Gå til innhold

SE nye flaggskip: XPERIA X1 Diskuter den her!


Abba91

Anbefalte innlegg

Har kommet noen nye paneler på sonyericsson.com nå, "Windows Live Norge", "Windows Live Panel" og "Telenor Panel".

 

Har bare testet Telenor-panelet og det består av tre bilder med linker til henholdsvis "Nyheter", "Mine Sider" og "musikkbutikk". Alt åpnes i IE straks du trykker på noe. Ikke fungerte auto-innlogging heller. Skuffende Telenor...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ny problemstilling

 

1.Legge inn egne lyder fro varsling av mail,sms,mms osv

Dette gjorde jeg på htc pro så jeg vet det er mulig

Jeg har lydene mine,jeg vet hvilken mappe de skal inn i,men jeg får ikke pastet dem inn av en eller annen merkelig grunn....

 

Går du via datamaskinen/usb kabel kommer ikke windows/ring mappene opp, så det går heller ikke

 

2. Skulle det ikke være navigasjon på denne? Isåfall hvor er kartene og programmet?

Endret av Andynator
Lenke til kommentar
ny problemstilling

 

1.Legge inn egne lyder fro varsling av mail,sms,mms osv

Dette gjorde jeg på htc pro så jeg vet det er mulig

Jeg har lydene mine,jeg vet hvilken mappe de skal inn i,men jeg får ikke pastet dem inn av en eller annen merkelig grunn....

 

Går du via datamaskinen/usb kabel kommer ikke windows/ring mappene opp, så det går heller ikke

 

2. Skulle det ikke være navigasjon på denne? Isåfall hvor er kartene og programmet?

 

1. Møtte på det problemet jeg også. Jeg går ut i fra at du har Vista på PC'n. Vista skjuler alle systemfiler som utgangspunkt. Det er mulig å få de frem men det er likevel problemere med å få tilgang til systemfiler på Vista. Jeg har en desktop med XP og der var det ikke noe problemer. Legg lydfilene i Windowsmappa på telefonen så får du valgt dine ringetoner

 

2. Googlemaps kan du bruke. Eneste du må være klar over er at kartene lastes ned til telefonen der og da. Altså det koseter penger hvis du ikker er tilknyttet et trådløst tilgangspunkt eller har fastpris på datatrafikk. Du kan også bruke Wayfinder som er med på CD'n. Men jeg tror det er en prøveversjon.......

Lenke til kommentar
ny problemstilling

 

1.Legge inn egne lyder fro varsling av mail,sms,mms osv

Dette gjorde jeg på htc pro så jeg vet det er mulig

Jeg har lydene mine,jeg vet hvilken mappe de skal inn i,men jeg får ikke pastet dem inn av en eller annen merkelig grunn....

 

Går du via datamaskinen/usb kabel kommer ikke windows/ring mappene opp, så det går heller ikke

 

2. Skulle det ikke være navigasjon på denne? Isåfall hvor er kartene og programmet?

 

1. Møtte på det problemet jeg også. Jeg går ut i fra at du har Vista på PC'n. Vista skjuler alle systemfiler som utgangspunkt. Det er mulig å få de frem men det er likevel problemere med å få tilgang til systemfiler på Vista. Jeg har en desktop med XP og der var det ikke noe problemer. Legg lydfilene i Windowsmappa på telefonen så får du valgt dine ringetoner

 

2. Googlemaps kan du bruke. Eneste du må være klar over er at kartene lastes ned til telefonen der og da. Altså det koseter penger hvis du ikker er tilknyttet et trådløst tilgangspunkt eller har fastpris på datatrafikk. Du kan også bruke Wayfinder som er med på CD'n. Men jeg tror det er en prøveversjon.......

 

ja det stemmer, har vista

Får ta telefonen hjem til na mor som har xp på telefonen så ordner det seg

takker for svar

Lenke til kommentar

Må mase litt på noe som ble tatt opp tidligere her (ja jeg har lest igjennom hver bidige side :p).

 

Jeg kommer til å ringe Ventelo og få tlf sendt inn pga. batteridekselet. Har brukt tlf. i noen uker og det blir bare værre og værre. Nå får jeg ikke skjøvet det ordentlig på plass heller, uten at det er en ganske så markert "fartsdump" der.

 

Noen som har fått gjort noe med dette problemet tidligere?

 

Ellers må jeg bare si at jeg er storfornøyd med tlf. Etter å ha fått fikset enklere tilgang til ÆØÅ (takk til en Gud jeg ikke gidder å bla tilbake for å finne navnet på:p) er jeg glad jeg gikk for engelsk. Min første WM telefon så det er litt enklere å forholde seg til.

Lenke til kommentar

Hei!

Noen spørsmål til dere som sitter og leker dere med X1:

Lurer på hvor enkel telefonen er å bruke uten å bruke stylus eller tastatur - altså kun med fingrene:

1. Funker det å sjekke/skrive SMS?

2. Funker det å sjekke/lese headinger på epost?

3. Funker det å bruke mediaplayer?

4. Funker det å legge inn/redigere påminnelser i Outlook?

5. Funker enklere surfing via WiFi?

 

Takknemlig for svar!

Wolf

Lenke til kommentar

Noen flere som har funnet HTC logobildet i Xperia'en ? Jeg har funnet et i hvertfall.

 

Generellt går det greit å bruke fingrene direkte på tastaturet, men grunnet oppløsningen blir ikoner som "kryss" for lukking, "OK" for bekreftelse noe mindre enn tidligere windows mobiler. Den optiske styreplaten er kort sagt bare helt genial ved rulling av sider i explorer.

 

Jeg har ikke de minste fingrene, men har pr nå ikke brukt stylus ennå.

Lenke til kommentar
Hei!

Noen spørsmål til dere som sitter og leker dere med X1:

Lurer på hvor enkel telefonen er å bruke uten å bruke stylus eller tastatur - altså kun med fingrene:

1. Funker det å sjekke/skrive SMS?

2. Funker det å sjekke/lese headinger på epost?

3. Funker det å bruke mediaplayer?

4. Funker det å legge inn/redigere påminnelser i Outlook?

5. Funker enklere surfing via WiFi?

 

Takknemlig for svar!

MIN oppfatning:

 

1. Sjekke ja/skrive nei

2. Ja

3. Tror da det...?:-) (Har ikke testet det riktig enda.)

4. Nei

5. Ja

 

Dette er en telefon som kommer med stylus og hardware tastatur. Den er

nok bygd opp rundt det. :-)

 

ps. Når det gjelder nettleser så synes jeg begge leserne på telefonen er trege i forhold til OperaMini. Dette er skrevet via OperaMini. Mulig jeg gjør noe feil men begge leserne som kommer med (IE og Opera Mobile 9.5) er trege selv med 5 mbs trådløst nettverk. Noen som har en forklaring på dette?

Endret av osmano
Lenke til kommentar
Hei!

Noen spørsmål til dere som sitter og leker dere med X1:

Lurer på hvor enkel telefonen er å bruke uten å bruke stylus eller tastatur - altså kun med fingrene:

1. Funker det å sjekke/skrive SMS?

2. Funker det å sjekke/lese headinger på epost?

3. Funker det å bruke mediaplayer?

4. Funker det å legge inn/redigere påminnelser i Outlook?

5. Funker enklere surfing via WiFi?

 

Takknemlig for svar!

Wolf

 

 

Jeg er en erfaren WM-bruker og jeg bruker ikke stylusen, har kanskje hatt den ute en gang eller to. Det utrolig geniale med X1 kontra HTC Touch Diamond (som jeg brukte tidligere) er at du kan trykke "ok" eller "x" (det lille tegnet øverst til høyre på vinduer, brukes for å lukke programmet eller bekrefte valg) med en egen "ok" tast som finnes både foran på tlf og nederst til høyre på tastaturet. Det var det mest irriterende med Touch Diamond, å skulle treffe den bittelille x'en øverst til høyre på skjermen. Det er fantastisk mye enklere på X1 og jeg kommer ikke på noe som ville kreve stylus i farta, untatt noen spill kanskje. I tillegg oppfører den seg logisk om man er vant til å bruke Windows. Eksempelvis med bruk av "tab" for å bytte mellom felt.

Til daglig leser jeg meldinger, ringer og bruker kalender og oppgaveliste. Alt uten stylus.

 

Og ang strømforbruk; Telefonen bruker jo ikke strøm! :o Jeg har alltid bluetooth på, og skru på WiFi ved behov og telefonen bare varer og varer, det er virkelig imponerende. De siste årene har jeg aldri gått tom for strøm, før jeg fikk Touch Diamond som sjelden varte mer enn et døgn uten lading. Med X1 har jeg igjen gått tilbake til å ikke tenke på lading. Jeg kobler den sporadisk til PCen for å overføre filer / synkronisere og det er nok til å holde den i live.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Takker for svar begge to! Det siste virket jo mest betryggende :thumbup:

Og ja - jeg er klar over at X1 er en mobil med fulltastatur og stylus...

:Jeg kunne sikkert klart meg lenge med en HTC S740 - om den ikke hadde manglet skikkelig minijack!

Jeg har følgende (enkle??) krav til ny mobil:

1. Det MÅ være en windowsmobil (Har blitt avhengig av min Qtec 8310...)!

2. Den MÅ ha 3,5mm minijack (jeg er lei av å glemme/måtte drasse på adapter)!

 

Wolf :cool:

Lenke til kommentar

Fått solgt min Nokia E71 nå så tenkte jeg skulle bestille Xperia fra Netcom med italk, men ville just bare høre her åssen man lå ann med au opplegget! Altså Æ-Ø-Å, søkte litt på tråden og fant at det var ett program som var 50/50 om var forhåndsinnstallert på mobilen som jeg trengte for og kunne skrive æ-ø-å.. stemmer ikke det?

Og åssen er det i opera og i MSN.. funker æ-ø-å likt der?

 

Takker og bukker for svar!

Lenke til kommentar
Fått solgt min Nokia E71 nå så tenkte jeg skulle bestille Xperia fra Netcom med italk, men ville just bare høre her åssen man lå ann med au opplegget! Altså Æ-Ø-Å, søkte litt på tråden og fant at det var ett program som var 50/50 om var forhåndsinnstallert på mobilen som jeg trengte for og kunne skrive æ-ø-å.. stemmer ikke det?

Og åssen er det i opera og i MSN.. funker æ-ø-å likt der?

 

Takker og bukker for svar!

 

Telefoner som kommer fra leverandøren Brightpoint/Dangaard har noe som heter skandinavisk tastatur som gir deg lett tilgang til æøå. Ellers finnes det nå noen som har løst problemet for oss andre også.

Det fungerer ikke i Opera Mobile (ennå) men ellers fungerer det i de programmene som jeg har prøvd. Vet ikke om MSN men siden det virker i IE så går jeg utifra at det også virker der.

Lenke til kommentar
Fått solgt min Nokia E71 nå så tenkte jeg skulle bestille Xperia fra Netcom med italk, men ville just bare høre her åssen man lå ann med au opplegget! Altså Æ-Ø-Å, søkte litt på tråden og fant at det var ett program som var 50/50 om var forhåndsinnstallert på mobilen som jeg trengte for og kunne skrive æ-ø-å.. stemmer ikke det?

Og åssen er det i opera og i MSN.. funker æ-ø-å likt der?

 

Takker og bukker for svar!

 

Telefoner som kommer fra leverandøren Brightpoint/Dangaard har noe som heter skandinavisk tastatur som gir deg lett tilgang til æøå. Ellers finnes det nå noen som har løst problemet for oss andre også.

Det fungerer ikke i Opera Mobile (ennå) men ellers fungerer det i de programmene som jeg har prøvd. Vet ikke om MSN men siden det virker i IE så går jeg utifra at det også virker der.

 

ahaa! så da får jeg bare håpe netcom importerer fra dangaard/brightpoint da =)

Lenke til kommentar

det fungerer i msn.

ang. opera, saa er det en kjent feil i opera mobile 9.5 beta 2.

med tanke paa at den endelige utgaven av opera mobile 9.5

enda ikke er utgitt, saa er det naturlig at det er noen mindre

problemer. jeg haaper bare seus ogsaa oppdaterer opera mobile

nar den endelige utgaven kommer ut.

 

det fungerer i msn.

ang. opera, saa er det en kjent feil i opera mobile 9.5 beta 2.

med tanke paa at den endelige utgaven av opera mobile 9.5

enda ikke er utgitt, saa er det naturlig at det er noen mindre

problemer. jeg haaper bare seus ogsaa oppdaterer opera mobile

nar den endelige utgaven kommer ut.

Lenke til kommentar

Er det mulig ass. Virker som om jeg aldri skal få telefonen..

Var på elprice for å hente den i går, men så måtte de klargjøre noe med telenor først, det tok max 24 timer. Så ringte jeg opp igjen istad, men så hadde de glemt å fikse hva det enn som måtte klargjøres.

Og nå må jeg vente en dag til. haha, jeg begynner å bli lei av dette

Lenke til kommentar
ahaa! så da får jeg bare håpe netcom importerer fra dangaard/brightpoint da =)

 

Jeg har selv bare endret tastatur-type i registeret fra engelsk til norsk. Da har du æ,ø,å direkte på telefontastaturet (oppskrift tidligere i emnet). For å få de på soft-tastene må du vel ha Dangaard-pakken. Jeg legger ved .cab-en her hvis du trenger den (takk til en eller annen som lastet den opp tidligere). Den lå forhåndsinstallert på min mobil, men forsvant når jeg hard-reset'a mobilen.

SkandinaviskTastatur5_Dangaard.zip

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...