Gå til innhold

Luringer og rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=22500876

 

Veldig godt tilbud, på papiret. Men det er nok klassisk svindel.

 

Svindel.

 

At annonseteksten er veldig dårlig oversatt til norsk, og med opplysninger som er helt uvesentlige, er ett kjennetegn.

Prisen virker også å være oversatt. Fra 895,- Euro til kr 7293,-(!)?

Mangel på norsk telefonnummer øker ikke akkurat tilliten til annonsøren.

At prisen er for god til å være sann, øker heller ikke troverdigheten.

 

Er det flere typiske tegn en bør se etter?

Lenke til kommentar

Prisen er for god.

 

Fikk dette på epost fra svindleren.

 

første mail:

Hei,

 

Takk for at du kontakte meg om produktet mitt, er denne fortsatt tilgjengelig for salg. Produktet er perfekt, har inkludert alt tilbehør. Vennligst komme tilbake til meg og fortelle meg hvis du vil kjøpe produktet mitt. I dette øyeblikket lever jeg England fordi jeg nettopp flyttet hit. Hvis du liker produktet vi kan hvis du vil kjøpe det vi kan gjøre en rask avtale. Skatter for frakt er inkludert i prisen.

 

Takk.

 

P.S. I am very sorry for my Norway but I hope you can understand. If you want we can continue in english, because it would be much better for me.

 

mitt svar:

Hei.

 

Ja, jeg vil kjøpe det til den oppgitte prisen, 7293 NOK.

 

Sett i gang finn.no's betalingsgaranti.

 

 

andre mail:

Jeg ønsker å gjøre denne transaksjonen av et sperret selskap, vil de håndtere denne transaksjonen for oss (motta betaling og levering). Alle avgifter er inkludert i prisen og skipsleia prosessen vil ta ca 3 dager.

 

 

Dette er fremgangsmåten for transaksjonen

 

En. Du gir meg ditt fulle navn og adresse.

2. Jeg skal levere produktet og du vil motta bekreftelse fra dem sammen med et sporingsnummer slik at du kan sjekke status for levering med online GPS på sitt nettsted.

Tre. Sammen med rekomendert kommer også betalingsinstruksjonene.

4. Når du skal sende pengene til dem, får du produktet og teste det i 10 dager (hvis du liker vil beholde den, hvis du ikke liker det, vil selskapet returnere produktet til meg og de vil helt refusjon).

Transaksjonen vil bli ivaretatt av sin tredjepart service tilbudene både selgeren og kjøperen sikkerhet.

Hvis du er enig med alt dette vi kan gå videre med avtalen.

Takk og jeg vil vente på raskt svar.

Lenke til kommentar

Uten å ha jævlig god peiling på mellomformat-priser, så tror jeg dette er en god deal.

 

Så det selv. Jeg tipper svindel eller en defekt som han ikke nevner i annonsen.

 

Hei House,

 

Merkelig å anta svindel eller at varen er defekt uten å ha noen begrunnelse for dette. Kamera er i fin stand, med vanlige bruksspor.

Selger det for samme som jeg kjøpe for.

 

 

Hans

Lenke til kommentar

AF-D versjonen går for litt mer, og selvfølgelig de digitale, men stort sett ligger de mellom 4-6000 etter hva jeg har sett. Fikk dette for et par uker siden, men det er for klumpete å dra med seg rundt for min smak.

Endret av SUMAR
Lenke til kommentar

Hei House,

 

Merkelig å anta svindel eller at varen er defekt uten å ha noen begrunnelse for dette. Kamera er i fin stand, med vanlige bruksspor.

Selger det for samme som jeg kjøpe for.

 

 

Hans

 

Hei og velkommen til forumet Hans.

 

Håper du ser positivt på denne "tjenesten" selv om ditt salg ikke er en svindel.

 

Beklageligvis så hender det at enkelte annonser* blir feilvurdert,men hovedsakelig så er det mange svindlere som blir oppdaget og rapportert til rette vedkommende.

 

* Faktisk så er din annonse den første som jeg har opplevd som feilvurdert.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...