Gå til innhold

16 gb ddr2 ram til home premium?


Roleren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg vet det ikke er min sak, men; da syntes jeg VIRKELIG ikke det er verdt det, denne typen oppsett vil kreve speial hardware som gir utrolig lite ytelse / pris for vanlige desktop PC-er, dette er ment for serverer og proff/bedriftsmarkedet!

Word, kan ikke tenke meg at det er verd å kjøpe 16 Gb RAM bare for å ha det. Gå heller for 4 eller 8 Gb de fleste på gamer-markedet har 2 eller 4 Gb. Bedre med 4 Gb god RAM istedet for 16 Gb dårlig RAM.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke anbefale 16 GiB minne om du ikke har en konkret årsak til å ønske så mye minne.

 

Du får ytnyttet 2 GiB garantert, noen spill og programmer kan trekke oppimot 4.

 

Jeg har 8 GiB i min maskin, det er i overkant av hva jeg egentlig trenger. Hadde nok kommet like langt med 4.

 

Kan forstå om du går for 4 eller 8, men 16 GiB er i meste laget. Dessuten vil det minnet du kjøper nå være utdatert innen kort tid. Mot slutten av 2008 vil nye maskiner mest sannsynlig kun støtte PC3-minne (DDR3) og da blir det ikke så kjekt å ha 16 GiB DDR2 dersom du ikke har noe konkret formål.

Lenke til kommentar

Jeg også er usikker på hensikten med den mengden RAM, men om han absolutt skal ha det så er det jo ikke noe problem å finne ett rimelig hovedkort som støtter 16Gb.

 

Man kan jo f.eks. ta dette som støtter opp til 32Gb minne.

Problemet er at for å få 16Gb må man bruke 4 moduler på 4Gb, eller 2 moduler på 8Gb.

Og da er det ikke så rimelig lengre...

 

Er jo bare å bruke Prisguiden for å finne mange kort som støtter 16Gb RAm eller mere.

 

En annen sak er at med den mengden RAM bør man ha en helt annen type minne for større sikkerhet....

 

 

Nettulf

Lenke til kommentar
Har hørt at 8 GB av en eller annen grunn ikke utnyttes fullt ut i Windows(64-bit), men viser 6,90 GB, 7,25 GB, etc. Kan jeg spørre hva Windows viser hos deg?

 

Hvor har du hørt dette? 64-bits Windows skal ikke ha noe problemer med å utnytte 8 GB fullt ut.

 

Hvis Windows XP Pro x64 viser under 8 GB når 8 GB er installert, så skyldes det BIOS'en og ikke OS'et. På min maskin står det 8 GB i både BIOS og i Windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...