Gå til innhold

SE nye flaggskip: XPERIA X1 Diskuter den her!


Abba91

Anbefalte innlegg

ahaa! så da får jeg bare håpe netcom importerer fra dangaard/brightpoint da =)

 

Jeg har selv bare endret tastatur-type i registeret fra engelsk til norsk. Da har du æ,ø,å direkte på telefontastaturet (oppskrift tidligere i emnet). For å få de på soft-tastene må du vel ha Dangaard-pakken. Jeg legger ved .cab-en her hvis du trenger den (takk til en eller annen som lastet den opp tidligere). Den lå forhåndsinstallert på min mobil, men forsvant når jeg hard-reset'a mobilen.

 

Sjå der ja! Tusen takk! Nå er Xperia X1 Black bestilt med Small italk.. Så det tror jeg kommer til og bli en suksess! Så får jeg se hva som er installert på den når jeg får den.. 7-14 dagers leveringstid(inkl.portering) så det kommer til og bli noen laaange dager fremover!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ny problemstilling

 

1.Legge inn egne lyder fro varsling av mail,sms,mms osv

Dette gjorde jeg på htc pro så jeg vet det er mulig

Jeg har lydene mine,jeg vet hvilken mappe de skal inn i,men jeg får ikke pastet dem inn av en eller annen merkelig grunn....

 

Går du via datamaskinen/usb kabel kommer ikke windows/ring mappene opp, så det går heller ikke

 

2. Skulle det ikke være navigasjon på denne? Isåfall hvor er kartene og programmet?

 

1. Møtte på det problemet jeg også. Jeg går ut i fra at du har Vista på PC'n. Vista skjuler alle systemfiler som utgangspunkt. Det er mulig å få de frem men det er likevel problemere med å få tilgang til systemfiler på Vista. Jeg har en desktop med XP og der var det ikke noe problemer. Legg lydfilene i Windowsmappa på telefonen så får du valgt dine ringetoner

 

2. Googlemaps kan du bruke. Eneste du må være klar over er at kartene lastes ned til telefonen der og da. Altså det koseter penger hvis du ikker er tilknyttet et trådløst tilgangspunkt eller har fastpris på datatrafikk. Du kan også bruke Wayfinder som er med på CD'n. Men jeg tror det er en prøveversjon.......

 

Vel.....så lett skulle det ikke være

Selv med xp opplevde jeg samme problemet......trist at det skal være så vanskelig å få satt en egen lyd inn i sms,mail,mms kontra de mega tragiske bipp lydene som er lagret i telefonen.

 

Når det gjelder wayfinder ligger den hverken på minnekort, telefon eller på cd plata som følger med......

Kan jeg laste ned denne noen plass istedetfor? Å koster det noe?

Lenke til kommentar

Jeg venter spent på Htc touch HD. Men jeg klarte ikke å holde meg unna denne lekkerbisken! Kjøpte meg en SE x1 i dag, og den virker spennende! For en telefon! Er jo så mye forskjellig å sette seg inn i. Hehe. blir spennende å prøve.

 

Noen som har noen "nybegynner" triks til Xperia eller? Som er kjekt å vite.

Lenke til kommentar
Jeg venter spent på Htc touch HD. Men jeg klarte ikke å holde meg unna denne lekkerbisken! Kjøpte meg en SE x1 i dag, og den virker spennende! For en telefon! Er jo så mye forskjellig å sette seg inn i. Hehe. blir spennende å prøve.

 

Noen som har noen "nybegynner" triks til Xperia eller? Som er kjekt å vite.

 

Hehe, jeg satt også og ventet å vurderte Touch HD mot Xperia lenge.. men det viste seg at Xperia har faktisk kjappere benchmark resultater i CPUen og i selve mobil, altså hvor kjapp den er totalt sett.. Og den er kjappere en Touch pro, touch HD, omnia og treo Pro på begge områdene.. Så da ble det denne =)

Lenke til kommentar
Noen som kjenner til zagg.com og invisible shield og full body coverage. Er det lett å sette på og ødelegger det for utseende? Det må vel holde med en skjermbeskytter?

 

Oppdatering: Har bestillt fra zagg.com Bare "screenprotector". Kostet $ 11,95 gratis frakt.

 

Kjøpte fra ebay jeg. 2stk + en "rensepute" og med frakt kom det seg på under 4$

Lenke til kommentar
Du har rett, lydoverføring fungerer utmerket med SEs mediapanel men AVRCP fungerer ikke. Dette er vel noe SE bør patche til neste firmware, evt bare panelet om det er feilkilden.

 

Har du fått noe svar fra SE? Jeg har ikke fått.

 

Ellers sa den håvne mannen som jeg snakket med første gang på support at jeg burde kjøpe et "årntlig" hodesett fra SE, da alle disse virket smertefritt i mediepanelet. Har nå fått bekreftet at f.eks. SE HBH-DS980 IKKE fungerer med AVRCP i mediepanelet, så "liar liar, pants on fire!" til hr. SE mann.

Lenke til kommentar
ny problemstilling

 

1.Legge inn egne lyder fro varsling av mail,sms,mms osv

Dette gjorde jeg på htc pro så jeg vet det er mulig

Jeg har lydene mine,jeg vet hvilken mappe de skal inn i,men jeg får ikke pastet dem inn av en eller annen merkelig grunn....

 

Går du via datamaskinen/usb kabel kommer ikke windows/ring mappene opp, så det går heller ikke

 

2. Skulle det ikke være navigasjon på denne? Isåfall hvor er kartene og programmet?

 

1. Møtte på det problemet jeg også. Jeg går ut i fra at du har Vista på PC'n. Vista skjuler alle systemfiler som utgangspunkt. Det er mulig å få de frem men det er likevel problemere med å få tilgang til systemfiler på Vista. Jeg har en desktop med XP og der var det ikke noe problemer. Legg lydfilene i Windowsmappa på telefonen så får du valgt dine ringetoner

 

2. Googlemaps kan du bruke. Eneste du må være klar over er at kartene lastes ned til telefonen der og da. Altså det koseter penger hvis du ikker er tilknyttet et trådløst tilgangspunkt eller har fastpris på datatrafikk. Du kan også bruke Wayfinder som er med på CD'n. Men jeg tror det er en prøveversjon.......

 

Vel.....så lett skulle det ikke være

Selv med xp opplevde jeg samme problemet......trist at det skal være så vanskelig å få satt en egen lyd inn i sms,mail,mms kontra de mega tragiske bipp lydene som er lagret i telefonen.

 

Når det gjelder wayfinder ligger den hverken på minnekort, telefon eller på cd plata som følger med......

Kan jeg laste ned denne noen plass istedetfor? Å koster det noe?

 

XP har også instillinger for skjulte mapper og filer (systemfiler) Finn det og still de inn til "vis skjulte mapper"

 

Wayfinder finner du under enhetshåndbok. Istaller enhetshåndbok > Tileggsresurser fo X1 > Wayfinder programvare

 

:-)

Lenke til kommentar
Synkroniser W980 med Outlook via Sony Ericsson PC Suite.

Etterpå:

Synkroniser X1 med Outlook via SyncCenter.

det er ikke alle som har, eller vil ha outlook XP eller nyere.

dette synes jeg er en elendig forutsetning for synkronisering av

kontakter.

 

 

Det funker vel med Outlook express også, som er inkl. i både XP og Vista.

Lenke til kommentar

Hei, har et spørsmål til dere WM-brukere som har litt peiling.

 

Jeg har en svensk Xperia og har brukt áü-tasten på tastaturet for å få æ og ø ved å enten trykke på a eller o og så áü for å bla meg fram til rett bokstav.

 

MEN,

 

så leste jeg om et program man kunne innstallere for å få frem smiley, det her: SmileySMS_1.68.cab . Prøvde dette noen dager men likte det ikke så avinnstallerte dette. Så nå bruker jeg det normale oppsettet for å skrive sms, eneste er at áü-knappen ikke funker mer, jeg må bla på SYM-knappen ned 6-7 sider for å finne æ og ø. Noen som vet hva som kan ha gått feil siden den knappen ikke funker, evt hva jeg kan gjøre for å få den til å virke igjen?

 

(hadde helst ikke tenkt å resette telefonen).

 

Tips tas imot med et stoooort takk :-)

Lenke til kommentar

 

Vel.....så lett skulle det ikke være

Selv med xp opplevde jeg samme problemet......trist at det skal være så vanskelig å få satt en egen lyd inn i sms,mail,mms kontra de mega tragiske bipp lydene som er lagret i telefonen.

 

Trodde slike problemer skulle være vekk for lengst! Om lydene/låtene det er snakk om ligger på telefonen/minnekortetkan du bruke RJV ToneSetter...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...