takahashi, forfatteren av en ny Xbox 360-bok og som også var ute og hevdet at halve Xbox-teamet drev med en håndholdt konsoll, er igjen i søkelyset. Nå avslører han at GTA 3 kunne vært en Xbox-tittel om Microsoft ikke hadde sagt nei til konseptet.

 

"Det var ikke Microsofts type spill, siden det var et mørkt krimspill med grovt språk, dårlig behandling av kvinner og drap på politimenn. Microsoft hadde et image de måtte beholde, og - på samme måte som Electronic Arts - unngikk denne kategorien," hevder Takhashi i et utdrag av boken som er lagt ut på nettstedet 1UP.

 

Hvorvidt denne historien faktisk stemmer, er vi ikke sikre på.

 

Link

 

Vel om det er sant eller ikke får man vel kanskje aldri bekreftet. Om det er sant har MS i alle fall snurret totalt rundt på sitt syn ettersom de satser så mye på GTA 4 som de gjør i dag.

 

Det at man kan spille X360 spill, mange av dem, på PC er jo i og for seg greit, men nå er det ikke alle som har PC til å kjøre disse spillene samt at PC versjonen somregel kommer ufattelig lenge etter konsollversjonen, som f.eks Gears of War. Jeg personelig gidder ikke vente i måndesvis for å spille et spill som har vært ute på X360. Er vel derfor jeg har X360 og da. Nå har ikke PS3 fått noen titler som vekker interessen hos meg men regner med at de kommer i løpet av året.

Lenke til kommentar
Fordi i mine øyne virker det som om at ps3 har flere stor spill(konsollselgere) på tur i år og til neste år enn xbox 360.

Hvilke? Jeg leter etter ett bra ps3-spill. Eneste store spillene jeg vet om er MGS og FF, som ikke kommer før om lenge.

LittleBigPlanet kan jo også nevnes. Dessuten kan det vel sies at MGS+FF på en måte er PS3's Halo. Etter min mening var 2007 x360's år når det kom til storspill, men 2008 ser ut til å helle mer mot PS3.

Lenke til kommentar

Ja jeg hører at 2008 blir PS3's storår men det er merkverdig få som nevner spill utenom den faste rekken som er kommet fra før av (MGS4, LittlebigPlanet, FF, GT5).

 

Jeg kunne godt tenkt meg å se hvilken andre storspill utenom den vante rekken som kommer i 2008 til PS3 som skal forandre tidene så dramatisk.

Lenke til kommentar
Fordi i mine øyne virker det som om at ps3 har flere stor spill(konsollselgere) på tur i år og til neste år enn xbox 360.

Hvilke? Jeg leter etter ett bra ps3-spill. Eneste store spillene jeg vet om er MGS og FF, som ikke kommer før om lenge.

LittleBigPlanet kan jo også nevnes.

Vet ikke helt om jeg ville gå så langt som å kalle det 'et stort spill' eller en konsollselger. LittleBigPlanet kommer fra ett helt ferskt selskap, jeg ville ikke forventet for mye. Hvilke andre spill er det vi egentlig har?

Lenke til kommentar
Eg er ikkje så stor fan av nedlastbart innhald, eit spel vil til slutt koste over 1000 kroner om ein vil kjøpe DLC. MS-Points er ikkje akkurat billig.

Hvis vi snakker om ekstrainnhold på størrelse med Vice City så snakker vi om expansion-størrelse, noe som mest sannsynlig kommer til å koste. Expansions koster jo til andre spill, så ser ikke noe feil i at det vil koste litt.

Lenke til kommentar

De som håper på innhold så stort som san andreas, vice city til gta3 må nok bare drømme videre. Rockstar kan ikke lage en addon som tar 4-5-6-7 GB. Tipper at de 2 eksklusive pakkene vil være noe som dette:

 

Nye oppdrag, ca 5 timer

Nye våpen

Nye biler

Nye bygninger

 

 

Men noe jeg ikke er i tvil om er at Ps3 også får slike pakker. Men bare ikke de samme pakkene som xbox 360. Og vi må kanskje vente litt ekstra. Derfor må man ha xbox 360 versjonen får å få den komplette pakken.

 

Ps3 4 pakker

xbox 360 6 pakker

Lenke til kommentar
Jeg kunne godt tenkt meg å se hvilken andre storspill utenom den vante rekken som kommer i 2008 til PS3 som skal forandre tidene så dramatisk.

 

Bjørnen har rømt dyreparken igjen ser jeg.

Hva med spill som: Killzone 2, Resistance 2, Haze, MotorStorm 2, Tekken 6 og White Knight Story?

Lenke til kommentar

Fin tone ja, var ikke noe vondt ment men jeg har faktisk litt interesse for å se hvilken andre spill som kommer til PS3 fordi det eneste jeg har for det meste hørt er den vante rekken med spill.

 

 

Ser forøvrig kun 1 spill som intereserer nevneverdig i den oppramsingen og det er Haze. Ellers er det 4 oppfølgere og 2 nye prosjekter. Tekken har jeg dessverre mistet sansen for, Resistence har jeg ingen formeninger om siden jeg ikke har prøvd det og samme gjelder forøvrig for motorstorm men synes ut fra bildene av det første at de hadde en Flatout følelse og trenger jeg det fyrer jeg opp FlatOut.

Lenke til kommentar

Unnskyld om du ble herm over "tonen" :[

 

Den vanlige lineup'en som du nevner kommer vel ofte fram fordi det er en solid en. Litt trist hvis du ikke synes noen av dem er interessante (?).

Hvis du faktisk gjør opp en mening om MotorStorm utifra bilder, så kan jeg forstå at du ikke har så stor interesse for andre spill du kan sammenligne med dine Xbox-spill.

 

Litt usaklig, og veldig offtopic :<

Lenke til kommentar
Killzone 2, Resistance 2, Haze, MotorStorm 2, Tekken 6 og White Knight Story?

Ser fram til Killzone 2 og Resistance 2. Haze er vel multiplattform, og Tekken ryktes om å bli. White Knight Story vil jeg neppe kalle en stortittel.

 

Men vet ikke helt om dette veier opp for:

- Fable 2

- Age of Conan

- Alan Wake

- Banjo-Kazooie 3

- Halo Wars

- Left 4 Dead

- Ninja Gaiden 2

Tror derfor å kalle 2008 for 'Playstation 3 store år' blir feil.

 

 

Likevel godt for meg å høre at det er i det minste noe å se frem til på PS3-siden.

Endret av Syvertsen
Lenke til kommentar

Haze er eksklusivt til PlayStation 3 og det har gått rykter (i evigheter) om MGS4 ska bli multiplatform og. Jeg tror personlig at WKS vil bli veldig stort og kommer til å overraske mange. Håper dem marketsfører den aggressivt.

 

Fable 2 - Enig i at det ser interessant ut

Age of Conan - Kommer neppe i år til Xbox

Alan Wake - Ser bra ut, men liker ikke sjangern

Banjo-Kazooie 3 - Wtf

Halo Wars - Mjølkeprodukt

Left 4 Dead - Vet jeg lite om

Ninja Gaiden 2 - Et spill for hardcorefansen bare?

 

Vil fortsatt si at PS3 har den sterkeste lineup'en for min del. Eneste Fable 2 som jeg kunne tenkt meg å spille av Xbox-spill som kommer ut i år.

Mine meninger :]

Lenke til kommentar
Fable 2 - Enig i at det ser interessant ut

Age of Conan - Kommer neppe i år til Xbox

Alan Wake - Ser bra ut, men liker ikke sjangern

Banjo-Kazooie 3 - Wtf

Halo Wars - Mjølkeprodukt

Left 4 Dead - Vet jeg lite om

Ninja Gaiden 2 - Et spill for hardcorefansen bare?

Veldig objektivt svar, fint at du blander meningene dine og mangel på info i vurderingen. Ingen av kommentarene bortsett fra Age of Conan gir noe mening, som mest sannsynlig kommer i 2009 ja (min feil). Vet ikke helt hva du mener med "wtf" som du setter ved siden av ett av etterfølgerne til en av de (eller det) beste n64-spillene laget.

Endret av Syvertsen
Lenke til kommentar

Nå er det en kjensgjerning at den konsollen man eier som oftest har mer interessante spill en andre, nettopp fordi de lettere er tilgjengelige, og man følger bedre med på dem. Spill som ikke er verdt å kjøpe en konsoll for å spille, blir fort uinteressante. For å ta et eksempel for min del; Little Big Planet.

 

LBP er, i mine øyne, ikke verdt en PS3. Derfor faller spillet litt i bakgrunnen også, og ender mer eller mindre opp som et uinteressant spill. Hadde jeg derimot eid en PS3, tror jeg at spillet hadde endt mye høyere opp på listen over spill jeg fulgte med på, og hadde derfor blitt seende bedre ut i mine øyne. Simpel logikk folkens.

 

Og så til BåGan: Når det gjelder Ninja Gaiden 2, så er vel det at spillet er kun for hardcorefansen et argument nok i seg selv for at mange vil ha det - spillet er vanskelig, og man vet hva man får. Jeg synes hvertfall det er bra at det fremdeles finnes utviklere som satser på en mindre gruppe framfor å forsøke å appellere til alle.

 

Og fortell gjerne hvordan Halo Wars er et melkeprodukt, som første spin off av suksessrik franchise, med erfarne strategiutviklere bak roret. :)

Lenke til kommentar
Men noe jeg ikke er i tvil om er at Ps3 også får slike pakker. Men bare ikke de samme pakkene som xbox 360. Og vi må kanskje vente litt ekstra. Derfor må man ha xbox 360 versjonen får å få den komplette pakken.

 

Ps3 4 pakker

xbox 360 6 pakker

Jaha.. Så PS3 får feks episode 0.5 og 1.5, og det helt gratis?

Seriøst, om Sony virkelig skulle få noe ala det Microsoft har kjøpt trur du ikke de ville sagt noe til nå?

Bare det alene at Sony ikke har sagt ett pip burde være bevis nok for at disse episodene holdes eksklusivt.

Til og med Rockstar selv har jo sagt dette, men fortsatt er det så vanskelig for noen å forstå... det som er litt rart dog er at det ofte er de samme personene som veit at MGS4 er PS3 only som ikke skjønner det her! ;)

 

 

"In its GDC keynote extravaganza, Microsoft confirmed that the first downloadable "episode" for GTA IV will be coming this August, exclusively to Xbox 360.

 

"Grand Theft Auto IV: Episode One, as it's being called, is presumably the first in the previously announced two downloadable episodes for Rockstar's sequel. They've been rumoured to have cost Microsoft a fair few pennies too.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...