Gå til innhold

SE nye flaggskip: XPERIA X1 Diskuter den her!


Abba91

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei..

 

Går det annt og slå av leveringsbekreftelsen på sms?

Er irriterende og må trykke "lukk" hvær gang jeg har skrevet en meld.

 

Samtidig lurer jeg på om det er en bugg i sms programmet som er på telefonen. Noen ganger virker det som editoren for sms "scroller" så langt ned at bare halvparten av teksten jeg skriver vises. Og gå jeg ned på en ny linje, synes ikke denne i det hele tatt.

 

Også en ting, er at om jeg har telefonen på vibrering, så vibrerer den to ganger etter hvær gang jeg har sendt en sms. Etter jeg har trykket lukk, og gått til "skrivebordet, slått på tastelås" og slik. Det går kanskje 10 sekunder fra jeg får opp at den er sendt, til den vibrer to ganger.

 

Noen andre som har vært borti samme problemer? Og klart og løse dette på noe vis?

 

Litt småting som irriterer meg med telefonen.

Så lurer faktisk på om jeg skal bytte til HTC s740.

 

Hilsen

Marius

Lenke til kommentar

For å fjerne sendingsbekreftelsen kan du bruke f.eks XperiaTweak.

 

Jeg har ikke opplevd at sms-editoren ikke viser hele tekst-input-vinduet så ofte, men det har skjedd. Trykk nederst på midten av skjermen for å ta fram on-screen-tastaturet, trykk på samme plass en gang til for å fjerne det igjen og problemet er løst.

 

Vibreringen ved sendt epost vil forsvinne når du fjerner sendingsbekreftelsen med XperiaTweak. Jeg har ihvertfall ingen vibrering ved sending av SMS.

Lenke til kommentar
Hei, idag så sluttet plutselig AU knappen å fungere. noen som kan vite hvorfor og hvordan jeg får den på?

 

Jeg har innstallert Touch HD Keyboard.

 

Takk for svar

Hva mener du med sluttet å fungere? Jeg prøvde også å installere andre keyboard og da foravant rekkefølgen av bokstavene jeg hadde stilt inn for àü-knappen. Altså at de særnorske bokstavene kom først når jeg bruker den. Er det det du mener, så får du bare forandre systemfila igjen.....

Endret av osmano
Lenke til kommentar
Er alle di engelske som selges nå, sånn at man bare kan trykke fn tasten og a for å ? og fn o for Ø? eller må man trykke 7 ganger osv ennå? Skal køpe denne mobilen og den engelske er 5ookr billigere enn norske.

Niks.

Det jeg vil foreslå å gjøre er å redigere sym.0409.txt som ligger i windowskatalogen. Legg da å rett etter a. Dermed skriver man å med to tastetrykk når man bruker hardwaretastaturet. Også gjør man det samme med æ og ø.

 

Total commander er et gratis program som er mye bedre enn medfølgende File Explorer. Bruk det programmet til å redigere filen direkte på enheten. TC er forøvrig et program som også kan benyttes til modifikasjoner av registeret, noe man titt og ofte kan ha behov for ...

Lenke til kommentar
nei, den reagerer ikke i det hele tatt:(

 

Sliter også med å fjerne Touch-It Blackstone Dialer.

 

Får kun opp feilmeldinger, så det irriterer meg..

 

Help ?

 

 

I /Windows katalogen på telefonen ligger det ei fil som heter Sym.409.txt. (På engelsk X1, på den norske utgaven heter den Sym.414.txt) Denne fila bestemmer rekkefølgen på tegnene når du trykker på àü-tasten. Det jeg vil tro har skjedd her er at en registerendring når du installerte et program, kanskje Blackstone dialer? har ført til at telefonen leter etter ei Sym-fil til et annet språk enn det du har liggende. Sjekk følgende streng i registeret: "HKEY_LOCAL_MACHINE/HARWDARE/DEVICEMAP/KEYBD/CurLang".

 

Har du en engelsk Xperia skal det stå 1033, har du norsk er det 1044 som er riktig. Står det feil verdi på den strengen, endre til 1044/1033 og restart telefonen.

 

For å se/endre i registeret kan du bruke: PHM Regedit

 

 

 

Er alle di engelske som selges nå, sånn at man bare kan trykke fn tasten og a for å ? og fn o for Ø? eller må man trykke 7 ganger osv ennå? Skal køpe denne mobilen og den engelske er 5ookr billigere enn norske.

 

 

Det varier hva du får på telefonen om du kjøper en engelsk idag. Har du en der du må trykke mange ganger på àü-tasten for å få særnorske tegn, se denne tråden: Løsning for Sony Ericsson Xperia X1 og særnorske tegn.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har Norsk X1, og lurer på om det finnes noen tweaks som kan få led lysene på siden til og blinke i idle modus? Eller er det kun når ting skjer på telefon?

XperiaTweak kunne kun endre hvordan led kombinasjoner du ville ha, ikke når du vill ha led.

 

Og btw dere som tenker på og kjøpe Xperia!

Telenor har kampanje på Norsk Xperia. Så om du låser telefonen til telenor (trenger ikke ta med abonnement), så får du den norske 1000kr billigere enn engelske.

Slik fikk jeg min :)

 

Edit:

Kjøper du telefonen med telenor ring kontaktkort, får du den for 5599 :)

Det er da en overkommelig pris ;)

Endret av MrNilsen1986
Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg har Norsk X1, og lurer på om det finnes noen tweaks som kan få led lysene på siden til og blinke i idle modus? Eller er det kun når ting skjer på telefon?

XperiaTweak kunne kun endre hvordan led kombinasjoner du ville ha, ikke når du vill ha led.

 

Og btw dere som tenker på og kjøpe Xperia!

Telenor har kampanje på Norsk Xperia. Så om du låser telefonen til telenor (trenger ikke ta med abonnement), så får du den norske 1000kr billigere enn engelske.

Slik fikk jeg min :)

 

Edit:

Kjøper du telefonen med telenor ring kontaktkort, får du den for 5599 :)

Det er da en overkommelig pris ;)

 

Kjøpte min på Lefdal i november for 5890 uten binding

Lenke til kommentar

Oki :)

Jeg bytta min.

Hadde en SE C905 inne på rep. Så brukte de så usansynlig lang tid på og reparere den. Så jeg ble tildelt en helt ny salgspakke.

Da fikk jeg gjort det slik at jeg la heller i mellom litt, så fikk jeg Xperia. Så jeg la 1400 i mellom, og da fikk jeg den telenorlåst.

Måtte lagt 1800 mellom om jeg ville ha den uten lås.

 

Og jeg er telenortilhenger, så det er ikke noe problem for meg :)

400kr spart :)

Lenke til kommentar

Har vært lite info her om hva slags minnekort en bør satse på.

 

Hva er det største, og raskeste, minnekortet en kan putte i denne? Har telefonen noen begrensning på størelse?

 

Ser MicroSD ikke har så høy kapasitet. Takler den feks MicroSDHC 16Gb m.adapter?

Er den noen spesielle kort en bør holde seg til for å få maks hastighet på telefonen?

Lenke til kommentar

Er litt skeptisk til og innstalere touchflo 3D på xperian min når jeg får den (2-3 dager til nå :D )siden jeg ikke er noe dreven på windows mobile :p

 

Men hvis jeg klare og fucke det til på noen måte, er det da bare å ta en hard reset så forsvinner det igjen, slik at jeg eventuelt kan prøve på nytt? med andre ord, forsvinner alt jeg har lagt innpå etter jeg fikk den, og den bli akkurat som den var rett ut fra esken? :)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har prøvd ut Skyfire på X1 og den er den eneste nettleseren jeg har prøvd som kan spille av klipp på nrk.no. Men når jeg prøver å spille av liveklipp (VM i skiskyting) får jeg melding på sidene til NRK: Dette klippet kan kun vises i Norge. Hvorfor får jeg det. Har det noe med å gjøre at jeg har en X1 med engelsk OS? Eller er det noe med nettelseren å gjøre...Noen tips?

 

Til Rajin: Er veldig fornøyd med X1. Den har alt og er veldig stabil til å være så avansert og med så mange funksjoner.

Endret av osmano
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...