Gå til innhold

- Formatkrigen er ikke over


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

når de ikke blir enige hvorfor møtes de ikke på midten og satser på spillere som støtter begge formatene ?

man er ganske naiv hvis man tror at det ene formatet gir opp så lett.

 

det kan virke som om enkelte av brukerne her på forumet er villig til å ofre favoritt filmene sine vis de kommer på feil format.

 

man må huske på at filmene enda gies ut på begge formatene og ingen ting er sikker foreløpig

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

jeg har sett på Blu-Ray og HD DVD på en 120" 720p LCD projektor,

det var veldig imponerende, men HD DVD var bedre, men det kan også varigjere fra film til film...

 

har også sett på en 32" TV og det var ikke noe å rope hurra for.

det var jo bedre enn DVD men ikke mye, altså egentlig ikke verdt det.

 

konlusjon: man burde ha en STOR skjerm for å få fullt utbytte av disse HD formatene..

Lenke til kommentar
det sonny driver med ( ps3 som bd spiller ) ligner mistenkelig på smøring

 

Smøring? Tror du må slå opp ordet.

 

At firmaer subsiderer enkelt produkter for å fremme sitt eget produkt, er gammelt nytt. Tenker da på at Telenor feks bakte inn rabatter på pc^er for at man skal få folk over til Telenor. Det er bøtter med eksempler på dette. Kalle det smøring er vel kanskje å strekke strikken vel langt..

Lenke til kommentar

det ligger helt i grense land til det.

at de har lov til det også en sak så hvorfor klage på microsoft når sony & co ikke er noe bedre ?

 

 

hva var det som kom først av hd-dvd eller bd ? noen som har oversikten ?

 

de store problemet med ny teknologi er at man får neste ikke tatt det i brukt før det er så gammeldags at man kaster det

Lenke til kommentar

http://www.nhk.or.jp/daily/english/index.html

 

Toshiba Corporation has decided to withdraw from next generation high-definition DVD production.

 

Toshiba has been struggling with its version of the next generation DVD format, as support for Blu-ray technology has spread among US retailers.

 

Toshiba has been in heated competition with other Japanese electronic giants such as Sony, Panasonic and Hitachi, which produce the high-definition DVD format, Blu-ray.

 

The Blu-ray format now makes up 90 percent of the Japanese high-definition DVD market after winning last year's price war for DVD recorders and players.

 

Toshiba faced even more difficulty when the major movie studio, Warner Brothers Entertainment, announced that it planned to use only the Blu-ray format for its movie software.

 

The company said it will continue to sell HD-DVD products for a while but will stop further development of HD DVD. Meanwhile, it said its DVD factories in Aomori Prefecture, northern Japan, would be closed.

 

Market observers said that Toshiba could suffer a loss of hundreds of millions of US dollars.

Lenke til kommentar

jeg skrev litt feil i mitt forrige innlegg.

 

det var en annen post som omhandler omtrent det samme. der mener inlegeren at det ikke er bekreftet at toshiba har tenkt å gå over til bd .

 

for meg virker det underlig at Toshiba er vilig til å tape så mye penger .

 

i tillegg så har Sony drevet med et skitten spill.

hvis det er slik at salget av ps3 velter hele konkurransen så er det vanskelig å forstå det hele

 

konkurransen er ikke over før folk faktisk kjøper disse hd filmen og det kan det fortsatt virke som om det er en stund til

 

nå er det kansje en fare for at bd spildren går opp i pris siden de ikke får noen konkurranse

beklager ordjevelen som herjet her

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar

Ser ut som at jeg får klare meg med internet. Skal mye til før jeg kjøper Blu-ray, skjer nok ikke før dvd er borte fra markedet, og selv da vil jeg tro det er andre alternativer man kan velge. I verste fall får man bare hente ned en 1080rip fra nett og se den på tven via mediaboksen under tven.

Lenke til kommentar

HD-DVD-spillere vil jo fortsatt fungere som vanlige DVD-spillere. Bare med det unntaket at man får sett 5 stk HD-filmer som man får med spilleren.

 

Ellers så blir det jo spennende å se hva som skjer med Bluray etter dette. Vil salget ta helt av eller får det bare en liten økning? Blir BD+ og soneinndeling obligatorisk? Nøyer majoriteten seg med vanlig DVD? Styrer folk bort fra optiske lagringsmedia og mot streaming og avspilling fra harddisk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...