Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Bilen er meget godt mottatt av anmeldere. Bl.a. top gear, fifth gear og flere. :)

Still.. ITS A FWD

 

So ? Dette er en FWD bil som gruser det meste , selv på bane. og hjulopphenge på disse bilene er faktisk såpass avansert at den gjerne overstyrer før den understyrer når du virkelig kjører den hardt , om en skal tro på de anmeldelsenne denne bilen har fått.

Endret av Evil-Duck
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QjT4b9
Skrevet

Agree. Ford kjører rally, de må kunne samarbeide med de som bygger om Focusene til WRC, å hente ideer til 4wd-oppheng.

Skrevet

Hvor utrolig mye gøyere er det ikke med en 4WD bil med futt i, enn en FWD? Hva kan fwd gjøre på glatta? Understyre i svingene hvis du gir på litt? Den kjerra med 4WD, hadde lett blitt min favoritt..

Jeg er iallefall glad i å kunne logre litt med fua på vinteren. Derfor har jeg 4WD =)

Skrevet (endret)

Prototypen av Focus RS var faktisk 4WD men ble tidlig i prosjektet bestemt at de ville gå bort fra 4wd da dette påførte bilen 150 kilo ekstra og en del mer tap i driv verk . Dette gjore at bilen ikke føltes like spesiell ut som en Ford RS bil skal føles ifølge ledelsen av Focus RS prosjektet , derfor valgte ford å gå til FWD og sammtidig finne opp det omtalte RevoKnuvkle opphenget som gjore at bilen oppførte seg eksepsjonelt i svinger :)

 

Men for all del så eksisterer det selskap som faktisk bygger om disse bilene til 4WD om du på død og liv må ha det.

Endret av Evil-Duck
Gjest Slettet-QjT4b9
Skrevet

Det blir ikke lovlig. Derfor er det surt. En stopp i oljegrava på biltilsynet og skiltene klippes for alltid.

 

150kg ekstra for to 15kg diffrensialer, 15kg på akslinger, noe smått ekstra som styring og clutch. 150kg?

Skrevet

Det blir ikke lovlig. Derfor er det surt. En stopp i oljegrava på biltilsynet og skiltene klippes for alltid.

 

150kg ekstra for to 15kg diffrensialer, 15kg på akslinger, noe smått ekstra som styring og clutch. 150kg?

 

According to Capito, director of the Focus RS project, the original design brief was for the Focus to be four-wheel-drive. However, when he got the chance to drive the first 280bhp prototype he was not impressed. The additional 150kg of the all-wheel-drive transmission blunted the performance of the car, and in Capito’s opinion it didn’t feel special enough to carry the ‘RS’ badge.

 

http://drivingspirit.com/focus-rs-fwd-not-4wd/

Gjest Slettet-QjT4b9
Skrevet

Det blir ikke lovlig. Derfor er det surt. En stopp i oljegrava på biltilsynet og skiltene klippes for alltid.

 

150kg ekstra for to 15kg diffrensialer, 15kg på akslinger, noe smått ekstra som styring og clutch. 150kg?

 

According to Capito, director of the Focus RS project, the original design brief was for the Focus to be four-wheel-drive. However, when he got the chance to drive the first 280bhp prototype he was not impressed. The additional 150kg of the all-wheel-drive transmission blunted the performance of the car, and in Capito’s opinion it didn’t feel special enough to carry the ‘RS’ badge.

 

http://drivingspirit.com/focus-rs-fwd-not-4wd/

Betyr ikke at de tallene stemmer. Hva, bruker de solid stålaksling på bilen? Hva med alu, som flekser mye mer og har mer styrke til lavere vekt? Klart, det blir dyrere, 4WD trekker kraft, men fortsatt.

Skrevet

Det blir ikke lovlig. Derfor er det surt. En stopp i oljegrava på biltilsynet og skiltene klippes for alltid.

 

150kg ekstra for to 15kg diffrensialer, 15kg på akslinger, noe smått ekstra som styring og clutch. 150kg?

 

According to Capito, director of the Focus RS project, the original design brief was for the Focus to be four-wheel-drive. However, when he got the chance to drive the first 280bhp prototype he was not impressed. The additional 150kg of the all-wheel-drive transmission blunted the performance of the car, and in Capito's opinion it didn't feel special enough to carry the 'RS' badge.

 

http://drivingspirit...rs-fwd-not-4wd/

Betyr ikke at de tallene stemmer. Hva, bruker de solid stålaksling på bilen? Hva med alu, som flekser mye mer og har mer styrke til lavere vekt? Klart, det blir dyrere, 4WD trekker kraft, men fortsatt.

 

Da ringer du Ford og får dette endret. Umiddelbart! :roll:

 

Sist jeg sjekka var det ikke sånn en Audi RS4 så ut...

Audi RS 4 Look

  • Liker 1
Gjest Slettet+3165
Skrevet

Bilen er meget godt mottatt av anmeldere. Bl.a. top gear, fifth gear og flere. :)

Still.. ITS A FWD

Husk, det finnes alltid et unntak av regelen, og i dette tilfellet er Ford Focus RS unntaket av regelen om at fire/bakhjulstrekk er bedre enn forhjulstrekk på bane :-)

Skrevet

Torque-styring og faktum at man kan ikke kurere understyring med overstyring uten å bruke håndbrekket, er gode nok grunner på hvorfor noen foretrekker rwd fremfor fwd.

Skrevet (endret)

Man kan også bruke mer spesialiserte dekk med bakhjulstrekk. Forhjulstrekk-forhjulsdekk må takle både akselerasjonen og mesteparten av bremsingen.

Endret av Isbilen
Gjest Slettet-QjT4b9
Skrevet

Then RWD it, bitches :p

Problem solved :p

 

mja , nja , BMW har kansje klart det på 1 serien , men i de fleste tilfeller så er stor motor , kort akselavstand og RWD en lite gøy kombo på racing banen :p

 

vw prøvde :phttp://www.youtube.com/watch?v=oz0_Mu3q78k

Ooog, bare tull. Mazda RX7, Toyota AE86, selv Toyota SUPRA MKIV har mindre akselavstand enn nyeste Focus.

 

Så, your point is invalid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...