Gå til innhold

AprilFest 2008 - Vi feirer at våren og lyset er tilbake


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette høres jo moro ut!

 

Jeg melder meg på som Pingle. Tør ikke satse på noe mer helt enda :p Har ikke bestemt meg for noe utfordring, men skal komme på noe i løpet av dagen.

 

Edit. Tenkte jeg skulle utfordre meg selv i å dokumentere nærområdet der jeg bor. Jeg har nylig flyttet til et nytt område, og dette ville vært en flott anledning for meg å få et overblikk over området jeg bor i nå, samtidig som jeg tror det er masse flotte fotomotiver i nærheten! 2 fluer i en smekk!

Endret av dominizer
Lenke til kommentar
Gleder meg stort til dette, men sliter litt med opplastingskravene. Har nemlig tenkt å konsentrere meg om dias film på Nikon F3 HP m/50mm f/1.2 ai-s. Siden hverken fremkalling eller scanning vil skje i hjemmet (fremkaller hos japanphoto og scanner nær skolen), får jeg nok ikke til mer enn et sted mellom 2 og 4 opplastningsintervaller. Skal også prøve å få skrevet ned EXIF data, men dette kan bli vanskelig å få til i enkelte sammenhenger.

Det er klart at du for laste opp i forhold til når du får fremkalt.

 

Noen som har forslag til film(er)? Tenkte å bestille noen ruller i løpet av helgen.

Velvia kanskje? Hvis du vil variere litt i forhold til dias, en finkornet sort-hvit kan bli bra.

 

Edit: Finnes det noen fordeler for entusiastene, ala japanphotos gaver i høst? :)

Jeg har ikke skaffet noen sponsorer, delvis fordi jegi kke har hatt tid, samt det så ut til å være en god del ekstrarbeid med det i ettertid. Men det å fullføre er vel en premie i seg selv .;)

 

Tom

Lenke til kommentar

En liten presisering om påmeldingstråden: Når dere ombestemmer dere, så ta å endre den opprinnelige posten isteden for å komme med nye poster. Dere må gjerne fortelle litt om hvorfor her :)

 

Når det gjelder deltagernivå reservert, så kan dere på samme dag utføre den andre oppgaven og ta en runde med utfordringen - bare det ikke er samtidig. f.eks jobbe med utfordringen på dagen, og ta konsertbilder på kvelden.

 

Tom

Lenke til kommentar
En liten presisering om påmeldingstråden: Når dere ombestemmer dere, så ta å endre den opprinnelige posten isteden for å komme med nye poster. Dere må gjerne fortelle litt om hvorfor her :)

 

Følte meg skyldig, og ryddet opp. :)

 

Den opprinnelige ideen var å bruke det verste kameraet mitt (Nokia N82) for å se om det er noe i dette med at det er fotografen som teller og ikke utstyret, pluss å kanskje lære å bli mer bevisst på motiver. Men ombestemte meg siden det eldgamle kameraet mitt setter minst like store begrensninger, jeg har lyst å lære å bruke det godt, pluss at prosessen vil bli en del morsommere.

Lenke til kommentar
Følte meg skyldig, og ryddet opp. :)

Det er ikke bare deg :) Uansett, fint at du rydder opp.

 

Den opprinnelige ideen var å bruke det verste kameraet mitt (Nokia N82) for å se om det er noe i dette med at det er fotografen som teller og ikke utstyret, pluss å kanskje lære å bli mer bevisst på motiver. Men ombestemte meg siden det eldgamle kameraet mitt setter minst like store begrensninger, jeg har lyst å lære å bruke det godt, pluss at prosessen vil bli en del morsommere.

Jeg tror nok at en måned med Dolly kan bli både lærerrikt og morsomt. Og det blir en fin motbalanse mot oss gadget-freaks :)

 

Tom

Lenke til kommentar

Har veldig lyst å melde meg på dette, men er litt usikker da jeg reiser på jobbtur til et Afrikansk land med fotografiforbud (!) i morgen og dermed ikke kan ta bilder de første to ukene. Kan jeg likevel melde meg på som pingle og kun delta de siste to ukene?

 

Pga fotoforbudet kommer jeg ikke til å ta med DSLR i det hele tatt, men hvis jeg skulle klare å snike meg til noen interessante bilder med kompaktkamera/mobilkamera, kan disse legges ut når jeg kommer hjem?

 

Det blir muligens også noen litt spesielle utfordringer hvis alt dette skal klaffe....

Lenke til kommentar
Har veldig lyst å melde meg på dette, men er litt usikker da jeg reiser på jobbtur til et Afrikansk land med fotografiforbud (!) i morgen og dermed ikke kan ta bilder de første to ukene. Kan jeg likevel melde meg på som pingle og kun delta de siste to ukene?

 

Pga fotoforbudet kommer jeg ikke til å ta med DSLR i det hele tatt, men hvis jeg skulle klare å snike meg til noen interessante bilder med kompaktkamera/mobilkamera, kan disse legges ut når jeg kommer hjem?

 

Det blir muligens også noen litt spesielle utfordringer hvis alt dette skal klaffe....

Jeg synes at det bør kunne gå - prøv å lag et tema som dekker mobiltelefon/kompakt-kamera bruk. Så får det bli som det blir i de to første ukene.

 

Tom

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig bestemt meg - denne våren kommer til å være fargeløs. Sort/hvit med andre ord.

 

Fra påmeldingsposten:

 

Denne månened skal være uten farger. Sort/hvitt skal løses på flere måter:

Analog med sort/hvit film

DSLR i JPEG/sort-hvit modus

Kompakt-kamera i sort-hvit modus

DSLR i RAW med sort-hvit i Photoshop Elements - teste ut forskjellige metoder

 

Tom

Lenke til kommentar
Tomsi da...

"Vi feirer at lyset er tilbake" så kjører du kjedelig svart/hvit :/

Neida, du får sikkert fine bilder av det også.

Med det været som er akkurat nå - så trenger man ikke farger :D

post-126935-1206801701_thumb.jpg

 

Tom

 

Edit: Notis til meg selv - husk å skalere ned bilder før posting ....

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Har lyst men er litt usikker på hvor aktiv jeg må være(ja jeg er kanskje litt dum) : Pingle er jo den som er best for meg(vet ikke hvor ofte jeg kan delta), men må jeg poste 2 ganger i uka minimum?

 

Pluss jeg er usikker på hvilken utfordring jeg skal ta, prøvde bare 50mm i påska, var ikke noe utfordrendes og egentlig bare digg;P

 

Noen forslag? Objektiv og utstyr har jeg under her;)

Bor i Halden hvis det har noe å si ;)

Endret av Zaft
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...