Gå til innhold

SE nye flaggskip: XPERIA X1 Diskuter den her!


Abba91

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei alle X1'ere. Jeg bruker OperaMini på min X1 fordi den er klart raskest av browserne som finnes (de jeg vet om i alle fall :p ) Men på X1 får jeg bare lastet ned en usignert versjon. Altså må jeg godkjenne bruk av den for hver gang jeg skal på nett. Noen som vet hvordan jeg kan signere/godkjenne den etter at jeg har installert den?

 

Oppdatering: Var inne på OperaMini via PC'n og fikk ikke opp X1 som telefonmodell. Er den for ny enda? Det er nok derfor jeg får bare lasta ned usignert versjon. Jeg får nemlig meldingen :"Kan ikke identifisere telefonen din" når jeg går inn via telefonens browser.

 

Min OperaMini trenger ingen andre godkjenelser en Netaccess (man kan ta bort det også)...

gikk in på Internett explorer i tlf og skrev Operamini.com da fikk jeg lasta ned verjon 4.1.

Endret av Alvrina89
Lenke til kommentar
Hvordan slipper du å godkjenne netaksess? Jeg har OperaMini 4.2

 

Du må laste ned en signert versjon. Trykk på linken der det står noe sånt som "kan du ikke laste ned denne versjonen..." så kan du velge en som er signert. Da må du kun godkjenne nett-tilgangen første gangen og kan velge "ja, alltid".

Lenke til kommentar
Hvordan slipper du å godkjenne netaksess? Jeg har OperaMini 4.2

 

Du må laste ned en signert versjon. Trykk på linken der det står noe sånt som "kan du ikke laste ned denne versjonen..." så kan du velge en som er signert. Da må du kun godkjenne nett-tilgangen første gangen og kan velge "ja, alltid".

Har du prøvd dette på en X1? Det gikk fint på min forrige(P990) men nå får jeg bare beskjed om: We recomend this version for your device (International, no signature)

 

Når jeg går inn via PC får jeg jar/jad-filer som jeg installerer via telefonen med samme resultat.

 

Det er ingen stor greie men hadde vært fint å slippe å godkjenne hver gang jeg skal bruke OperaMini.

 

Forslag mottas med takk! :)

Lenke til kommentar
Hehe, selvfølgelig har jeg prøvd det. Jeg ville ikke sagt det hvis ikke. Det fungerer som smurt; Ingen spørsmål om godkjenne nett-tilgangen mer enn første gang. Hver gang jeg starter Opera Mini nå er det rett på nett. ;)

Da blir jo neste spørsmål: Hva gjorde du for å få til det? En liten guide hadde vært fint. Jeg har prøvd det meste nå så jeg er takknemlig for litt hjelp.:)

Lenke til kommentar

Mein Gott, jeg skrev jo hvordan i den nest siste posten min. :)

 

Okei; Sånn:

 

1. Start Opera Mobile

2. Åpne mini.opera.com

3. Trykk på linken der det står: "Klikk her hvis du ikke får installert denne versjonen eller hvis du vil installere en tidligere versjon."

4. Trykk på "Last ned Opera Mini! (Norsk (bokmål), Multiple certificates)"

5. Installer og du får beskjed om at Opera Mini er signert av Opera etc.

6. Kjør programmet og godkjenn net-tilgangen med "Ja, alltid. Ikke spør igjen"

Lenke til kommentar
Mein Gott, jeg skrev jo hvordan i den nest siste posten min. :)

 

Okei; Sånn:

 

1. Start Opera Mobile

2. Åpne mini.opera.com

3. Trykk på linken der det står: "Klikk her hvis du ikke får installert denne versjonen eller hvis du vil installere en tidligere versjon."

4. Trykk på "Last ned Opera Mini! (Norsk (bokmål), Multiple certificates)"

5. Installer og du får beskjed om at Opera Mini er signert av Opera etc.

6. Kjør programmet og godkjenn net-tilgangen med "Ja, alltid. Ikke spør igjen"

 

Takk, takk....litt flaut...sjekka ikke nøye nok :blush:

 

Jeg måtte bruke IE for å få det til men nå er den signerte versjonen på plass...

Lenke til kommentar
Jeg husker det var storm av klaging og syting over hvor dårlig telefonen var.

Nå er det nesten ikke posting der. Tydelig at X1 har falt i smak og at det nesten er ingen "bugs".

UIQ *host*.

 

UIQ?

 

Som noen nevnte tidliger... det måtte bare en annen mobilprodusent (HTC) og et annet OS til får å få til en brukbar Sony Ericsson telefon. Jeg må si telefonen er meget bra, og trolig den beste windowsmobilen på markedet. Men SE'n min blir byttet ut når jeg kommer hjem om dagene, da er det fremdeles iphone 1.gen som duger. Videoer som går smooth på iphonen hakker jo og er ute av sync på SE'n. Ikke har den mulighet for noe god podcast syncing heller. og det er SÅ mye som fremdeles mangler på windows mobiles. Knotete WLAN av og på, og ifølge mobilregningen og symbolikken på skjermen lurer jeg på om den heller bruker HSDPA foran wlan. Batteriet er heller ikke all that... Den er tom etter ca. 24 timer, selv om jeg har satt på sync av mail til 15min intervaller istede for på hele tiden. iphonen holder i 2 dager.

 

Men mot P990i og P1, så må jeg bare si at SE virkelig har truffet mål og motbevist at dette bare skulle bli søppel. Den er også meget rask til å være en windows mobile, og med HTC menyer ble den enda bedre.

 

Ellers har jeg endelig fått svar fra SE support om AVRCP og mediepanelet, og det er ikke planlagt support for det... :( talentløst. Men buggen med at telefonen starter å spille etter at du slår av BT headsettet mens du står i mediepanelet er sendt til teknisk og vil bli fikset i neste oppdatering! :new_woot: Så da har supporten blitt hakket bedre en på P990i også. Der var det aldrig support å få.

 

Om noen ev. vet av et videopodcast program til Windows mobile er jeg glad for tips.

Lenke til kommentar

Som nevnt tidigere - den beste SE tlf på lenge, men... kan bara konstatera at det er LAAANG tid til en windows tlf med trykkskjerm kan måle sig med iPhone. Om vi bortser från det helt håpløst knotete UI´t som WM har pt (...og som det er helt umulig å ikke behøve komme inni så fort en faktsik skall gjøre noe annet med tlf en å ta emot en samtale...) så er det verdensforskjell på iphones berøringssensitive skjerm gjentemot alle andre trykksensitive skjermer jeg har testet. Det er bare så utrolig mye enklere og mer responsivt i iPhone (og da bortser vi från det faktum at der du trenger 5-7 tastetrykk i WM for å komme på "rett plass" trenger du kun 1 eller 2 i iPhone, her snakker jeg kun om selve skjermen).

Jeg hade stor tro på selve hardware tastaturet på X1 og skall jeg være ærlig her så fungerer det helt OK men det er fortsatt raskere å skrive iPhone på tross av at selve yten for hele tastaturet her er mye mindre.

 

X1´s "Panels" ser jag ikke helt poenget med (men tanken var god). Det finnes ingen god "allt i ett" panel så det blir en j-la massa bytting og det tar rett o slett pinlig lang tid. Jag får magsår av hela greia.

For min del endte det opp med at jeg installerte TF3D "Touch HD" som er portet av en på XDA og dette fungerer bedre en noen av de panels som finnes for X1.

 

Hvis det er noen som lurer på hvorfor eg kjøpte X1 hvis eg var så fornøyd med iPhone så er svaret at eg blev "pålagd" av arbeidsgiver og kjøpe en WM tlf for å få støtte for Exchange over ActiveSync. Arbeidsgiver har sperret for iPhone på Exchange (!!!!!!).

 

Eg har nå likevel gått så lei WM at eg har lagt X1 i skuffen og bruker iPhone istedenfor (og får klare meg med sync lokalt via USB).

Lenke til kommentar

Stengt for iphone mot exchange? Da har de jobbet hardt. Jeg kan tildels se argumentet da du kan fjernslette en wm fra exchange, men da igjen kun telefonminnet og ikke minnekortet. På se'n ligger alle vedlegg f.eks på sd... Om du skriver raskere med iphone tastatur en xperia er du dårlig på touch. Det som virkelig er bra på xperia er jo tastaturet.

 

 

 

Kommer vel an på brukeren, jeg hadde ikke bytta tilbake til en iPhone om jeg fikk betalt for det engang. Makan til begrenset, DRM-befengt og blodsugende platform skal man lete lenge etter. Men grensesnittet er fint det.

Jeg mener at en macmaskin er begrenset, men en hacket iphone er langt fra begrenset, og drm har jo med hva du putter på den. I tillegg funker alt. På wm må jeg legge inn et hobbycompilert videoprogram og konvertere til dittogdatt format mens jeg står på hodet for å få ting til å ikke lægge!

Lenke til kommentar

Re. "Kommer vel an på brukeren, jeg hadde ikke bytta tilbake til en iPhone om jeg fikk betalt for det engang. Makan til begrenset, DRM-befengt og blodsugende platform skal man lete lenge etter. Men grensesnittet er fint det."

 

Enig i det. Men her som sagt så taler jeg mest om selve skjermteknologierne som er brukt i tlf med berørings- vs trykk sensitive skjermer.

Jeg mener, hvis en ønsker trykk skjerm så e det veldig nedtur å behøve plokke frem en penn for så, med en kirurgisk stødig hånd..., behøve navigere sig frem i menyerne. Da faller litt av poenget med trykk skjerm spør du meg.

Det er dette som, enligt meg, X1 og andre WM mobiler med trykkskjerm faller på. VM som OS er rett o slett ikke lagt/tilpasset for trykkskjermer även om HTC og denne gang SE prøver sitt beste for å rette opp på det ved å legge ett eget grensesnitt "over".

 

Re. "Stengt for iphone mot exchange? Da har de jobbet hardt. Jeg kan tildels se argumentet da du kan fjernslette en wm fra exchange"

 

Njae, de har stengt for ALL direkte komm. med Exchange over ActiveSync. Går pt kun via tredjepartsløsing (MOZO) som kun har støtte for WM og noen S60 devicer. Det går å fjernslette iPhone på samme måte som en WM på Exchange.

 

Re. "Om du skriver raskere med iphone tastatur en xperia er du dårlig på touch. Det som virkelig er bra på xperia er jo tastaturet."

 

Vil vel ikke si at jeg er dårlig direkte. Det er fordeler med begge. På X1 kan en enkelt bruke to fingrer "samtidig" og dermed oppnå god skrivehastighet. Det er vanskelig på iPhone men samtidig så kan en skrive veldig raskt på iPhone av to grunner -

a) det er touch (IKKE trykk som på X1) vilket gjør at operasjonen men å skrive hver enkelt bokstav faktisk går raskere enn med X1

b) avstand mellom hver enkelt bokstav er kortere (mer kompakt tastatur) - jeg føler at man flytter litt for "langt" frem og tilbake på X1 og når en bruker to fingrer.

 

...men men, smak og behag. Som du sier, tastaturet på X1 er og veldigt godt og jeg opplever det som bedre en f.eks på Touch Pro.

Endret av superswede
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...