Gå til innhold

AprilFest 2008 - Vi feirer at våren og lyset er tilbake


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
...fra en fototur på lørdag.

Det var en maskulin solblender!

Det er meget mulig at det er det mest talentløse designet Nikon noen sinne har satt i produksjon. Den har en fjærbelastet "quick release" (hvem vil vel ta av solblenderen!?) som fåfengt forsøker å bite seg fast i filtergjengene - detter av om man ser litt hardt på den. Solblender er - paradoksalt nok - komplet u-unnværlig når det regner. :)

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Har lyst men er litt usikker på hvor aktiv jeg må være(ja jeg er kanskje litt dum) : Pingle er jo den som er best for meg(vet ikke hvor ofte jeg kan delta), men må jeg poste 2 ganger i uka minimum?

Du bør jobbe med utfordringen minst 2 dager i uken; men du kan godt poste bilder fra to dager på en gang.

 

Pluss jeg er usikker på hvilken utfordring jeg skal ta, prøvde bare 50mm i påska, var ikke noe utfordrendes og egentlig bare digg;P

Det er ikke sikkert du sier det etter en måned :)

 

Noen forslag? Objektiv og utstyr har jeg under her;)

Bor i Halden hvis det har noe å si ;)

Har du sett igjennom påmeldingene og lest hele denne tråden for ideer og inspirasjon?

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
nytter ikke å være redd for regn hvis man skal være fotograf

Nei, men jeg er litt flink til å se begrensninger istedenfor muligheter. Makro og lensbaby er litt vanskeligere å jobbe med i regn enn f.eks. DA*, som jeg får til uka, men det er ingen skam i å prøve. Jeg har makroet i stor stil i botanisk hage i øsende regn, det er strengt tatt ingenting i veien for at jeg kan gjøre det igjen.

Lenke til kommentar
Har lyst men er litt usikker på hvor aktiv jeg må være(ja jeg er kanskje litt dum) : Pingle er jo den som er best for meg(vet ikke hvor ofte jeg kan delta), men må jeg poste 2 ganger i uka minimum?

Du bør jobbe med utfordringen minst 2 dager i uken; men du kan godt poste bilder fra to dager på en gang.

 

Pluss jeg er usikker på hvilken utfordring jeg skal ta, prøvde bare 50mm i påska, var ikke noe utfordrendes og egentlig bare digg;P

Det er ikke sikkert du sier det etter en måned :)

 

Noen forslag? Objektiv og utstyr har jeg under her;)

Bor i Halden hvis det har noe å si ;)

Har du sett igjennom påmeldingene og lest hele denne tråden for ideer og inspirasjon?

 

Tom

 

Har lest litt nå og tenkt, men lurte, kan utfordringen være at jeg "dokumenterer" livet mitt? At jeg tar bilder fra ting som skjer/eller ting jeg er i nærheten av?

Eller må det være større utfordring?

Vurderer også å bare bruke 50mm til disse bildene ;)

 

edit : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry10860067 meldte meg på jeg^^ :p

Endret av Zaft
Lenke til kommentar
Har lest litt nå og tenkt, men lurte, kan utfordringen være at jeg "dokumenterer" livet mitt?

Jeg syns det er en knakende god utfordring, men du bør i tillegg ha en ambisjon om å holde en viss kvalitet på bildene. IMHO.

 

huh? Tenker du fototeknisk eller kunstnerisk eller hva? ;P

Lenke til kommentar
Har lest litt nå og tenkt, men lurte, kan utfordringen være at jeg "dokumenterer" livet mitt?

Jeg syns det er en knakende god utfordring, men du bør i tillegg ha en ambisjon om å holde en viss kvalitet på bildene. IMHO.

 

huh? Tenker du fototeknisk eller kunstnerisk eller hva? ;P

I en ideell verden, begge deler. Hensikten med utfordringen er jo å få folk ut og fotografere, samtidig som de forbedrer sine ferdigheter. Det kan være å komponere bedre, treffe bedre på eksponeringen eller bli bedre kjent med utstyret sitt.

 

Tom

Lenke til kommentar
Er det et krav at man skal ha postet bildene i tråden sin på forumet før man legger de tre beste i konkurransetråden? Lagde en side her jeg hadde lyst til å bruke.

Nå er det ikke en kokurransetråd, men et galleri ...

 

I og med at det er en del som ikke har plass i gjen på forumet, så må vi godta at bildene ligger på en ekstern server.

Men du må fortsatt legge ut en post for hver dag, som du har tatt bilde, i en dertil egnet tråd. (Trådene til anew og helolle fra Oktoberfesten kan brukes som et eksempel på hvordan det gjøres). De tre bildene som legges inn i galleriet, må velges ut ifra disse.

 

De andre bildene som du har tatt, og som du vil vise frem, må du da legge andre steder. Bildekritikken f.eks.

 

Tom

Lenke til kommentar
Sitter her å banker hodet i veggen. Er så irretert, at det er mulig å ødelegge kameraet rett før dette....

Blir ikke det samme å løpe rundt med et kompakt kamera.

Trøst deg med at jeg starter brutalt med en Samsung NV8 stillt inn på sort/hvit og P. Kun pek å trykk ...

 

Tom

Lenke til kommentar
Litt regn er vel ingen grunn til å sitte inne? ;)

272411282_6ZdGx-M.jpg

...fra en fototur på lørdag.

 

Hva er det vi har gleden av å se her?

 

Tenkte jeg skulle ta bilde av kameraet mitt en dag her, problemet er jo at jeg kun har D200, og har ikke noe kamera å ta bilde av kameraet med. Kan skildre.

 

Kamera på stativ, blitsen på toppen, Sigma 150mm på trødd ned i en snødunge. Man ser kun baksiden av kameraet og displayet til blitsen. Jeg ligger selvfølgelig en meter lenger bak på glattisen med en fotosekk på ryggen og en skummel tanke om at normalzoomen gikk til helvette. heldigvis var det bare isen under meg.

 

Kameraet og optikken som lekte snøhule var jeg ikke redd for. Sigmaen er bygd som en tanks, og D200'n har overlevd mer, og blitsen, tja, den tåler det... presseutstyr ;)

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...