Gå til innhold

Hvilket antivirusprogramm har du mest positiv erfaring med?


  

286 stemmer

  1. 1. Hvilket antivirusprogamm har du hatt mest positiv erfaring med?

    • Norton
      28
    • AVG
      97
    • F-Secure
      8
    • McAfee
      3
    • Norman
      5
    • Avast
      38
    • Nod32
      78
    • Kaspersky
      9
    • Andre
      20


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva legger dere i "jeg har aldri følt meg tryggere enn med program xxx"? Og "jeg prøvde xxx, men da følte jeg meg ikke trygg".

 

Om et antivirusprogram ikke finner noe, betyr det vel i grunn ikke at du ikke har virus. Det kan rett å slett være at programmet ikke "finner" virus(ene).

 

Dette føyer seg jo litt inn i rekken av de som sier "Jeg har aldri hatt antivirusprogram, og har aldri hatt virus".

 

 

Slike konkrete ting som f.eks. program A er lettere å bruke enn program B. Eller program A bruker mindre ressurser enn program B. skjønner jeg. Men at det ene er bedre enn noe annet. Eller det ene er tryggere enn noe annet har jeg vanskelig for å forstå. Med mindre dette faktisk er testet, på en eller annen måte.

 

Selv bruker jeg Avast, fordi det er lite, raskt og enkelt i bruk. Det er også gratis, og plager meg veldig lite med mindre jeg selv vil det. Hadde Norton tidligere, men det skapte bare problemer i form av en ødelagt uninstaller, og en helt utrolig ressursbruk som gjorde hele maskinen tregere. Sånn sett hadde vel maskinen fungert bedre med et par virus, enn med Norton installert. Samtidig skal jeg være forsiktig med å si at Norton er dårlig, for det er vel en av de mer populære programmene. Men til mitt bruk så ble det for "tungt".

Lenke til kommentar

Jeg har brukt avg lenge men det begynner å bli veldig kjedelig med avg. Hater den updaten som kommer når jeg slår den på! Det jeg lurer på, hvilken av de antivirusene som er gratis tar minst resurssbruk når det gjelder minne,cpu og sånt. Er det avira kanskje?

Lenke til kommentar
antivirusene som er gratis tar minst resurssbruk når det gjelder minne,cpu og sånt. Er det avira kanskje

Ja Avira Classic bruker lite resusser,bruker også samme database som

betal versjon.

Som gjør den til en veldig bra gratis løsning.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar
Selv bruker jeg Avast, fordi det er lite, raskt og enkelt i bruk. Det er også gratis, og plager meg veldig lite med mindre jeg selv vil det. Hadde Norton tidligere, men det skapte bare problemer i form av en ødelagt uninstaller, og en helt utrolig ressursbruk som gjorde hele maskinen tregere. Sånn sett hadde vel maskinen fungert bedre med et par virus, enn med Norton installert. Samtidig skal jeg være forsiktig med å si at Norton er dårlig, for det er vel en av de mer populære programmene. Men til mitt bruk så ble det for "tungt".

 

Bra sagt, stemmer veldigt fint inn med mine erfaringer.

 

//LD

Lenke til kommentar
Jeg bruker en "unlimited"-dagers prøveversjon av Avast Professional. Det fungerer kjempefint, den oppdaterer seg selv daglig, og blokkerer alt av virus som prøver seg. Har hatt Avast i 2 år nå og er knallfornøyd.

 

Hvordan har du fått tak i det?

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Norton (system work(s) serien) fra 2000 til 2003. Fra 2003-2004 brukte jeg norton fra slutten av 2004 og fram til 2007 (ca sommern) brukte jeg Nod32 :) for tiden bruker jeg AVG Free Edition 7.5 fordi jeg ikke ser no behov for å betale for ett antivirus program når jeg aldri selv før virus.

 

faktiskt så brukte jeg ikke anti virus i ca 4 måneder i fjord ettersom jeg ikke orket å kjøpe ny nod32 lisens... Og for å bare gjøre det helt klart har jeg ikke hatt ett virus/worm siden 2001!!

 

og det tok ikke min Norton internet security 2000 (mener jeg det het)

 

glemmer aldri B.Worm som jeg fikk.... lå på en cd plate som jeg fikk av en kompis fult av "kule" spill :p

 

Er det noen som vet hvilket anti virus program som GARANTERT bruker minst resurser?

 

er foresten strålende fornøyd med min AVG Free Edition :) dog støtter jeg Nod32 om jeg sku betalt for ett anti virus program igjen.. kjører foresten AVG på mine 4 pcer :)

Lenke til kommentar

Jeg har brukt norton internet security pga det følger med telenornettet (som jeg forsåvidt også er veldig fornøyd med).

Det eneste som er dårlig er at den krever sin en del av systemet, men dette skal vist være fikset i 2008 versjonen jeg lastet ned. Det stod at det programmet bruker 75% mindre av systemressurser hvis jeg husker riktig.

 

Uansett, virusbeskyttelsen er perfekt. Jeg kan trykke på msn virus på gjørs, og NIS vil slette det før jeg får reagert. Det er bare mindre spionprogrammer som jeg faktisk må kjøre systemsøk for å finne.

 

Norton systemworks på den andre siden, har jeg hatt veldig dårlige erfaringer med. Programmet gjorde at pcen til en kompis ikke klarte å finne skjermkortet på den, og hos meg stengte den ned hele pcen og lot den ikke starte pga at harddisken hadde småfeil (dette var for å hindre at harddisken skulle bli skadet ved systemkræsj).

Endret av gormers
Lenke til kommentar
Er det noen som vet hvilket anti virus program som GARANTERT bruker minst resurser?

Minst resusser av betalversjoner nod32(skrevet for det meste i assembly et språk som ligger nær cpu som gir hurtighet og liten filstørrelse)

 

Gratis versjoner som bruker minst resusser avira classic.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Jeg også bruker NOD32 Antivirus.

Bruker for tiden v3.0.621.0.

 

Den tar alt som skulle være av infiserte filer omtrent, og det kommer nye virusoppdateringer flere gang for dag.

I tillegg så bruker den veldig lite ressurser, og forstyrrer veldig lite. Du får en liten gjennomsiktig popup ved klokken når du får oppdateringer o.l. som forsvinner etter noen sekunder.

Du har også et hav av instillingsmuligheter, så du kan få det omtrent helt som du vil.

Lenke til kommentar
Jeg bruker en "unlimited"-dagers prøveversjon av Avast Professional. Det fungerer kjempefint, den oppdaterer seg selv daglig, og blokkerer alt av virus som prøver seg. Har hatt Avast i 2 år nå og er knallfornøyd.

 

Hvordan har du fått tak i det?

 

Bare last ned pro, så stiller du systemtiden fram 10 år, installerer og stiller tiden tilbake. Da har du et par tusen dager på deg.

Lenke til kommentar
Jeg bruker en "unlimited"-dagers prøveversjon av Avast Professional. Det fungerer kjempefint, den oppdaterer seg selv daglig, og blokkerer alt av virus som prøver seg. Har hatt Avast i 2 år nå og er knallfornøyd.

 

Hvordan har du fått tak i det?

 

Bare last ned pro, så stiller du systemtiden fram 10 år, installerer og stiller tiden tilbake. Da har du et par tusen dager på deg.

 

Haha.. jaja.. rvordan kan egentlig det funke? De må da vel ha tenkt slik selv også, for kan vel ikke gjelde alle trial programmer???

Endret av ssf
Lenke til kommentar

Bruker AVG Free. Vurderer å bytte til avira pga ressurser + bedre score i ymse tester (sittet å lest rundt, fler + for avira enn avg og avast (?))

 

Uansett lurer jeg på om avira har automatisk oppdatering slik som avg?

Og sanntidsbeskyttelse?

 

Hører også at det er nevnt en popup med reklame daglig, kan jo tåle dette? Annen reklame?

For med avg er det jo ingen reklame :) (Såfall så lite at jeg ikke har tenkt over det:P)

Lenke til kommentar
Uansett lurer jeg på om avira har automatisk oppdatering slik som avg?

Ja en gang om dagen.

Og sanntidsbeskyttelse?

Ja.

Hører også at det er nevnt en popup med reklame daglig, kan jo tåle dette? Annen reklame?

For med avg er det jo ingen reklame :) (Såfall så lite at jeg ikke har tenkt over det:P)

Ja, når programmet oppdateres kommer det en popup.

Lenke til kommentar
Uansett lurer jeg på om avira har automatisk oppdatering slik som avg?

Ja en gang om dagen.

Og sanntidsbeskyttelse?

Ja.

Hører også at det er nevnt en popup med reklame daglig, kan jo tåle dette? Annen reklame?

For med avg er det jo ingen reklame :) (Såfall så lite at jeg ikke har tenkt over det:P)

Ja, når programmet oppdateres kommer det en popup.

 

Lukker popupen seg selv? Uansett høres dette ut som krem :)

Lenke til kommentar

@ssf #36

 

Det funker ikke på alle trialprogrammer nei, men gjør det på noen. Jeg vet ikke hvordan det fungerer, men noen vil legge til dager på prøveperioden, mens andre vil si at den har gått over datoen, når man bruker denne metoden. Man må bare teste på hvert forskjellige program og håpe på det beste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...