Gå til innhold

Dårlige erfaringer med UPS?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Beklager å dra opp denne tråden.

Kjøpte en klokke for ca en måned siden på amazon. Ble levert gjennom ups, men fikk lapp 3 ganger om at de hadde vært på døren men ingen hjemme (satt med åpen dør fra 08-14 bare for å finne lapp i postkassen fra klokken 10.30)

Måtte styre mye for å få de til å levere igjen.

 

Men hadde helt glemt dette da eg bestilte noe nytt fra amazon. Gidder ikke gå gjennom det samme en gang til, noen som har noen tips? Ringe de og be de levere på post-i-butikk eller noe?

Bor sentralt i bergen så det burde ikke være noe problem.

 

Så vidt jeg husker kan du be om at det leveres på jobben e.l., eventuelt hente den selv. De kan ikke be han/hun som kjører ringe, for de vet ikke hvem det er :p Jeg liker DHL SÅ mye bedre.

 

Sjåførene SKAL ringe før de leverer en pakke. Dette er de pliktig til

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke du her har grunnlag for å kalle UPS kjeltringer, ei heller anklage sjåføren for tyveri og dokumentforfalskning. Det kan utmerket godt dreie seg om en helt ærlig feillevering som noen har sett sitt snitt til å utnytte. I så fall er ikke sjåføren skyldig i annet enn slurv mht å sjekke mottagers legitimasjon.

 

Samtidig synes jeg det er merkelig at transportbyrået nekter å oppgi navnet på sjåføren til politiet. Til deg er i og for seg greit nok, siden du ved å anmelde forholdet har overlatt saken til politiet, men de har så vidt meg bekjent ingen lovfestet rett til å forsøke å løse saken internt før de gir nødvendige opplysninger til politiet. Hvis dette er en sak som politiet etterforsker, kan denslags bli sett på som å hindre politiets arbeid, skulle jeg tro.

 

Selvfølgelig kan jeg kalle han kjeltring da han sier han har levert pakken til min kone noe som ikke er mulig da hverken hun eller jeg var hjemme. Det var heller ingen andre hjemme her på dette tidspunktet, så han sjåføren juger. Enten har han stjålet den eller så har han mistet den. Han har i tillegg til dette signert selv og sier det er min kone, dette er dokumentforfalskning. Han har ikke levert feil noe sted da jeg bor landlig til, og han leverte en pakke hos meg dagen før (så han vet hvor jeg bor).

 

Anbefaler dere å unngå UPS.

 

 

Er det noen som vet om UPS bare bruker underleverandører i Norge for utlevering/henting av pakker ?

 

Fikk en stor pakke fra USA i fjor og da var det et transportfirma som ikke virket all verden seriøst som leverte for UPS. Forsendelsen gikk helt smertefritt, så det var egentlig ingenting å klage på.

 

Men dersom UPS bruker en rekke småfirmaer for utlevering/henting må det være vanskelig for de å ha 100% kontroll. Hvilke som får disse jobbene for UPS går garantert på pris.

 

Hvor lenge siden er det at UPS gikk over til denne praksisen ? Fikk endel pakker levert for noen år siden av UPS og da hadde de egne biler/sjåfører. I reneste "Kongen av Queens" stil.

 

At dem ikke har kontroll er jo helt tydelig. Og dem bruker lokale selvstendig næringsdrivende tydeligvis.

 

 

ST

 

Er litt feil å bedømme hele UPS ut ifra de innleide sjåførene kanskje eller....

Lenke til kommentar
Har dårlige erfaringer med UPS jeg :/ Kjøpte tastatur ifra statene, og frakten ble kostende mer enn tastaturet :(

 

USPS sine billigtilbud derimot, noe helt annet :D

 

 

Frakten blir enten satt av avsender eller av Ups utifra vekten på varen. Disse prisene blir bestemt av tollvesenet, ikke UPS!

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke du her har grunnlag for å kalle UPS kjeltringer, ei heller anklage sjåføren for tyveri og dokumentforfalskning. Det kan utmerket godt dreie seg om en helt ærlig feillevering som noen har sett sitt snitt til å utnytte. I så fall er ikke sjåføren skyldig i annet enn slurv mht å sjekke mottagers legitimasjon.

 

Samtidig synes jeg det er merkelig at transportbyrået nekter å oppgi navnet på sjåføren til politiet. Til deg er i og for seg greit nok, siden du ved å anmelde forholdet har overlatt saken til politiet, men de har så vidt meg bekjent ingen lovfestet rett til å forsøke å løse saken internt før de gir nødvendige opplysninger til politiet. Hvis dette er en sak som politiet etterforsker, kan denslags bli sett på som å hindre politiets arbeid, skulle jeg tro.

 

Selvfølgelig kan jeg kalle han kjeltring da han sier han har levert pakken til min kone noe som ikke er mulig da hverken hun eller jeg var hjemme. Det var heller ingen andre hjemme her på dette tidspunktet, så han sjåføren juger. Enten har han stjålet den eller så har han mistet den. Han har i tillegg til dette signert selv og sier det er min kone, dette er dokumentforfalskning. Han har ikke levert feil noe sted da jeg bor landlig til, og han leverte en pakke hos meg dagen før (så han vet hvor jeg bor).

 

Anbefaler dere å unngå UPS.

 

 

Er det noen som vet om UPS bare bruker underleverandører i Norge for utlevering/henting av pakker ?

 

Fikk en stor pakke fra USA i fjor og da var det et transportfirma som ikke virket all verden seriøst som leverte for UPS. Forsendelsen gikk helt smertefritt, så det var egentlig ingenting å klage på.

 

Men dersom UPS bruker en rekke småfirmaer for utlevering/henting må det være vanskelig for de å ha 100% kontroll. Hvilke som får disse jobbene for UPS går garantert på pris.

 

Hvor lenge siden er det at UPS gikk over til denne praksisen ? Fikk endel pakker levert for noen år siden av UPS og da hadde de egne biler/sjåfører. I reneste "Kongen av Queens" stil.

 

At dem ikke har kontroll er jo helt tydelig. Og dem bruker lokale selvstendig næringsdrivende tydeligvis.

 

 

ST

 

Er litt feil å bedømme hele UPS ut ifra de innleide sjåførene kanskje eller....

 

Er ikke bare sjåføren det her er noe feil med, jeg kontaktet de her igår og da sa de at de hadde avsluttet saken. Jeg spurte de hvordan de kunne gjøre det da jeg ikke hadde mottatt pakken og de heller ikke hadde noen gyldig signatur. De sa: Sånn er det bare, du får ta saken videre i retten om du ønsker å kontakte oss mer. De ville ikke gi meg noe svar på hvorfor de ikke erstattet dette. Blir oppgitt jeg, er dem virkelig så useriøse???

Jeg har selv jobbet innen transportsektoren og har være medeier i et spedisjonsselskap, men har aldri opplevd makan. Jeg vet jo at de taper så det griner i retten. Jeg har jo all rett til å motta en vare jeg har betalt for, og har jo betalt dem for å levere den til meg.

Anbefaler alle å styre unna de, sånn kan man jo ikke risikere. Jeg for min del har jo brukt over 10000 på en vare jeg ikke har fått.

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke du her har grunnlag for å kalle UPS kjeltringer, ei heller anklage sjåføren for tyveri og dokumentforfalskning. Det kan utmerket godt dreie seg om en helt ærlig feillevering som noen har sett sitt snitt til å utnytte. I så fall er ikke sjåføren skyldig i annet enn slurv mht å sjekke mottagers legitimasjon.

 

Samtidig synes jeg det er merkelig at transportbyrået nekter å oppgi navnet på sjåføren til politiet. Til deg er i og for seg greit nok, siden du ved å anmelde forholdet har overlatt saken til politiet, men de har så vidt meg bekjent ingen lovfestet rett til å forsøke å løse saken internt før de gir nødvendige opplysninger til politiet. Hvis dette er en sak som politiet etterforsker, kan denslags bli sett på som å hindre politiets arbeid, skulle jeg tro.

 

Selvfølgelig kan jeg kalle han kjeltring da han sier han har levert pakken til min kone noe som ikke er mulig da hverken hun eller jeg var hjemme. Det var heller ingen andre hjemme her på dette tidspunktet, så han sjåføren juger. Enten har han stjålet den eller så har han mistet den. Han har i tillegg til dette signert selv og sier det er min kone, dette er dokumentforfalskning. Han har ikke levert feil noe sted da jeg bor landlig til, og han leverte en pakke hos meg dagen før (så han vet hvor jeg bor).

 

Anbefaler dere å unngå UPS.

 

 

Er det noen som vet om UPS bare bruker underleverandører i Norge for utlevering/henting av pakker ?

 

Fikk en stor pakke fra USA i fjor og da var det et transportfirma som ikke virket all verden seriøst som leverte for UPS. Forsendelsen gikk helt smertefritt, så det var egentlig ingenting å klage på.

 

Men dersom UPS bruker en rekke småfirmaer for utlevering/henting må det være vanskelig for de å ha 100% kontroll. Hvilke som får disse jobbene for UPS går garantert på pris.

 

Hvor lenge siden er det at UPS gikk over til denne praksisen ? Fikk endel pakker levert for noen år siden av UPS og da hadde de egne biler/sjåfører. I reneste "Kongen av Queens" stil.

 

At dem ikke har kontroll er jo helt tydelig. Og dem bruker lokale selvstendig næringsdrivende tydeligvis.

 

 

ST

 

Er litt feil å bedømme hele UPS ut ifra de innleide sjåførene kanskje eller....

 

Er ikke bare sjåføren det her er noe feil med, jeg kontaktet de her igår og da sa de at de hadde avsluttet saken. Jeg spurte de hvordan de kunne gjøre det da jeg ikke hadde mottatt pakken og de heller ikke hadde noen gyldig signatur. De sa: Sånn er det bare, du får ta saken videre i retten om du ønsker å kontakte oss mer. De ville ikke gi meg noe svar på hvorfor de ikke erstattet dette. Blir oppgitt jeg, er dem virkelig så useriøse???

Jeg har selv jobbet innen transportsektoren og har være medeier i et spedisjonsselskap, men har aldri opplevd makan. Jeg vet jo at de taper så det griner i retten. Jeg har jo all rett til å motta en vare jeg har betalt for, og har jo betalt dem for å levere den til meg.

Anbefaler alle å styre unna de, sånn kan man jo ikke risikere. Jeg for min del har jo brukt over 10000 på en vare jeg ikke har fått.

 

TV2 Hjelper deg?

Lenke til kommentar

Utrolig trist å høre at de oppfører seg så useriøst overfor en sak som er så til de grader klar!

 

Har brukt UPS 5 ganger det siste året på forsendelser fra 500USD til 10000USD og har blandede erfaringer. Bla synes jeg den lokale utkjøringstjenesten er litt mangelfull. Den blir betjent av J Martens som er et meget seriøst firma med meget god service, men det er lite kontroll på når pakken vil bli utlevert. Når jeg venter pakker, pleier jeg somregel å ringe inn til Martens og spør når jeg kan vente pakken. Hver gang får jeg beskjed om at pakken er etter tidsskjema og vil bli levert samme dag. Ender alltid opp med at pakken kommer dagen etter.. Og det har faktisk skjedd alle 5 gangene. Alle gangene med express forsendelse.

 

En annen ting som er litt frustrerendes er måten UPS ønsker mva betaling på. Det å oppgi kredittkortnr over telefon er en usikker måte å gjøre det på. Har etterhvert blitt vandt til det, men var rimelig skeptisk første gangen. Andre gang jeg brukte UPS fikk jeg faktura i posten, noe jeg synes er en mye bedre måte å gjøre det på. Det sikrer raskest mulig postgang og er sikrere for kunden.

 

Nå er kun dette bagataller og alt i alt er jeg veldig fornøyd med UPS. Det morsomme med det er at UPS klarer USA-Køln-Malmø-Oslo-Stavanger på 3 dager, mens posten norge gjør oslo-stavanger på 3-4...

Lenke til kommentar
Har dårlige erfaringer med UPS jeg :/ Kjøpte tastatur ifra statene, og frakten ble kostende mer enn tastaturet :(

 

USPS sine billigtilbud derimot, noe helt annet :D

 

 

Frakten blir enten satt av avsender eller av Ups utifra vekten på varen. Disse prisene blir bestemt av tollvesenet, ikke UPS!

 

WTF?

 

Tollvesenet bestemmer ikke hva UPS skal ta i frakt. UPS regner frakt utifra vekt og volum.

 

Til zono1: Så du ikke fraktkostnadene før du betalte? Kjøpte du tastaturet i nettbutikk eller privat? Kostet tastaturet over 200kr.? Betalte du moms etc. Ser mer ut som brukerfeil enn feil fra UPS sin side.

 

 

Jeg bestilte noe fra USA for en stund siden. Varen kostet ca. 190kr. Frakten kostet 250 eller 350kr.(husker ikke). Fikk levert varen på døren 2 dager etter bestilling. Etter en uke fikk jeg regning fra UPS på moms og fortollingsgebyr. Jeg ringte de, sa ifra om at varen kostet under 200kr. og jeg ikke var pliktig å betale moms. Etter å ha forklart tosken i telefonen dette noen ganger slettet han regningen.

Lenke til kommentar
Leste et sted her på forumet at hvis du ikke har betalingsanmerkninger sender UPS deg faktura, men hvis du har det ber de om forhåndsbetaling.

Jeg for min del fikk faktura etter en uke og syns det fungerte veldig bra.

 

For å få innsikt i slike ting må vel UPS ta en kredittsjekk? Da får du normalt et brev i posten som forteller at UPS har tatt kredittsjekk på deg.

 

Har ingen betalingsanmerkninger selv, så det ville vært litt merkelig om ikke jeg fikk faktura da. Tror mer det har med hvor mye du bestiller for. Er ordren liten, sender ups faktura, mens om ordren er stor så må det forhåndsbetales. Det er slik jeg har forstått det.

Lenke til kommentar

Blir nok til og handle fra BH Photo for over 20.000.- i nærmeste fremtid.

Koster meg ca 500.- mer i frakt hvis jeg tar det med Fedex istede for Ups.

 

Har egentelig positiv erfaringer med begge transportfirmaene,tar like lang tid og få tilsendt varene fra begge.

 

Etter og ha følgt med på denne tråden er jeg blitt litt usikker om jeg kan stole på Ups mer.

Det er ganske mye penger så er vel blitt litt skeptisk til og bruke Ups.

 

Har jeg fått noja eller er det bare å bruke Ups ?

Lenke til kommentar

Jeg har god erfaring med UPS her i Trondheim, har handla fra England og USA for godt over 40tusen, pakken kommer på et par dager, før pakken blir levert, er det en snill ups mann som ringer og spør om jeg er på jobb eller hjemme..

 

Engang da jeg var bortreist da pakken kom, ba jeg bare om de kunne ta vare på den til jeg kom hjem uka etterpå, å det var ingen problem=)

 

Men Trondheim er en stor by, så det kan hjelpe på at det er mer seriøse aktører for ups her..

Lenke til kommentar
Kordan går det egentlig med saken?

Kom UPS seg unda med saken?

 

Politiet brukte null resurser på saken og henla den. UPS gir blanke F og bryr seg overhodet ikke om sitt ansvar i forhold til at sjåføren har surra bort pakka. De sier bare at saken er avsluttet hos dem. Har tatt saken videre til VISA,... fører ikke det frem så er siste utvei privat søksmål. Jeg vet jo at jeg har retten på min side, men blir litt oppgitt da de er så useriøse. Jeg har tross alt betalt dem penger for å bringe meg varen hjem, det har de ikke gjort og tar null ansvar i saken. Enda verre er det at politiet henlegger saken, har vi ingen rettsikkerhet her i Norge lenger? Vurderer å gå til TV2 Hjelper deg også.

 

 

Blir nok til og handle fra BH Photo for over 20.000.- i nærmeste fremtid.

Koster meg ca 500.- mer i frakt hvis jeg tar det med Fedex istede for Ups.

 

Har egentelig positiv erfaringer med begge transportfirmaene,tar like lang tid og få tilsendt varene fra begge.

 

Etter og ha følgt med på denne tråden er jeg blitt litt usikker om jeg kan stole på Ups mer.

Det er ganske mye penger så er vel blitt litt skeptisk til og bruke Ups.

 

Har jeg fått noja eller er det bare å bruke Ups ?

 

Det må være ditt valg, men du ser jo her hva du kan havne oppi om de roter bort din pakke.

Har du over 20000 du kan miste uten at det gjør noe???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...