Gå til innhold

Dårlige erfaringer med UPS?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Oi. Du vet kanskje ikke hva Jet Carrier er? Sjekk ut www.jetcarrier.com

 

Du registrerer deg og du får en adresse i USA. (601 W Linden Av Suite 26389, Linden, NJ 07036)

 

Du bestiller fra BH og de sender til denne adressen. Deretter booker du flyfrakt og da er det greit å vite ca. vekt og volum på pakka, pluss sporingsnummer. Flyet går hver torsdag til Norge. Du betaler frakt og moms til Jet Carrier. Du betaler moms av Jet Carriers frakt og ikke BH siden den er sendt innen USA.

 

Nå er jeg med,men er nok for lat til å legge ned så mye jobb for og få en pakke hjem.

Blir nok ikke og bruke Fedex igjen.Får se neste gang det er snakk om et større beløp.

 

Hvordan er det med forsikringer på frak med jetcarrier ?

Lenke til kommentar

Nei. Kanskje noen få kroner? Man betaler moms på varens verdi, ikke frakt til norge(mva og fortollingsgebyr inkl. i fraktkostnadene)

 

Tok en utregning på Nikkor 200mm f/2 til 3900$. Da ble det ca. 26000kr. med JC, 26500kr. med UPS og 27200kr+ med Fedx. Hvis alt er regnet riktig. (Brukte en valuta kurs på 5,25kr/$, noe over kurs)

 

Jet Carrier kan være greit å bruke når man bestiller fra flere butikker og fra butikker som ikke sender utenlands. Flere nettbutikker i USA sender fraktfritt innenlands, så man sparer litt der.

 

Ellers kan dette være en fordel å få med seg:

 

Forsikring

 

Fra vi mottar pakken til den er levert kunde er pakkene forsikret etter NSAB2000.

 

Da Posten la om sine tjenestevilkår 2003 medfører dette at pakkene nå er forsikret med 17SDR pr kilo, eller ca 170 kr kiloen etter at Posten har mottat dem. Vi har nå en tilleggsforsikring med egenandel som du velger ved bookingen. Vi anbefaler dette.

 

Premie/pris

Premie er 1,5 % av forsikringssum/vareverdi med minstepremie NOK 45. Egenandel er NOK 250 pr erstatningstilfelle. Maksimal forsikringssum er NOK 25.000.

 

Eks: Varens verdi er 12 000 kr. Premie = 12 000 x 0,015 (1,5%) = 180 kr

 

Premien vil belastes din faktura.

Endret av iMacKenna
Lenke til kommentar

Trekker du fra helga så fikk jeg pakken hjem hos meg på 40 timer fra BHPhoto. Noe småtull med det lokale budet som hadde kjørt til feil adresse først, men da det ble oppdaget var han hjemme hos meg etter 5 minutt. Leverte pakken til min bror etter avtale.

 

Moms betalte jeg over telefon til en hyggelig svensk dame som jobbet for UPS, så jeg slapp tollgebyr.

 

Flotte saker syns jeg.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Godt å høre at det løste seg (pengene tilbake)! :thumbup:

 

Jeg har selv fått oppleve på kroppen hvordan det er å "kommunisere" med UPS. De klarte også å "miste" en pakke for meg fra B&H Photo til en verdi på ca.8000,-kr.

 

 

Makan til uprofesjonell bedrift skal en lete lenge etter, de har tydelig ingen form for CRM system - ei heller klarte de å kommunisere med sine medarbeidere i Sverige (Toll).

 

Når jeg tilslutt var så lei av å møte den samme standard linja (etter å ha ringt 2 uker i strekk) fra UPS om at "jeg kan ikke se på skjermen her at du har ringt tidligere, men hva kan jeg hjelpe deg med?" - spurte jeg om de kunne sende meg en bekreftelse på e-post. Svaret? Jo da, det kunne de ikke, og grunnen til det var fordi "helpdesken" kun var til inngående kommunikasjon! Utrolig...... og igjen ble jeg på ny møtt med tomme løfter......

 

Dette ble tilslutt en særdeles kjedelig sak, som varte i to måneder - før UPS sa seg enige at jeg skulle få tilbakebetalt pengene. Dette var først etter at jeg selv kontaktet B&H Photo, noe UPS skulle gjøre – men som selvfølgelig ikke ble gjort.

 

 

Hvordan kunne dette egentlig skje, at en pakke forsvinner på denne måten? Jo det er i grunn ganske enkelt; de har kun sporing på konteineren pakken ligger i – og ikke de individuelle pakkene som ligger i konteineren. Dette fant jeg ut ved litt søk på nettet, samt bekreftelse fra UPS på telefonen.

 

Dette var den andre bestillingen min så langt fra B&H Photo. Jeg vil nok komme til å bestille fra de på ny en gang i fremtiden, men jeg kommer ALDRI til å bruke UPS igjen!!

 

 

EG

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Har mye trøbbel med UPS. Jeg får mye pakker og forsendelser med alle slags transportører, og erfaringsmessig er UPS det dyreste alternativet når man tar i betraktning tiden som brukes.

 

Ikke bland UPS og USPS. USPS holder som regel alltid forsendelsestidene på brevpost. 5 dager over dammen. UPS bruker samme tid mellom to 'kontorer' i Sør-Norge.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har bestilt en iPod Touch fra Apple sin hjemmeside, og det er visstnok UPS som står for transporten. Jeg har følgt med på hvor pakken er på hjemmesiden til UPS. Nå står det at den har kommet ut for et unntak.

 

Den siste informasjonen jeg har fått om hvor pakken er er:

OSLO, 19.06.2009 10:31 BEHANDLET PÅ UPS-SENTER /

NO VIDERESENDT TIL KONTORET

I DESTINASJONSBYEN

19.06.2009 08:49 IMPORTSKANNING

 

Så jeg begynner å lure på om det kan ha skjedd noe galt med pakken min. Er det noen som har opplevd lignende? Bruker det å være slik med UPS; at det tar lang tid?

 

 

Edit: Falsk alarm. UPS hadde gitt meg feil sporingsnummer. Og problemet var at ingen var hjemme i går, når de prøvde å levere pakken. Men nå er det i hus :p

Endret av marti9
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Bra at saken løste seg og at du fikk pengene tilbake.

 

Personlig har jeg bare positive erfaringer med UPS, har bestilt masse forskjellig utstyr, både fra B6H og andre aktører i USA og i disse tilfellene har pakkene kommet frem ekstremt raskt og alltid uskadet.

 

(Har kjøpt utstyr siden 2005 for noen titusener opp igjennom, aldri noe problem)

Lenke til kommentar

Jeg har brukt UPS til levering av varer fra BH, med varierende kvalitet og initiativ på sjaførene.

Ved ett par anledninger har de ringt meg på min mobil, slik at jeg har fått omdirigert pakken til min arbeidsplass, og dette har fungert greit!

(Egentlig har ikke sjaføren lov til dette, pakken skal leveres til adresse påstemplet. B&H nekter å sende pakker til andre adresser enn det som er registrert på kredittkortet !)

 

Ved 2 anledninger har pakken stått utenfor døren på mitt hjemsted når jeg kommer hjem fra jobben. Dette har fungert greit, men er helt uakseptabel gremgangsmåte. I disse tilfellene må sjaføren ha forfalsket signaturen min.

Lenke til kommentar

Har samme dårlige erfaring med UPS!

 

Jeg bestillte et objektiv fra B&H, og noe dager etter ringer et bud meg på jobben og sier han straks er på døren min.

Jeg spør om han kan komme litt senere når jeg har kommet hjem.

Men da sier han at det ikke går. Vi blir enige om at han skal legge pakken bak huset.

Men da jeg kommer hjem 1 time senere er det ikke noe pakke der. Når jeg ringer UPS for å sjekke, sier de at pakken er utlevert og signert for.

Men at de skal sjekke opp i det.

 

Dagen etter ringer budet meg og sier at han la pakken bak huset som avtalt, og at det er da mitt problem om pakken er stjålet.

Så nå er jeg et objektiv fattigere. kommer aldri mer til å bestille noe som blir levert av UPS.

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt flere pakker fra USA og levert med UPS, men her hvor jeg bor blir de levert det siste stykke med Posten.

 

Angående pakker levert på døra når ingen er hjemme, så har jeg mottatt flere titalls pakker på den måten og aldri har noen av dem blitt stjålet. På pakkesporingen hos Posten kan man se signaturen og sjåføren har signert med sitt eget navn (naturlig nok!).

 

Men jeg lurer også på hvem som er juridisk ansvarlig hvis en pakke som blir lagt utenfor døra blir stjålet. Nå kjenner jeg ikke til instruksene til sjåførene, men ser for meg at de skal forsikre seg om at den er trygt levert og der er det kanskje være rom for diskusjon når den "bare" blir lagt utenfor døra. :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg har bestilt flere pakker fra USA og levert med UPS, men her hvor jeg bor blir de levert det siste stykke med Posten.

 

Angående pakker levert på døra når ingen er hjemme, så har jeg mottatt flere titalls pakker på den måten og aldri har noen av dem blitt stjålet. På pakkesporingen hos Posten kan man se signaturen og sjåføren har signert med sitt eget navn (naturlig nok!).

 

Men jeg lurer også på hvem som er juridisk ansvarlig hvis en pakke som blir lagt utenfor døra blir stjålet. Nå kjenner jeg ikke til instruksene til sjåførene, men ser for meg at de skal forsikre seg om at den er trygt levert og der er det kanskje være rom for diskusjon når den "bare" blir lagt utenfor døra. :hmm:

 

Det er sjåføren som er ansvarlig for pakken om han bare legger den igjen uten at det er avtalt. Og ved levering så skal han ha lesbar signatur.

 

S

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg tror derfor du har en ganske sterk sak. Men i stedet for å gå til politiet, ville jeg kontaktet forliksrådet. Jeg er ganske sikker på at du ville vunnet igjennom der.

Hvorfor forliksrådet? Hvis saken er slik som Ståle presenterer den er det jo helt klart en svindel, eventuelt "grov" uaktsomhet ved at de har levert pakken til feil person. At de da i tillegg nekter å være samarbeidsvillige... I forliksrådet kan man kanskje bli enige om at Ståle får varen dekket, og så ferdig med saken? Nei, kjør på slik at det blir litt konsevenser for de involverte, ellers er det jo bare fritt frem til å fortsette i samme spor.

 

Problemet er vel her at i 90% av tilfellene har ikke Politiet ressurser til å prioritere slike saker.

 

det må dem jo ha! jeg ble dratt inn i avhør og sendt på stasjonen å hele pakka for å skyte med en dårlig leke softgun?!!? ikke på politiet ellernoe sånt, bare på en kaffe kopp og to skudd på en annen som eide softgunnen, så kom det sånn securitas ( dette var ute ) å ringte politiet.. så hvis de har tid til å ta noe så idiotisk som det.. må de ha tid til det der...

Lenke til kommentar

Jeg har bare positive erfaringer med UPS. Jeg har dog ikke bestilt fotoutstyr, men noen par dyrere solbriller. Begge gangene har sjåføren ringt på forhånd og sagt at han var på vei til meg. Den ene gangen ringte han et par minutter senere og fortalte at han hadde punktert, men han kom en times tid senere. Den andre gangen var jeg ikke hjemme så jeg bad han møte meg en annen plass, og det var ikke noe problem. Jeg husker også at jeg fikk et referansenummer så jeg kunne sjekke på ups.com om hvor i verden varene befant seg.

 

Men at sjåføren forfalsket underskriften din og stjal varene er jo ikke bra. Kjelteringer finnes overalt, og det er bra at det ordnet seg til slutt, selv om det er utrolig kjipt når det holder på.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå er siste ord sagt i denne saken..

 

UPS ga seg ikke og fortsatte å kreve meg for mva for dette objektivet som jeg aldri fikk.

De sendte dette til slutt til inkasso med følgende salær (tilsammen 12000kr).

 

Jeg dro dette videre til retten og har nå fått dommen:

 

De var klinkende klare, UPS tapte på alle punkter.

 

Så da er det over for min del..

 

 

Ståle :o)

Lenke til kommentar
Jeg dro dette videre til retten og har nå fått dommen:

 

De var klinkende klare, UPS tapte på alle punkter.

Veldig bra at fornuften seiret på dette punktet. Vil du ut med hva dommen ble? Jeg håper jo at du fikk noe kompensasjon utover dekning for objektivet ditt og alle saksomkostninger.

 

Prinsipielt er det i hvert fall viktig at det gikk som det gikk, for oss som forbrukere sin del (skjønt du kjøpte muligens utstyret i nærings øyemed?).

Lenke til kommentar
Jeg dro dette videre til retten og har nå fått dommen:

 

De var klinkende klare, UPS tapte på alle punkter.

Veldig bra at fornuften seiret på dette punktet. Vil du ut med hva dommen ble? Jeg håper jo at du fikk noe kompensasjon utover dekning for objektivet ditt og alle saksomkostninger.

 

Prinsipielt er det i hvert fall viktig at det gikk som det gikk, for oss som forbrukere sin del (skjønt du kjøpte muligens utstyret i nærings øyemed?).

 

Dommen ble at det var klinkende klart at jeg ikke hadde tatt imot dette og at det var ingen tvil om at ved enhver vareleveranse skulle det være lesbar signatur. Jeg gadd ikke kreve annen kompensasjon enn at dem tok kostnadene for saksomkosningene og at dem slettet kravet om mva og at inkassoselskapet krevde UPS for salerene. Hadde kunne gått videre, men da hadde jeg ikke noen garanti for å vinne og kunne fått saksomkostninger å betale der.

Kjøpte dette i næringsøyemed, men reglene her er jo like:

Man skal ikke betale om man ikke mottar varen :o)

Lenke til kommentar
Jeg gadd ikke kreve annen kompensasjon enn at dem tok kostnadene for saksomkosningene og at dem slettet kravet om mva og at inkassoselskapet krevde UPS for salerene. Hadde kunne gått videre, men da hadde jeg ikke noen garanti for å vinne og kunne fått saksomkostninger å betale der.
Det er så, men jeg tror du ganske greit kunne fått en symbolsk sum for tort og svie, og ikke minst den tiden du har brukt på dette. Snakker naturligvis ikke om kjempesummer, men noen tusenlapper kunne det kanskje blitt.

 

Kjøpte dette i næringsøyemed, men reglene her er jo like:

Man skal ikke betale om man ikke mottar varen :o)

Det er klart :-)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...