Gå til innhold

Dårlige erfaringer med UPS?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tror derfor du har en ganske sterk sak. Men i stedet for å gå til politiet, ville jeg kontaktet forliksrådet. Jeg er ganske sikker på at du ville vunnet igjennom der.

Hvorfor forliksrådet? Hvis saken er slik som Ståle presenterer den er det jo helt klart en svindel, eventuelt "grov" uaktsomhet ved at de har levert pakken til feil person. At de da i tillegg nekter å være samarbeidsvillige... I forliksrådet kan man kanskje bli enige om at Ståle får varen dekket, og så ferdig med saken? Nei, kjør på slik at det blir litt konsevenser for de involverte, ellers er det jo bare fritt frem til å fortsette i samme spor.

 

Problemet er vel her at i 90% av tilfellene har ikke Politiet ressurser til å prioritere slike saker.

Lenke til kommentar
Ja jeg tenkte ikke på selve transportøren. Det hintet tok jeg ;)

Men jeg tenkte mer generelt. Om Ståle kanskje har hørt noe fra UPS?

 

Har ikke hørt et kløva ord fra UPS, og B&H har purret på dem flere ganger for å høre hva som skjer også. Men virker som dem har gått under bakken.

 

Jeg tror derfor du har en ganske sterk sak. Men i stedet for å gå til politiet, ville jeg kontaktet forliksrådet. Jeg er ganske sikker på at du ville vunnet igjennom der.

Hvorfor forliksrådet? Hvis saken er slik som Ståle presenterer den er det jo helt klart en svindel, eventuelt "grov" uaktsomhet ved at de har levert pakken til feil person. At de da i tillegg nekter å være samarbeidsvillige... I forliksrådet kan man kanskje bli enige om at Ståle får varen dekket, og så ferdig med saken? Nei, kjør på slik at det blir litt konsevenser for de involverte, ellers er det jo bare fritt frem til å fortsette i samme spor.

 

Problemet er vel her at i 90% av tilfellene har ikke Politiet ressurser til å prioritere slike saker.

 

Ja, men moderatorene her inne på Akam har ingen forståelse for at dette faktisk gjelder transportøren like mye som UPS. Dem lar negativ omtale om større firmaer passere uten knussel, men da navnet til denne transportøren her ble nevnt så fjerner dem det og blokkerer meg i tre dager. Dere andre her har tydeligvis ikke krav på å bli advart om denne svindleren.

Endret av Snakenor
Lenke til kommentar

Skulle alt gå galt kan du jo bruke chargeback også da varen ikke er levert.

 

Men min episode med UPS fikk jeg til å styre unna for all fremtid. Jeg skulle få min X60 tablet levert på onsdag for da kunne jeg være hjemme. De hoppet over det og sendte ut på mandag. Først som express, så jeg skulle ha den innen kl 12, så nedgraderte de sendingen min til en tregere sending, kansellerte utkjøring uten at jeg ba om det, men ba meg holde meg i skinnet og vente på den. Resultatet var at de lovet at jeg skulle få pengene tilbake om jeg klaget til selger, noe jeg fikk vite før helgen at UPS nektet å gi tilbake, og jeg måtte til Oslo å hente pakken.

Lenke til kommentar
Skulle alt gå galt kan du jo bruke chargeback også da varen ikke er levert.

 

Men min episode med UPS fikk jeg til å styre unna for all fremtid. Jeg skulle få min X60 tablet levert på onsdag for da kunne jeg være hjemme. De hoppet over det og sendte ut på mandag. Først som express, så jeg skulle ha den innen kl 12, så nedgraderte de sendingen min til en tregere sending, kansellerte utkjøring uten at jeg ba om det, men ba meg holde meg i skinnet og vente på den. Resultatet var at de lovet at jeg skulle få pengene tilbake om jeg klaget til selger, noe jeg fikk vite før helgen at UPS nektet å gi tilbake, og jeg måtte til Oslo å hente pakken.

 

Hva er chargeback? Har opplevd samme som deg tidligere med UPS. De har lovet varen levert på et tidspunkt og levert mye senere. HAr også opplevd at dem ikke har giddi å levere og heller sendt med posten. UPS er uaktuelt å benytte mer for min del.

Lenke til kommentar
Skulle alt gå galt kan du jo bruke chargeback også da varen ikke er levert.

 

Men min episode med UPS fikk jeg til å styre unna for all fremtid. Jeg skulle få min X60 tablet levert på onsdag for da kunne jeg være hjemme. De hoppet over det og sendte ut på mandag. Først som express, så jeg skulle ha den innen kl 12, så nedgraderte de sendingen min til en tregere sending, kansellerte utkjøring uten at jeg ba om det, men ba meg holde meg i skinnet og vente på den. Resultatet var at de lovet at jeg skulle få pengene tilbake om jeg klaget til selger, noe jeg fikk vite før helgen at UPS nektet å gi tilbake, og jeg måtte til Oslo å hente pakken.

 

Hva er chargeback? Har opplevd samme som deg tidligere med UPS. De har lovet varen levert på et tidspunkt og levert mye senere. HAr også opplevd at dem ikke har giddi å levere og heller sendt med posten. UPS er uaktuelt å benytte mer for min del.

 

 

Hvis du har betalt med kredittkort og varen ikke kommer innen 30. dager så vil du kunne kreve chargeback via ditt kortselskap. Det betyr i kortetrekk at de får kostnaden ved problemene.

Ta kontakt med kortselskapet/banken din om du har brukt kredittkort, så kan de hjelpe deg:)

 

Min sak er nå nylig og ettersom selger er en kløne, så sender jeg egen klage til UPS i morgen

Lenke til kommentar

Akams moderering i denne saken går på at man ikke kan anklage verken privatpersoner eller firmaer for tjuveri eller andre lovbrudd uten å ha en dom å vise til. Slikt slås ned på uansett hvem det gjelder, og har ingen ting med Snakenor eller andres muligheter til å advare mot et firma el.lign å gjøre.

 

Snakenor hadde heller ikke pådratt seg en tredagers om han ikke hadde gitt pokker i pålegg fra moderator, noe som er imot retningslinjene uansett hva eller hvem det gjelder, og belønnes med advarsel og/eller utestengning i varierende grad etter alvorlighet. I dette tilfellet var regelbruddet forholdsvis drøyt, siden beskjed nettopp var gitt i tråden og gjentagelsen av tyverianklagene var med vitende og vilje.

 

Vi har selvsagt full forståelse for at Snakenor er forbanna på den eller de som har forsvunnet objektivet hans, men det betyr ikke at det er OK på noe som helst vis å komme med anklager om lovbrudd uten å ha en dom å vise til. Diskusjon.no er faktisk etter loven redaksjonelt ansvarlig for alt som blir offentliggjort i forumet, og potensielt ubegrunnede påstander, det være seg om UPS, lommemannen eller julenissen, åpner for at Diskusjon og ansvarlig redaktør kan saksøkes for injurier, selv om påstandende er fremsatt av andre, om de ikke fjernes innen rimelig tid. Det er blant annet derfor vi har moderatorer, og om vi ikke gjorde det på denne måten ville alternativet vært forhåndsgodkjenning av alle innlegg - en løsning ingen er tjent med, kan vi vel trygt si. Takhøyden her på bruket er stor, og vi bestreber oss til hele tiden å øke den, men enkelte ting kan ikke passere, ganske enkelt.

 

Og da setter vi strek for utenomsnakk og diskusjon omkring moderering i denne tråden. Ønsker Snakenor å klage, kan han ta det opp med forumstyret på [email protected] som alle andre.

 

EDIT: Skirveleif

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Stort sett positive erfaringer med UPS. Problemet oppstår når UPS videreformidler utleveringen. For min del er det Posten som har leveransen fra Oslo. Fra NY til Oslo 1-2 dager, fra Oslo til Finnmark, 4-5 dager + eventuell helg.

 

Skulle gjerne sett at UPS valgte bort Postens vanlige pakkeløsning og heller brukte Postens Express løsning.

Lenke til kommentar

Hei handla uv filter + en canon lens hood hos B&H Photo N.Y.

å noe linse rens til en pris på 68,20 Dolar

pluss frakt 35,55 Dolar som skulle gjenomføres av UPS.

Dette ble trekt fra kontoen direkte ved handelen ja ja tenkte jeg da var det gjort.

fikk i dag en regning fra UPC på kr 270 for utlegsprovisjon å utlegg Mva.

dette begyner å bli veldig dyrt ca litt over 800 Kr svarer seg ikke å handle smått.

i tillegg den dagen dem såkalt hvar her å skulle levere så satt jeg å jobba samtidig som jeg hadde et øye på parkerings plassen.

en dust som ikke gadd å ta turen hit hadde kryssa av for prøvd å levert ingen hjemme.å jeg bor ca 5 km fra sentralen i Oslo

Møkka firma.

tror jeg får slekta til å frakte neste gang

Lenke til kommentar
..........

i tillegg den dagen dem såkalt hvar her å skulle levere så satt jeg å jobba samtidig som jeg hadde et øye på parkerings plassen.

en dust som ikke gadd å ta turen hit hadde kryssa av for prøvd å levert ingen hjemme.å jeg bor ca 5 km fra sentralen i Oslo

Møkka firma.

tror jeg får slekta til å frakte neste gang

Så du la ikke merke til om det var Dale Jarrets UPS Truck eller om det var en underleverandør?

Lenke til kommentar
Skulle gjerne sett at UPS valgte bort Postens vanlige pakkeløsning og heller brukte Postens Express løsning.
Skulle heller sett at de valgte bort Posten ;-)

Bor man utenfor de "Sentrale Strøk" har ikke UPS så mange alternativ til Posten. Fornøyd med Postens Express til Tromsø, men ikke videre til Øst-Finnmark. Fatter ikke hvorfor Postens Express må ha en dag ekstra til Øst-Finnmark, der er flyplass i Kirkenes.

 

Posten har glemt at Norge fortsetter etter Tromsø. Posten tror nok at de oppfyller konsesjonskravene når det forelegges statistikk fra Tromsø og sørover.

Lenke til kommentar
Bor man utenfor de "Sentrale Strøk" har ikke UPS så mange alternativ til Posten. Fornøyd med Postens Express til Tromsø, men ikke videre til Øst-Finnmark. Fatter ikke hvorfor Postens Express må ha en dag ekstra til Øst-Finnmark, der er flyplass i Kirkenes.

 

Posten har glemt at Norge fortsetter etter Tromsø. Posten tror nok at de oppfyller konsesjonskravene når det forelegges statistikk fra Tromsø og sørover.

 

OT: Hvor er det du har problemer? Det eneste som ikke sendes med fly til Øst Finnmark er Tana. Men alt går via Tromsø.

 

Kan ikke skjønne noe annet enn at UPS har ansvaret her.

 

Ørjan...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Beklager å dra opp denne tråden.

Kjøpte en klokke for ca en måned siden på amazon. Ble levert gjennom ups, men fikk lapp 3 ganger om at de hadde vært på døren men ingen hjemme (satt med åpen dør fra 08-14 bare for å finne lapp i postkassen fra klokken 10.30)

Måtte styre mye for å få de til å levere igjen.

 

Men hadde helt glemt dette da eg bestilte noe nytt fra amazon. Gidder ikke gå gjennom det samme en gang til, noen som har noen tips? Ringe de og be de levere på post-i-butikk eller noe?

Bor sentralt i bergen så det burde ikke være noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...