Gå til innhold

Dårlige erfaringer med UPS?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De har levert et objektiv til meg på null komma niks, og skal straks få lov til å levere en pakke med verdier til 30 tusen.
Det vil de få lov til hos meg også (en gang) - men jeg vil ikke gi dem lov til å rote bort den samme pakken - for deretter å insistere på at den er levert ut til rett kunde... Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar
De har levert et objektiv til meg på null komma niks, og skal straks få lov til å levere en pakke med verdier til 30 tusen.
Det vil de få lov til hos meg også (en gang) - men jeg vil ikke gi dem lov til å rote bort den samme pakken - for deretter å insistere på at den er levert ut til rett kunde...

 

Joda, ingen ønsker å miste en pakke med verdier for 10k.

Men å advare mot UPS eller FedEx for de del, pga en enkelt incident med en sjåfør fra et budfirma nede i Østfold blir bare tull.

Om man skal se det på den måten, kan man aldri noensinne bestille noe som helst som ikke kan hentes over disk samtidig som man stirrer selgeren i øynene lenger...

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar
Men å advare mot UPS eller FedEx for de del, pga en enkelt incident med en sjåfør fra et budfirma nede i Østfold blir bare tull.
Hendelsen med sjåføren er forsåvidt grei nok, sånt kan skje etc. Det jeg virkelig reagerer på, er behandlingen av saken fra UPS sin side. Personlig hadde jeg anmeldt dem og gått til rettsak, dersom jeg hadde opplevd en slik sak. Og det er virkelig ikke slik man forventer at et stort og seriøst budfirma skal opptre - uavhengig av hva slags underleverandører de velger.
Lenke til kommentar
Beklager å dra opp denne tråden.

Kjøpte en klokke for ca en måned siden på amazon. Ble levert gjennom ups, men fikk lapp 3 ganger om at de hadde vært på døren men ingen hjemme (satt med åpen dør fra 08-14 bare for å finne lapp i postkassen fra klokken 10.30)

Måtte styre mye for å få de til å levere igjen.

 

Men hadde helt glemt dette da eg bestilte noe nytt fra amazon. Gidder ikke gå gjennom det samme en gang til, noen som har noen tips? Ringe de og be de levere på post-i-butikk eller noe?

Bor sentralt i bergen så det burde ikke være noe problem.

 

Så vidt jeg husker kan du be om at det leveres på jobben e.l., eventuelt hente den selv. De kan ikke be han/hun som kjører ringe, for de vet ikke hvem det er :p Jeg liker DHL SÅ mye bedre.

 

Sjåførene SKAL ringe før de leverer en pakke. Dette er de pliktig til

 

Hos UPS er de tydeligvis ikke det, for de har ikke den fjerneste ide på hvem som kjører pakken din.

Lenke til kommentar
De har levert et objektiv til meg på null komma niks, og skal straks få lov til å levere en pakke med verdier til 30 tusen.
Det vil de få lov til hos meg også (en gang) - men jeg vil ikke gi dem lov til å rote bort den samme pakken - for deretter å insistere på at den er levert ut til rett kunde...

 

Joda, ingen ønsker å miste en pakke med verdier for 10k.

Men å advare mot UPS eller FedEx for de del, pga en enkelt incident med en sjåfør fra et budfirma nede i Østfold blir bare tull.

Om man skal se det på den måten, kan man aldri noensinne bestille noe som helst som ikke kan hentes over disk samtidig som man stirrer selgeren i øynene lenger...

 

Er det bare tull?? Dette gjelder jo ikke bare Østfold, dette gjelder faktisk UPS Norge. Det er dem som er ansvarlige for at dems transportører leverer ut varene, og det er dem som burde erstatte dette da det ikke blir gjort. Du hadde sikkert ikke kjøpt bil et sted hvor du ikke var garrantert å få bilen du hadde betalt for. Jeg kommer til å gå til søksmål om ikke VISA tar saken. Jeg skal da ha det jeg har betalt for....

 

S

Lenke til kommentar
De har levert et objektiv til meg på null komma niks, og skal straks få lov til å levere en pakke med verdier til 30 tusen.
Det vil de få lov til hos meg også (en gang) - men jeg vil ikke gi dem lov til å rote bort den samme pakken - for deretter å insistere på at den er levert ut til rett kunde...

 

Joda, ingen ønsker å miste en pakke med verdier for 10k.

Men å advare mot UPS eller FedEx for de del, pga en enkelt incident med en sjåfør fra et budfirma nede i Østfold blir bare tull.

Om man skal se det på den måten, kan man aldri noensinne bestille noe som helst som ikke kan hentes over disk samtidig som man stirrer selgeren i øynene lenger...

 

Er det bare tull?? Dette gjelder jo ikke bare Østfold, dette gjelder faktisk UPS Norge. Det er dem som er ansvarlige for at dems transportører leverer ut varene, og det er dem som burde erstatte dette da det ikke blir gjort. Du hadde sikkert ikke kjøpt bil et sted hvor du ikke var garrantert å få bilen du hadde betalt for. Jeg kommer til å gå til søksmål om ikke VISA tar saken. Jeg skal da ha det jeg har betalt for....

 

S

Jeg syns saken er ganske alvorlig, og har en kamerat som har slitt med UPS selv. Han har fått tingene han har ventet på nå, 4 måneder forsinket pga en bortkomelse som de ordnet opp i.

Allikevel er det må det alltid skje med noen, selv om det er mange som har positive erfaringer.

 

Ståle: Japan Photo i Fredrikstad du begynner i?

Lenke til kommentar
Blir nok til og handle fra BH Photo for over 20.000.- i nærmeste fremtid.

Koster meg ca 500.- mer i frakt hvis jeg tar det med Fedex istede for Ups.

 

Har egentelig positiv erfaringer med begge transportfirmaene,tar like lang tid og få tilsendt varene fra begge.

 

Etter og ha følgt med på denne tråden er jeg blitt litt usikker om jeg kan stole på Ups mer.

Det er ganske mye penger så er vel blitt litt skeptisk til og bruke Ups.

 

Har jeg fått noja eller er det bare å bruke Ups ?

 

Varer bestilt hos BH Photo,ble en ordre på 21000.- så nå er det den jævla ventetiden som gjenstår :)

Bestilte transport med Fedex kosta meg ca 700.- mer,grunnet "ånder og lever i Østfold"

Lenke til kommentar
Blir nok til og handle fra BH Photo for over 20.000.- i nærmeste fremtid.

Koster meg ca 500.- mer i frakt hvis jeg tar det med Fedex istede for Ups.

 

Har egentelig positiv erfaringer med begge transportfirmaene,tar like lang tid og få tilsendt varene fra begge.

 

Etter og ha følgt med på denne tråden er jeg blitt litt usikker om jeg kan stole på Ups mer.

Det er ganske mye penger så er vel blitt litt skeptisk til og bruke Ups.

 

Har jeg fått noja eller er det bare å bruke Ups ?

 

Varer bestilt hos BH Photo,ble en ordre på 21000.- så nå er det den jævla ventetiden som gjenstår :)

Bestilte transport med Fedex kosta meg ca 700.- mer,grunnet "ånder og lever i Østfold"

Vil gjerne vite hvor lang tid det tar med fedex. UPS er lynkjappe, så det skal noe til å være kjappere.

Lenke til kommentar
Vil gjerne vite hvor lang tid det tar med fedex. UPS er lynkjappe, så det skal noe til å være kjappere.

 

Etter 2 døgn så står det fortsatt processing på orderen,altså ennå ikke forlatt BH Photo sine lokaler.

Gir tilbakemelding når snakset er i hus.

 

Hvis det er første gang du bestiller tar det litt tid pga. verifisering av kort osv., men etter første bestilling pleier de å få sendt det rimelig kjapt. Forrige gang bestilte vi tirsdags natt. Ble vel sendt på onsdag. Fredag var pakken i stavanger.

Lenke til kommentar
Vil gjerne vite hvor lang tid det tar med fedex. UPS er lynkjappe, så det skal noe til å være kjappere.

 

Fikk i dag endelig varene fra BH photo,tok forferdelig lang tid.

 

Et resyme om hendelseforløpet.

 

Varene ble bestilt tirsdag 17.06 det gikk 3 døgn før varene ble sendt fra BH photo 20.06.Hvorfor det tok så lang tid vet jeg ikke,har handlet der flere ganger før.kan ha noe og si at beløpet var over $4000,dem ventet kankje på pengene før dem torde og sende varene.kontoen ble belastet samme dag som bestillingen ble lagt inn.

 

Fulgte med på pakkesporingen det forløp helt fint fram til søndagskveld da sto det Clearance delay,mandag morgen så fikk jeg en mail fra Fedex Norge med faktura på innbetaling av moms og gebyr,tok en telefon for og høre om raskeste måte og få verifisert betalingen.Raskeste måte var og bruke nettbank samtidlig sende en kopi av betalingen for å gjøre det raskere for dem og lokalisere betalingen "ingen varer blir utlevert før betalingen er inne på deres konto".Tirsdag så ringte jeg igjen for å høre hvordan det gikk,da var det klarert for vidretransport,men Fedex hadde ingen utkjøring til Østfold på tirsdager!.Så onsdag 25.06 fikk jeg pakken.

Tok 9 altså 9 dager.

 

Dette stuntet kostet meg 700.- mer en transporten ville ha kostet med Ups.

 

Grunnen til forsinkelsen var at varer som har et momskrav på over 3000.- skal betales på forhånd.Uten dette så hadde pakken vært i hus Mandag 23.06

Har Ups noe tilsvarende policy ?

 

Vel Vel nå er alt glemt,har et par nye objektiver å leke meg med :dribble:

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Personlig har jeg to veldig gode erfaringer med UPS.

 

To bestillinger for $1200 USD og $2000 USD fra BHPhotovideo.com.

Begge bestillingene var UPS Saver, kostet meg rundt $70. Fikk de levert på døra her i Norge tre dager senere. Den siste ble bestilt en torsdagskveld og ble levert på døra hos meg på mandag formiddag, så de har tydeligvis jobba i helgen også.

 

Har også hatt en retur med UPS der de kom å henta pakken på døra (UPS Saver) og 3 dager senere var den framme hos B&H i New York.

 

Ser ikke grunnen til å betale mye mer i frakt i og med at UPS Saver blir levert like kjapt som andre (dyrere) befraktere tar seg betalt!

 

Alt av moms og sånt fikk jeg regninger i posten 14-30 dager senere på med 14 dagers betalingsfrist. UPS er knall!

Endret av bidz
Lenke til kommentar

UPS er utrolig trege på å sende regning. Fikk regning med faktura dato 28. april for litt over en uke siden. Den andre regningen jeg venter på er ennå ikke kommet. Måtte ringe for å få de til å sende en kopi p.g.a. purregebyr. De sa at purregebyret er kommet p.g.a. at jeg er ute av dekningsområdet. Rart at Nøtterøy/Teie som er 3km fra Tønsberg sentrum skal være ute av dekningsområdet.

 

Det er ryddigere å få pakkene levert med posten, bare synd at det tar så lang tid.

Lenke til kommentar
Vil gjerne vite hvor lang tid det tar med fedex. UPS er lynkjappe, så det skal noe til å være kjappere.

 

Fikk i dag endelig varene fra BH photo,tok forferdelig lang tid.

 

Et resyme om hendelseforløpet.

 

Varene ble bestilt tirsdag 17.06 det gikk 3 døgn før varene ble sendt fra BH photo 20.06.Hvorfor det tok så lang tid vet jeg ikke,har handlet der flere ganger før.kan ha noe og si at beløpet var over $4000,dem ventet kankje på pengene før dem torde og sende varene.kontoen ble belastet samme dag som bestillingen ble lagt inn.

 

Fulgte med på pakkesporingen det forløp helt fint fram til søndagskveld da sto det Clearance delay,mandag morgen så fikk jeg en mail fra Fedex Norge med faktura på innbetaling av moms og gebyr,tok en telefon for og høre om raskeste måte og få verifisert betalingen.Raskeste måte var og bruke nettbank samtidlig sende en kopi av betalingen for å gjøre det raskere for dem og lokalisere betalingen "ingen varer blir utlevert før betalingen er inne på deres konto".Tirsdag så ringte jeg igjen for å høre hvordan det gikk,da var det klarert for vidretransport,men Fedex hadde ingen utkjøring til Østfold på tirsdager!.Så onsdag 25.06 fikk jeg pakken.

Tok 9 altså 9 dager.

 

Dette stuntet kostet meg 700.- mer en transporten ville ha kostet med Ups.

 

Grunnen til forsinkelsen var at varer som har et momskrav på over 3000.- skal betales på forhånd.Uten dette så hadde pakken vært i hus Mandag 23.06

Har Ups noe tilsvarende policy ?

 

Vel Vel nå er alt glemt,har et par nye objektiver å leke meg med :dribble:

 

HVorfor bruker du ikke Jet Carrier når du bestiller for så mye?

Lenke til kommentar
HVorfor bruker du ikke Jet Carrier når du bestiller for så mye?

 

Bh photo har ikke det alternativet,dem har Ups Fedex Posten

Da det har vært noen hendelsen med innleidtransportøren for Ups i Østfold.

Da det var såpass mye penger innvolvert ville jeg prøve med en annet firma.Det er ikke noe feil med transporteringen,det tok bare så himla lang tid i forhold til andre transportfirmaer jeg har brukt.

Lenke til kommentar

Oi. Du vet kanskje ikke hva Jet Carrier er? Sjekk ut www.jetcarrier.com

 

Du registrerer deg og du får en adresse i USA. (601 W Linden Av Suite 26389, Linden, NJ 07036)

 

Du bestiller fra BH og de sender til denne adressen. Deretter booker du flyfrakt og da er det greit å vite ca. vekt og volum på pakka, pluss sporingsnummer. Flyet går hver torsdag til Norge. Du betaler frakt og moms til Jet Carrier. Du betaler moms av Jet Carriers frakt og ikke BH siden den er sendt innen USA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...