Montolio Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 Vanskelige valg her, men dette blir nok lista: 1. Første gangen jeg gikk igjennom Final Fantasy VII 2. Suikoden 1 & 2 (beste spilla som noen gang er laga!) 3. Final Fantasy IX eller Final Fantasy VIII (vanskelig valg)
CWH Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 (endret) 1. Syndicate (Milevis forut for sin tid) 2. Doom (AAAAAAAHH. The thrill! Min første PC (uten lydkort), 386 16 HZ) 3. X-Com Terror from the deep (Tok med 386'n ut i hagen den sommeren.) 4. C&C Første naturligvis. Eksamen? Nevermind, C&C! *snufs* Edit: Ja jeg er gammel. Ikke FOR gammel, den grensen flytter jeg årlig Endret 14. februar 2008 av CWH
Armageddon Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 1. Super Mario World. Også en av de første spillene jeg prøvde. Aldri vært borti lignende spillopplevelse. 2. Half Life. Banebrytende spill med en god historie. Kommer aldri til å glemme det. 3. Golden Eye. Tidenes multiplayerspill. Aner ikke hvor mange timer som ble brukt til dette spillet.
Darkbuster Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 1. Første gang jeg vi downet Raggy på World Of Warcraft. 2. Første gang jeg runnet Final Fantasy X. 3. Når jeg satt og spilte Crash Bandicoot på Play Station 1. Det var tider det.
capy Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 1. mario på Nintendo 8bit. 2. zelda på Nintendo 64bit. 3. Resident Evil på Nintento Wii. dette er litsten akkurat NÅ. om to minutter har den nok forrandret seg. Men de to første pleier å være med på de fleste av mine top-spill lister.
AvidGamer Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 (endret) Hm, vanskelig denne. Må si å spille Baldurs Gate II må være på toppen. Jeg var så hekta at jeg nesten besvimte foran PCen fordi jeg glemte å spise. Ellers siden den gang må være da jeg fikk Wii og spilte Wii Sports. Hadde sår skulder i flere dager etterpå. Var herligt å spille noe på den måten. På tredje plass må vel være Sniper brettet i COD4. Har alltid elsket sniper men ingen spill har klart å fenge en ekte følelse av å være en siper på oppdrag før nå. Endret 14. februar 2008 av AvidGamer
Gonzolaz Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 1. Første gang jeg spilte ferdig Baldurs Gate 2, kanskje tidenes mest fantastiske spill. 2. Hele Final Fantasy VII, et utrolig deilig spill. 3. Spille Deus Ex for første gang på en kompis sin pc.
TheExcalibur Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 3. Golden Eye. Tidenes multiplayerspill. Aner ikke hvor mange timer som ble brukt til dette spillet. Goldeneye til N64? Den er bare så original spiller det enda jeg lol. :!:
Toxin Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 (endret) 1. Syndicate + American Revolt exp: Husker enda den krypende musikken når vi beveget oss rundt på brettet, og den angstlignende følelsen når musikken gikk opp i tempo og vi så på minimappet at fiendlige agenter nærmet seg. Minigun, gaussgun, persuadatron og flamethrower var personlige favoritter Alt med dette spillet var bra, og jeg synest f.eks penge/forskningssystemet var forut for sin tid. Når vi bare skulle more oss litt skrev vi inn koder (rob the bank = masse penger, watch the clock = tiden går kjempefort) og skapte mayhem på lette brett. 2. Day of the Tentacle: Dette fantastiske spillet var et av de første jeg fikk til PC, og vi satt sammen hele vennegjengen og løste det. Selv om jeg har spillt flere Monkey Island spill, Grim Fandango, Lost in Time osv så er nok dette min beste opplevelse grunnet at vi løste det sammen. Selve spillet er jo genialt, konseptet om 3 characters i 3 forskjellige tidsepoker på samme sted er latterlig bra, og utførelsen det samme! 3. Half-Life 1 Selv om jeg synes HL2 er bedre, så var wow-opplevelsen en helt egen i det første spillet. Jeg hadde aldri før spillt et så spennedes FPS, jeg ramser litt opp: - Første møtet med en headcrab og den påfølgendes ville svingingen av crowbar'en...ifra da visste jeg at spillet kom til å bli et hakk skumlere/mer spennendes enn vanlig. - Første møtet med soldatene, husker det var utrolig kult hvordan de samarbeidet og brølte på kommandoer. - Å falle ned til en Ichyosaurus (litt usikker på spelling, men sikter til "sjømonsteret") fanget i et bur. Panikken spredte seg rimelig bra, men jeg nøt hvert sekund. - Tentakkelmonsteret i rakettsiloen. Dette er sannsynligvis den dataopplevelsen som har fyllt meg med mest ærefrykt noensinne. Var så villt spennedes å snike seg rund den men jeg kastet granater for å distrahere...den ville hamringen virket sinnsykt skummel Har så lyst å ramse opp en masse mer, spesiellt ting fra amiga500 tiden (Pirates, IK+, Rick Dangerous osv) og gode LAN spillrunder i spill som Heroes III og AoE II...men akk jeg får prøve og begrense meg. Endret 14. februar 2008 av Toxin
dekar24k Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 Jeg hadde nesten glemt hvor konge jeg syns det var da jeg var 7-8 år gammel og hadde nettopp fått min første Amiga 500. Digga spesielt Zombi (fra Ubisoft faktisk, they've come a long way since ) som fulgte med på en gammel CU Amiga coverdisk.. Damn, det var tider det.. er vel 17-18 år siden .. tiden flyr hehe ..
Gormers Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 (endret) Dette blir vanskelig, men jeg skal prøve: 1: Første gangen jeg testet halo og rundet det alene og med kamerater. Hadde ikke runnet så mange fps før det, og alt som skjedde etter den brå starten er ikke noe jeg glemmer. Skal nevnes at jeg spilte på en widescreen med svære stereohøyttalere med gode forsterkere. 2: Å fullføre rayman 2 på PC. Det var det andre spillet jeg eide selv (vel, kjæresten til søstera mi hadde kopiert det til meg) og det var det andre spillet jeg runnet etter toy story 2. Hele spillet var fantastisk og hadde en perfekt vanskelighetsgrad for meg. Selv om jeg tapte flere ganger på hver bane (må nevnes at jeg også spilte på tastatur), gav jeg ikke opp og hadde det stort sett moro hele tiden selv om det var noen baner som jeg brukte lang tid på. Det ble ikke dårligere at jeg fikk spille med 1024*768 oppløsning og med et veldig godt trådløst headset. 3: Jeg spilte en intens splitcreen match mot en kjepphøy kamerat i halo 2 på lockout og begge hadde 9 og var en kill fra å vinne. Han hadde høyere lv enn meg og var generelt bedre enn meg. Uansett, han var i BR tårnet og jeg rundet hjørnet opp dit mens han hoppet bakover mot midten av banen og begynte å skyte på meg med BR (jeg hadde ikke), og så klarte jeg å hive en plasmagranat som traff han midt i trynet så jeg vant matchen. Jeg ville egentlig nevne alle timene jeg spilte mario 64 på kjøpesentere, alle timene med mario kart 64, og alle timene jeg spilte super mario bros med en kamerat, men jeg valgte ikke disse med. Hadde det veldig moro med FF7 også. edit: la ikke merke til at dette var i PC kategorien, uansett så er jeg ikke alene når jeg nevner konsollspill da:) Endret 15. februar 2008 av gormers
andre_sn Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 1. Helt klart heroes 2 demoen. Uff så mange timer brukt på broken alliance brett i et lite bøttekott av pappas kontor. 2. Half-life 1 på vanskligste. Spilte med broren min og kun noen få kvelder i uken. Bygget opp stemningen så sinnsykt når spill kvelden nærmet seg. 3. Fallout 1-2. Bare heelt utrolig fantastisk å kunne gjøre så mye forskjellig. Selge kona si til slavehandlere... c'mon. og bare for å ta en siste, 4. Monkey island 3. Stort morsommere blir det ikke.
Bruker-104685 Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 Mine 3 top beste spillopplevelser er: Super Mario 64: Da jeg såg når jeg var hos onkelen min i Oslo for mangen mangen år siden ble jeg helt frelst, bare tanken gir meg gåsehud enda. Da jeg fikk min første stjerna så jublet jeg skikkeligt Gears Of War (360): Med engang jeg fikk lanceren og sagde locusten i 2 ga meg skikkelig adrealinkick vil jeg si, har aldri opplevd det før i noen spill, jo Gears Of War. Tenkte jeg slikt "fyfaen så konge" og bare banna og stod på med å sage locustene, og det kommer jeg aldri til å glemme! Makan til grafikk hadde jeg aldri sett før på en konsoll. Banebrytene action med coversystem som er faen så bra laget! Donkey Kong 64: Den tiden var også herligt, det konseptet var helt herligt, forskjellige typer gorialler med forskjellige våpen og positive sider Det spillet sjarmerte meg skikkeligt i den tiden jeg hadde N64. Det spillet savner jeg på Wii Shop Channel, viss det spillet kommer der så skal jeg faen kjøpe det med engang. Vil oppleve det engang til
Kakebakelate Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 1. Duckhunt med flashgun på nes: Mitt første møte med spill som jeg kan huske 2. Final Fantasy VII: fantastisk spill 3. Spyro the Dragon: Jeg storkoset meg med det spillet.
Danny Boy Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 1. Final Fantasy X Det forandret livet mitt. 2. Zelda - Ocarina of Time på Nintendo 64. Ord kan ikke beskrive spillet. 3. TESIV - Oblivion. Grafikken og den nye spillopplevelsen smeltet meg^^ Der har du min top 3 liste fra forskjellige konsoller inkl. PC. Egentlig ligger FX på top 1 uansett, mens alle Nintendo spill ligger under, men greit å ta med et PC spill også
stmonsen Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 1. championship manager/football manager-serien. ingen over, ingen ved siden. 2. half life/counter strike source. 3. delt mellom monkey island-serien og warcraft 3.
Crossfire Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Har hatt mange topp spillopplevelser, men alle plassene i topp 3 tror jeg må reserveres Final Fantasy vii (7).
kasti_vifta Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 (endret) mine 3 beste må bli - GTA3 - Red Alert2 - Star Craft Endret 15. februar 2008 av kasti_vifta
Cosmo med K Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 (endret) 1. Gleden av å fly rundt med GM magery, eval int, meditation ++ og full daemon bone armor i Ultima Online. Dette var i rundt 99-00 når spillet var på topp. Damn UO-tiden var koonge..2. Da en kompis og jeg satt oppe hver natt og spilte Diablo 2 online med dobbel (!) ISDN-linje.. 97/98-tiden tror jeg.. 3. Hele Amiga-perioden fra jeg var 7-11 år .. <3 <3 Ultima Online var det beste det! Så var det mine 3 beste opplevelser.. hmm.. må vel være "meritter" det da.. #1: Da jeg ble kåret til verdens beste (blandt omkring en million players) PvPer i Ultima Online i 98/99. #2: Når jeg og kompisen min var ferdig med å gå fra helt nytt 2v2 Arena Team i World of Warcraft til Top10 i beste battlegroupen i Europa, samt #1 på serveren vår på én dag, med perfect score på 53-0 og over 2300 rating i Season 1. #3: Da satte temporær verdensrekord på Track 02, Flat Track i Elastomania etter mangfoldige timer i strekk forann PCen med samme kjedelige mappet for mange, mange år siden. Rakk dessverre aldri å bli offisiell fordi rekorden ble slått med noen få hundredeler noen timer etter. "K" Endret 15. februar 2008 av Cosmo med K
Kanius Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 1. Zelda, Ocarina of Time <3 Det var tider det... Gyldne tider... Tror nesten jeg må fiske opp igjen N64'n. 2 og 3, ingen spesiell rekkefølge: -Elder Scrolls: Morrowind, husker jeg satt i et halvt år med dette. Det var virkelig epic ^^ -World of Warcraft. Uansett hvor lei man blir av det, kan man ikke si at WoW er et drittspill. Husker fortsatt hvordan det var å starte min første character (En Gnome Rogue), og hvordan det var å løpe rundt i Azeroth for første gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå