Gå til innhold

Anews Oktoberfest - Nikon D70, D200 og Sigma 30/1.4


Anbefalte innlegg

Dette er min Oktoberfest-tråd.

 

Én måned, ett objektiv: Sigma 30/1.4. Kameraet for tiden en Nikon D70 med DK-21M.

 

Jeg kommer til å forsøke å poste ett bilde pr. dag, men vi får se hvordan det går...

 

Edit: Jeg ser at Kimare har lagt opp en regel om at EXIF skal være med. Siden jeg bruker SmugMug til hosting, er ikke EXIF med på bildene her, men skulle man ønske å sjekke, så er det mulig å få ut info herfra: http://anew.smugmug.com/gallery/3565905#202244479

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg klarer ikke å vente med å starte moroa til i morgen, jeg heller, selv om bildet i seg selv er forglemmelig (og det eneste jeg har i tatt i en helg preget av spyende barn... :ph34r: ). Jeg har en halvdårlig idé om å relatere alle bildene til en eller annen låttittel eller tekstlinje. Dagens blir "Young Girl Sunday Blues" fra Jefferson Airplanes "After Bathing at Baxters"

 

202244479-L.jpg

Young Girl Sunday Blues. f/2.0, ISO 200.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Jeg vokste opp med "We Built This City" og "Nothing's Going To Stop Us Now"... Forferdelig. :no: Stjerneskipet er symbolet på alt som gikk galt med vestkystmusiken.

 

Om det blir noen White Rabbit får tiden vise. Det er få låter som har påvirket meg mer enn den, men det begynner å bli lenge siden nå...

Endret av Anew
Lenke til kommentar

En litt antiklimaktisk start på Oktoberfesten - hjemme med sykt barn. Jeg har boblet over med idéer (så får vi se om det fungerer), men knapt vært ute av huset. Like vel ble det et par gode bilder, men jeg velger det som symboliserer dagen best:

 

202824203-L.jpg

f/1.4, ISO 360.

 

Dagens låt: The Dream Syndicate, Some Kinda Itch, som sier mye om hvordan denne dagen har vært...

Endret av Anew
Lenke til kommentar
En litt antiklimaktisk start på Oktoberfesten - hjemme med sykt barn. Jeg har boblet over med idéer (så får vi se om det fungerer), men knapt vært ute av huset. Like vel ble det et par gode bilder, men jeg velger det som symboliserer dagen best:

 

202824203-L.jpg

f/1.4, ISO 360.

 

Dagens låt: The Dream Syndicate, Some Kinda Itch, som sier mye om hvordan denne dagen har vært...

9614909[/snapback]

 

Kjempekult, hvilket merke er det på maskinen?

Ideer til kaffemaskin bilder svirrer allerede :)

 

Håkon

Lenke til kommentar

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å ikke kommentere bilder i denne konkurransen, siden trådene nok kommer til å bli enorme etter hvert.

Jeg må likevel skriver nok et innlegg i din tråd. Ikke fordi bildet er godt (noe det forøvrig er), men for å gi deg ros for god musikksmak. Når kommer du til Gun Club og de andre lignende godsakene fra åttitallet?

Lenke til kommentar

Det bildet av barnet.. huff, hun så litt smågretten ut. Kan ikke ha vært lett å komme seg gjennom en sånn helg.. Men på den andre siden ville man kanskje ikke lagt merke til de daglige oppturene om det ikke var for nedturene.

Kaffebildet var forsåvidt ganske kult. Har vært inne å sett på det flere ganger for å finne en mening. Jeg liker det også litt bedre hver gang. Dette tror jeg at jeg får kikke litt mer på etter som oktober går.

Lenke til kommentar

Jeg håper dagens bilde blir det dårligste i denne tråden. I går kveld var det min tur til å få omgangssyken, så man kan vel si at jeg har hatt en heller dårlig dag. Inspirasjonen til dette bildet kommer fra boken jeg holder på å lese: My War Gone By, I Miss it So av Anthony Loyd - særdeles sterke saker om å være krigsreporter. I et forsøk på å beskrive hvor bra det føles når heroin treffer hjernebarken, trekker han frem orgasmer og "relief from nausea" som de to følelsene som kommer nærmest (om enn ikke i nærheten). Nettopp lettelsen over å bli kvitt kvalmen for noen minutter, kan jeg identifisere meg veldig med i dag...

 

203287474-L.jpg

The Brian Jonestown Massacre: You Look Great When I'm Fucked Up

 

f/1.4, 1/250, ISO 200 ...skulle nok ha blendet ned et par trinn.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...