Gå til innhold

- Formatkrigen er ikke over


Anbefalte innlegg

de er for små, til og utnytte Bu-Ray og HD DVD

 

Størrelsen sier ikke noe, oppløsningen er det som avgjør. Riktignok er det de færreste 32" som har full HD men det er allikevel forskjell på vanlig DVD og 720p.

 

Surt for alle som har kjøpt pcer med HD DVD og betalt flere tusen ekstra

 

Hvor finner du en HD DVD-spiller til PC til flere tusen kroner?

 

Tja da HP HDX kom med sin 9070 så kostet den ca 4000 mere enn 9050 eneste forskjell var jo prosessorn på henholdsvis 2,0 og 2,,2 (som er temmelig lik i pris) og at 9070 har HD DVD.

 

Bare for å ta et raskt eksempel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

de fleste trenger steng tatt ikke hd-formatet enda.

man vente at det skal bli tilstrekkelig med programmer på tv kanalene som sender i hd. stengt tatt så er det vist en 3-4 kanaler som sender i hd og er man heldig så har man tilgang til en eller flere av disse

 

at noen få filmer kommer i hd er ikke nok.

jeg har også forstått det slik at tv-aparatet eller spilleren skalerer bildet opp eller ned slik at det passer til tven man ser på

Lenke til kommentar
de fleste trenger steng tatt ikke hd-formatet enda.

man vente at det skal bli tilstrekkelig med programmer på tv kanalene som sender i hd. stengt tatt så er det vist en 3-4 kanaler som sender i hd og er man heldig så har man tilgang til en eller flere av disse

Jeg har 7 kanaler som sender i HD hjemme hos meg. Tar inn med kabel fra Canal Digital. Canal Digital sender også i HD over parabol, dette kan taes inn av de fleste i Norge.

 

Jeg har en 40" LCD-TV med full-HD (1080p), og forskjellen på HD og ikke HD er kjempestor.

 

at noen få filmer kommer i hd er ikke nok.

Alle filmer som produseres nå er i HD, det er også filmer som er produsert for 20+ år siden.

 

Norge er så utrolig treige, både med widescreen og hd den nye bakke nettet har ikke stor nok kapasitet til hd engang.

HD kommer i bakkenettet når de får slukket de analoge sendingene over hele landet. De tar for øyeblikket opp alt for stor plass. Høsten 2009 stenger vel analogt i de siste fylkene.

Lenke til kommentar
Norge er så utrolig treige, både med widescreen og hd den nye bakke nettet har ikke stor nok kapasitet til hd engang.

HD kommer i bakkenettet når de får slukket de analoge sendingene over hele landet. De tar for øyeblikket opp alt for stor plass. Høsten 2009 stenger vel analogt i de siste fylkene.

 

http://e24.no/it/article2188728.ece

 

Mulig hvis dem vil at dem kan skvise inn en 720i kanal med høy komprimering dvs stor kvalitets tap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...