Gå til innhold

SE nye flaggskip: XPERIA X1 Diskuter den her!


Abba91

Anbefalte innlegg

Er det noen som har prøvd å sette den opp mot IP-telefoni? Er det noen plass i menyene for å kunne legge inn SIP server og SIP User ID f.eks?

 

Noen som gidder å sjekke, please?

 

Jeg har vel vært gjennom alt av menyer et titalls ganger og kan ikke huske å ha sett noe om SIP etc.

Derimot har jeg installert fring (for skype) og det støtter disse SIP servicene: Gizmo, VoipStunt, Free World DialUp, VoipCheap og SIPNET i tillegg til en egendefinert. Jeg har ikke testet SIP der selv, men med Skype fungerer det fint.

 

Kjært barn har mange navn. Dette høres lovende ut. Takk skal du ha. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som har prøvd å sette den opp mot IP-telefoni? Er det noen plass i menyene for å kunne legge inn SIP server og SIP User ID f.eks?

 

Noen som gidder å sjekke, please?

 

Jeg har vel vært gjennom alt av menyer et titalls ganger og kan ikke huske å ha sett noe om SIP etc.

Derimot har jeg installert fring (for skype) og det støtter disse SIP servicene: Gizmo, VoipStunt, Free World DialUp, VoipCheap og SIPNET i tillegg til en egendefinert. Jeg har ikke testet SIP der selv, men med Skype fungerer det fint.

 

Kjært barn har mange navn. Dette høres lovende ut. Takk skal du ha. :)

 

Kom over denne mens jeg hadde lite å gjøre på jobb. :whistle:

http://handheld.softpedia.com/get/System-U...fig-66714.shtml

 

Ser i det minste lovende ut utifra beskrivelsen.

Lenke til kommentar

Noen som vet om disse led lampene kan bli mere spennende enn å altid blinke i en slags lilla greie

 

Lite batteri = Rødt . bra

ellers er det kun lilla belysningen som gjelder, tapte annrop,sms,mms,mail osv.....det er også umulig å se om mobilen er ferdig ladet(hva med et grønt lys da? )

 

Så tappet nå mobilen seg tom i natt igjen uten at noen programmer gikk(nyladet da jeg la meg,tom da jeg sto opp) Og INGEN programmer gikk(det sjekker jeg altid)

 

Skrur jeg telefonen på(from scratch) så hopper telefonen oftest over pin kode inntastingen slik at telefonen ikke kan brukes...

Du får kanskje skrevet inn et tall og 2 før telefonen går videre....

Lenke til kommentar

Prøv Xperia Tweak: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=441439

Du kan endre på LED-oppsettet med den, og utvikleren har sagt at han utforsker muligheten for å endre det utover de fastlagte "animasjonene".

 

Du ser at mobilen er ferdig ladet når den ikke lyser lenger. ;)

Men jeg er enig i at et grøntlysende tivoli hadde vært mye kulere.

 

Skrur jeg telefonen på(from scratch) så hopper telefonen oftest over pin kode inntastingen slik at telefonen ikke kan brukes...

 

Jeg irriterte meg også grundig over at den ikke gidder å vente til du har tastet PIN før den fortsetter. Det er sånn barnesykdom som mest sannsynlig forsvinner ved første oppdatering av ROM. Jeg løste problemet ved å fjerne PIN-sjekken og sette på telefonlåsen istedenfor. Etter min mening er det egentlig også en bedre løsning. Det er verre at telefonen kan misbrukes uten lås (for den kan jeg ikke sperre via operatøren), enn at SIM-kortet blir det. SIM-kortet kan jeg jo bare ringe å sperre hvis mobilen kommer på avveie.

Endret av maedox
Lenke til kommentar
thanks maedox :-)

Ser også at mitt ønske(innstilling) av led blinkende lys uten grenser(altså blink til du leser mail,sms.mms,ser tapt anrop osv) stanser av seg selv etter noen timer

 

Opplever litt av det samme som deg. Etter jeg har brukt Wayfinder med GPS og slår av programmet virker det som om det fortsetter å bruke batt. Telefonen blir veldig varm og batteriet suges tomt rimelig fort. Jeg må restarte den for at den skal få normal temperatur igjen. Jeg har sluttet å bruke Wayfinder > Telefonen holder i to dager med ganske mye bruk.:-)

 

For å få frem keypaden for å slå pinkoden tryyker jeg bare på telefonsymbolknappen, den til venstre med telefon på, da kommer den frem igjen fordi du ikke er på nett enda. Ikke så "big deal".

Lenke til kommentar

Jeg har HCB-700i bilen, og med den kan jeg ta opp stemme, slik at jeg bare trenger å trykke på en knapp og si navnet til den jeg vil ringe. Dette fungerer meget bra med de SE mobilene jeg har prøvd. Men det fungerer ikke så bra med Nokia. For der er det bare syntetisk stemme(mulig jeg tar feil, men jeg har ikke fått til å legge inn stemme på de Nokiane jeg har prøvd). Kan man legge inn stemmeopptak/stemmestyring på kontaktene med X1?

Lenke til kommentar
Jeg har HCB-700i bilen, og med den kan jeg ta opp stemme, slik at jeg bare trenger å trykke på en knapp og si navnet til den jeg vil ringe. Dette fungerer meget bra med de SE mobilene jeg har prøvd. Men det fungerer ikke så bra med Nokia. For der er det bare syntetisk stemme(mulig jeg tar feil, men jeg har ikke fått til å legge inn stemme på de Nokiane jeg har prøvd). Kan man legge inn stemmeopptak/stemmestyring på kontaktene med X1?

Jeg tror ikke Windows Mobile har den egenskapen, men det finnes tredje parts programmer. For. eks. Voice command : http://www.microsoft.com/windowsmobile/en-...ce-command.mspx

 

Dyrt da.....

Endret av osmano
Lenke til kommentar
thanks maedox :-)

Ser også at mitt ønske(innstilling) av led blinkende lys uten grenser(altså blink til du leser mail,sms.mms,ser tapt anrop osv) stanser av seg selv etter noen timer

 

Opplever litt av det samme som deg. Etter jeg har brukt Wayfinder med GPS og slår av programmet virker det som om det fortsetter å bruke batt. Telefonen blir veldig varm og batteriet suges tomt rimelig fort. Jeg må restarte den for at den skal få normal temperatur igjen. Jeg har sluttet å bruke Wayfinder > Telefonen holder i to dager med ganske mye bruk.:-)

 

For å få frem keypaden for å slå pinkoden tryyker jeg bare på telefonsymbolknappen, den til venstre med telefon på, da kommer den frem igjen fordi du ikke er på nett enda. Ikke så "big deal".

Takker, vi har nok fått samme telefon vi :-)

Lenke til kommentar

Jeg er ofte på esato.com og leser forumet der som et av de beste for Sony Ericsson-telefoner. Jeg startet å følge forumet like før jeg kjøpte min P990 i august 2006. Jeg husker det var storm av klaging og syting over hvor dårlig telefonen var.

Nå er det nesten ikke posting der. Tydelig at X1 har falt i smak og at det nesten er ingen "bugs". Jeg må si at denne gangen har SE virkelig klart å levere et kvalitetsprodukt med uante muligheter.

Lenke til kommentar
Jeg er ofte på esato.com og leser forumet der som et av de beste for Sony Ericsson-telefoner. Jeg startet å følge forumet like før jeg kjøpte min P990 i august 2006. Jeg husker det var storm av klaging og syting over hvor dårlig telefonen var.

Nå er det nesten ikke posting der. Tydelig at X1 har falt i smak og at det nesten er ingen "bugs". Jeg må si at denne gangen har SE virkelig klart å levere et kvalitetsprodukt med uante muligheter.

 

Jeg er stort sett fornøyd med min X1, men jeg fikk et problem på butikken i dag.

Se bildet nedenfor.

261120082100444p64s7GscU5J.jpg

Tror det er en "bug". Jeg hadde nettopp lagt på en samtale da den ble slik og "hang" seg. Måtte ta ut batteriet for å starte på nytt, da var det i orden, noen som vet om når den kan oppdateres?

Endret av Alvrina89
Lenke til kommentar
den kan oppdateres allerede nå, men jeg tror ikke det er ny oppdatering ute enda.

du oppdaterer med sony ericsson updater software

 

Mister jeg alt på tlf da eller?

 

Ja, alt på selve telfonen, ikke på minnekortet. Jeg tror heller ikke det er noen ny oppdatering ennå. Men det er ok for å flushe telefonen hvis du har installert noe som du ikke burde. Bare husk å ta backup på viktige ting først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...