Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Carspotting - Sett noe flott i det siste?


Anbefalte innlegg

Jøss, men da må jeg si at det ikke er annet enn patetisk å plassere et Aston Martin-liknende emblem på panseret. For jeg kan sverge på at den så identisk ut med Cygnet. Det første jeg la merke til var grillen. Det er jo ingen andre enn Aston Martin som bruker en slik grill.

 

Det hele kan vel nå bare sammenfattes som bisart.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Jøss, men da må jeg si at det ikke er annet enn patetisk å plassere et Aston Martin-liknende emblem på panseret. For jeg kan sverge på at den så identisk ut med Cygnet. Det første jeg la merke til var grillen. Det er jo ingen andre enn Aston Martin som bruker en slik grill.

 

Det hele kan vel nå bare sammenfattes som bisart.

Hehe, skal ikke se helt bortifra at det var en Cygnet du så da :-)

Kan ærligt ikke finne noe Aston Martin styling til iQ på webben heller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det kan jo ha vært en Cygnet. Det ligger en på finn.no http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30762085

There it is.

 

Den ble spottet utenfor Sandakersenteret med en kvinnelig sjåfør bak rattet.

Etter min mening kanskje en av de mest meningsløse bilene som er på markedet.

De som har råd til en knøttebil til 400 000 har som regel god råd til en stor parkeringsplass og drivstoff.

 

Er du miljøbevist (og rik) finnes det også bedre alternativer til en rimeligere sum.

Lenke til kommentar

Det kan jo ha vært en Cygnet. Det ligger en på finn.no http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30762085

There it is.

 

Den ble spottet utenfor Sandakersenteret med en kvinnelig sjåfør bak rattet.

Etter min mening kanskje en av de mest meningsløse bilene som er på markedet.

De som har råd til en knøttebil til 400 000 har som regel god råd til en stor parkeringsplass og drivstoff.

 

Er du miljøbevist (og rik) finnes det også bedre alternativer til en rimeligere sum.

 

Iføle Aston Martin selv har de aller fleste som bestiller Cygnet allerede en Aston i garasjen. Tror nok ikke det er pengene det står på, men heller at kona skal ha en fin liten bil å ture rundt i byen med. Hadde jeg hatt råd ville jeg gjort det samme (selv om jeg skulle hatt mye penger før jeg betalte 400 000 for en iQ...)

 

Det er uansett ingen hemmelighet at Cygnet ble til fordi Aston Martin er nødt til å få ned det gjennomsnittlige CO2-utslippet i modellparken sin.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det kan jo ha vært en Cygnet. Det ligger en på finn.no http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30762085

There it is.

 

Den ble spottet utenfor Sandakersenteret med en kvinnelig sjåfør bak rattet.

Etter min mening kanskje en av de mest meningsløse bilene som er på markedet.

De som har råd til en knøttebil til 400 000 har som regel god råd til en stor parkeringsplass og drivstoff.

 

Er du miljøbevist (og rik) finnes det også bedre alternativer til en rimeligere sum.

 

Iføle Aston Martin selv har de aller fleste som bestiller Cygnet allerede en Aston i garasjen. Tror nok ikke det er pengene det står på, men heller at kona skal ha en fin liten bil å ture rundt i byen med. Hadde jeg hatt råd ville jeg gjort det samme (selv om jeg skulle hatt mye penger før jeg betalte 400 000 for en iQ...)

 

Det er uansett ingen hemmelighet at Cygnet ble til fordi Aston Martin er nødt til å få ned det gjennomsnittlige CO2-utslippet i modellparken sin.

En liten stemme i hodet mitt ville sagt at det uansett var en iQ og at jeg hadde kjøpt verdens dyreste skinnseter :D!

Lenke til kommentar

Det kan jo ha vært en Cygnet. Det ligger en på finn.no http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30762085

There it is.

 

Den ble spottet utenfor Sandakersenteret med en kvinnelig sjåfør bak rattet.

Etter min mening kanskje en av de mest meningsløse bilene som er på markedet.

De som har råd til en knøttebil til 400 000 har som regel god råd til en stor parkeringsplass og drivstoff.

 

Er du miljøbevist (og rik) finnes det også bedre alternativer til en rimeligere sum.

 

Står på Wikipedia at AMs eneste motivasjon for å lage bilen var for å få ned gjennomsnitts-Co2-utslippet på bilene sine-

Lenke til kommentar

Den er da langt fra meningsløs!

 

Hvis ikke Aston hadde gjort det på den måten, ville de blitt nødt til å kutte drastisk i CO2-utslippene på de andre modellene. Hva ville det ført til? Jo, kjipere Aston Martiner. Vil man ha kjipere biler fra Aston Martin? Nei, det vil man ikke.

 

Ergo. Masse mening i en Cygnet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Joda, folk finner jo "mening" i absolutt alt sånn sett. Og igjen, frihet har man jo her som stort sett ellers. Så da går det jo greit.

 

Men tar man perspektivet; "skal ha en bybil" så betaler du unødvendig mye for en Cygnet. Eller "skal ha en bil for 400 000" så sitter du igjen med ufattelig lite for pengene. Slik vil de store mengdene med kjøpere tenke. De få som sitter på AMs kontorer tenker at det er genialt. Men med tanke på CO2-reglene er det jo det. Det gjelder vel bare å ha en slik bil i utvalget, ikke hvor mye den selger? Poenget mitt var at isolert sett så er Cygnet en litt meningsløs bil.

Lenke til kommentar

Det kan være forskjellige metoder å regne gjennomsnittlig utslipp i bilparken på, men jeg tror EU tar salgstall i betraktning. Og dessuten tror jeg Cygnet vil selge godt.

 

Det er vel ingen som påstår at Cygnet er mye bil for pengene, men slik sett kan man jo si at Audi A3 er en overflødig bil, når Volkswagen Golf er praktisk talt samme bil - bare med litt billigere materialer i interiøret (satt en del på spissen). Det er umulig å forsøke å rasjonalisere slike biler, men Cygnet dekker en hittil ikke-eksisterende nisje, som i tiden fremover blir viktigere og viktigere. Husk bare at det ikke er lenge siden verken Mercedes eller BMW gjorde kompaktbiler ...

Lenke til kommentar

Koster den 400.000,-? Hjelpes...

I Norge er det ingen mening med en sånn bil, annet enn å vise hvor mye penger man har som kjøper en påkosta Toyota.

 

I England for eksempel koster Cygnet'en overkommelige 275.000,- og da får man med eksklusive eksteriørdetaljer, felger og et 5-delers skreddersydd koffertsett. Helt overkommelig hvis du allerede har en AM i garasjen. Motoren er urørt så 0-100 går unna på 11.8 sekunder...

Betaler du ca 75.000,- mer så får du enda mer eksklusive Snow eller Black edition..

 

Totalt meningsløs bil, men smart move av Aston som kan lage flere deilige V12-biler.

 

Venter da spent på at VW-konsernet spyr ut Bentley basert på Polo, Lamborghini basert på Fox og Bugatti på Up.. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...