Gå til innhold

Luringer og rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Det var vel å ta i, da en ny koster 1100-1200kr... men den er fortsatt dyrere enn nypris, og selger skriver ikke engang hvilken fatning den har. :p

 

smart selger :D

Annonsen så annerledes ut i går. Prisen var 1800 kr :)

Selger justerer tydeligvis prisen nedover helt til det blir et salg. En slags omvendt auksjon. Nå er prisen nede på 1000 kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Canon 40D hus + rask som kommer til å gå for ca 3000,-.

http://www.qxl.no/pris/lyd-bilde-foto/kamera-digital/digitale-speilreflekskameraer/canon-40d/v/an604742448/

 

Ikke så gal pris...

Vi kan sikkert linke hundrevis av annonser på slike auksjonssteder, men det er fortsatt sluttprisen som endelig :nei:

 

Gikk for 3900,- forøvrig.

 

Her er et "råbillig2 tilbud på D70s

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=21962882

Lenke til kommentar

Hvis det er snakk om Canons 18-200 (noe han ikke opplyser om) er ikke usannsynlig at det har kostet såpass mye en gang i tida. I dag koster 500D + 18-200 fra 4495 + 4395 = 8890 kr. Det er ikke vanskelig å finne det dyrere enn 9900 kr i dag. Tidligere har prisene vært høyere, spesielt på kameraet. Jeg blir ikke overrasket om selger faktisk kjøpte det for 11500 kr slik han påstår. Synd at prishistorikken i prisguiden ikke fungerer lengre.

 

Men jeg er helt enig i at selger setter seg for høye mål.

Lenke til kommentar

9900 for en Canon 500D anyone ;)

http://www.finn.no/f...nnkode=21974075

Bakkekontakten ikke helt inne her heller....

Fyttirakkern!!

Kostet 500D med 18-200 9900,- selv når prisen var på topp?

 

Man kan tolke det også som at det bare er et hus han selger.

 

Canon 500D bruker 11 x zoom-linse - 18 mm - 200 mm

 

Hvis det er noen som er litt slemme kan man bare kjøpe det på postoppkrav og ikke hente det på postkontoret,da går det drøyt en måned før selger får kameraet tilbake og 290 kroner fattigere.

Lenke til kommentar

Jeg har lagt et objektiv ut til salgs, og fikk en respons på annonsen som jeg synes er å betrakte som svindelforsøk:

 

Har et Canon XM 2, videokamera (3 chips proff) i topp stand. Det følger med ekstra batteri på 4500mAmph, 14 nye miniDV kassetter, ellers lader, kabler og alt tilbehør.

Ser på nettet at det blir solgt for mellom kr. 15 og 18.000,-, - ny mellom 24 og 30.000 jeg hadde tenkt å selge det for minimum kr. 14.000,-, men kan være int. i å bytte det mot Canon 70-200 2.8 IS ditt, selv om verdien av det ikke er så høy som videokameraet.

Har ikke Canon fotoutstyr, men hvis du har int. av bytte med videocameraet, er det bare å ta kontakt.

 

Canon XM2 ble lansert 27 juni 2002 og kan vel dermed ikke akkurat anses som kurant modell nå lenger. Det er i alle fall ikke verdt det fyreen påstår det er verdt.

 

Proffmodell var det vel strengt tatt heller aldri - mer semipro, om noe. Nypris er selvsagt ikke mer relevant enn hva noen kan lures til å betale for det i dag.

 

Det, i tilleg til at fyren registrerte seg på foto.no for en drøy uke siden, og har en profil med følgende utstyrsliste til tross for at han påstår at han ikke har fotoutstyr fra Canon, gjør at jeg lukter mose i uglene:

 

I have at the moment: Canon 5D Mark II + BG-E6 Canon 1D Mark III Canon 7D Speedlite 580 EX + 430 EX Soligor 1.7x Converter Canon 14mm 2.8 L Canon 28mm 1.8 Canon 50mm 1.4 Canon 85mm 1.8 Canon 135mm 2.0 L Canon 200mm 2.8 L Canon 17-40 4.0 L Canon 24-105 4.0 L Canon 70-200mm 4.0 L Canon 100-400mm IS L and a lot of small other stuff what is needed
Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883

Huff! Det er noen som har frekkhetens nådegave. Det der "tilbudet" er det nok bare å styre langt unna. Har du videresendt dine mistanker til de ansvarlige hos foto.no?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...