Gå til innhold

16 gb ddr2 ram til home premium?


Roleren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes å huske at jeg har lest et sted på microsoft sine hjemmesider at Vista 64-bit Ultimate støtter 128Gb ram, mens home premium bare støtter 8Gb.

 

Hvis du vil ha en superrask pc synes jeg du bør gå for 4 av de aller raskeste 1gb brikkene på markedet. 1gb brikker er raskere enn 2 gb brikker, og det er vel aller ytterst skjelden at man får utnyttet noe over 4gb ram. Ta en titt på disse https://prisguiden.no/product.php?productId=77470

Endret av henrik1992
Lenke til kommentar

Jeg har 8 GiB minne på 1000 MHz. Prisen er ca 2k. Man kan vel få 2x1GiB PC2-96000 (1200 MHz) for 1200 kr. Det er marginale ytelsesforskjeller mellom PC2-6400 og PC2-96000. Mitt minne er PC2-8000. Man kan få 2x1 GiB Crucial PC2-8500 for 6-700, men disse er kjent for å ha dårlig levetid.

 

Synes det er en dårlig og feilaktig uttalelse å påstå at 2GiB dual-channel oppsettå gir bedre ytelse enn 4 GiB-sett. En vil kanskje se en marginal poengforskjell under benchmark, men det er ingen forskjell under praktisk bruk.

 

Kanskje ikke alle behøver 8 GiB men det er mer fornuftig å kjøpe 2x2 GiB PC2-8000 enn 4x1 GiB PC2-8500/9600.

 

Jeg er glad jeg kjøpte 8 GiB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...