Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Carspotting - Sett noe flott i det siste?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

For dere ivrige carspottere / BMW-fans i Stavangerområdet, 8er.com arrangerer Europas største E31-møte i Stavanger om en uke, i sammenheng med et par andre store biltreff. BMW Car Magazine møter opp og greier, blir sikkert mye kos å se på :wee:

Og jeg som har reist :-(

Ja ja, blir nok litt spotting i statene :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser ut som den bilen som ga meg bot for litt over et år siden. Østfold/Follo?

 

Stemmer, utenfor Ica på Langhus. Hvor ble du stoppa? :p

 

Og jeg som var så naiv, at jeg trodde de kun hadde mondeoene her i Follo...

 

Edit: 197hk (147kw), 2.0T Quattro FSI.

Endret av Hotel Papa Echo
Lenke til kommentar

Ikke alltid, er en S6 med BR skilter som går her i Halden. Skal selges nå da. Fin bil, ble forbikjørt av den på E6'n og det var grom lyd i den i hvertfall.

http://www.finn.no/f...nnkode=28514936

 

Sikkert noen rike, velstående operafans... (Er operaforestilling på festningen i helga)

Men Bentley'en har jeg sett her flere dager forrige uke.

 

Mange fine amerikanere her da!

Endret av CFM
Lenke til kommentar

For dere ivrige carspottere / BMW-fans i Stavangerområdet, 8er.com arrangerer Europas største E31-møte i Stavanger om en uke, i sammenheng med et par andre store biltreff. BMW Car Magazine møter opp og greier, blir sikkert mye kos å se på :wee:

Hvor kan dette leses om, og hvor holdes det?

Lenke til kommentar

Stemmer, utenfor Ica på Langhus. Hvor ble du stoppa? :p

 

Og jeg som var så naiv, at jeg trodde de kun hadde mondeoene her i Follo...

 

Edit: 197hk (147kw), 2.0T Quattro FSI.

 

Jeg ble stoppa ved Eidet, omtrent. En kompis som kom innover noen timer seinere hadde sett de ved bomstasjonen i Moss. Tror de har hele E6en inn til Oslo.

Lenke til kommentar

Det ser ut som den bilen som ga meg bot for litt over et år siden. Østfold/Follo?

 

Stemmer, utenfor Ica på Langhus. Hvor ble du stoppa? :p

 

Og jeg som var så naiv, at jeg trodde de kun hadde mondeoene her i Follo...

 

Edit: 197hk (147kw), 2.0T Quattro FSI.

 

Det var den som ga meg bot ved pukkverket i området også for noen år siden: 7.800,- kroner for 126,5 km/t i 90-sonen. Jeg var vel en halv km/t fra å bli anmeldt :ermm:

 

De viste meg hvordan de målte hastigheten på biler på en GPS/kameraskjerm ved å trykke på bilen de skulle måle i skjermbildet. Da lagres GPS.data på bilen og så er det bare å cruise etter. Når tiden er inne tar de igjen synderen og trykker på bilen på skjermen en gang til og får sammenligningsdata pga GPS. (Tid/distanse=snittfart).

 

Btw:

De har fått justert effekten litt så det er litt mer enn 197 hk under panseret på den, men ikke mye. Jeg gjetter på ca 220 hk.

Lenke til kommentar

For dere ivrige carspottere / BMW-fans i Stavangerområdet, 8er.com arrangerer Europas største E31-møte i Stavanger om en uke, i sammenheng med et par andre store biltreff. BMW Car Magazine møter opp og greier, blir sikkert mye kos å se på :wee:

 

Finnes det noe link elns?

 

 

Kompis av meg spotta denne. Dere kan jo gjette hva slags bil, den svarte Audien er =/

 

"Bak fantes det ikke blitzere synlig, kun to foran ved siden av tåkelysa nede med klart glass"

 

Må si de begynner å bli veldig sivile nå :p

 

Fysj og fy!! Jeg som har følt meg ganske trygg når jeg cruiser forbi "luksus" biler (Audi, MB, BMW..) Får vel gi også disse en bedre titt fremover! Noen som vet om det kommer en app som bruker kameraet til som sjekker skilt mot en database over kjente sivile politibiler!? :D

Lenke til kommentar

Det ser ut som den bilen som ga meg bot for litt over et år siden. Østfold/Follo?

 

Stemmer, utenfor Ica på Langhus. Hvor ble du stoppa? :p

 

Og jeg som var så naiv, at jeg trodde de kun hadde mondeoene her i Follo...

 

Edit: 197hk (147kw), 2.0T Quattro FSI.

 

Det var den som ga meg bot ved pukkverket i området også for noen år siden: 7.800,- kroner for 126,5 km/t i 90-sonen. Jeg var vel en halv km/t fra å bli anmeldt :ermm:

 

De viste meg hvordan de målte hastigheten på biler på en GPS/kameraskjerm ved å trykke på bilen de skulle måle i skjermbildet. Da lagres GPS.data på bilen og så er det bare å cruise etter. Når tiden er inne tar de igjen synderen og trykker på bilen på skjermen en gang til og får sammenligningsdata pga GPS. (Tid/distanse=snittfart).

 

Btw:

De har fått justert effekten litt så det er litt mer enn 197 hk under panseret på den, men ikke mye. Jeg gjetter på ca 220 hk.

 

Æsj, liker ikke det jeg leser :hrm: 90km/t på den veien er alt for lite...

 

Men betyr det at de kan stå på en påkjøringsrampe, trykke på bilen som suser forbi og så bare cruise stille og rolig etter den?

Lenke til kommentar

Nå er vel såvidt meg bekjent det 1,5km/t OVER grensa fra å miste lappen hvis ikke du var på motorvei..

 

7800,- er satsen som gjelder opp til og med 35km/t over grensa i 90-sone, med mindre det er motorvei..

Da er fkb-grensa på 40 (lappen ryker på 41 over)

 

Da antar jeg at jeg skrev feil. Husker at jeg var 0,5 km/t unna anmeldelse iallefall. Håper jeg ikke har forvoldt stor skade ved å skrive et tall feil....

Lenke til kommentar

Det ser ut som den bilen som ga meg bot for litt over et år siden. Østfold/Follo?

 

Stemmer, utenfor Ica på Langhus. Hvor ble du stoppa? :p

 

Og jeg som var så naiv, at jeg trodde de kun hadde mondeoene her i Follo...

 

Edit: 197hk (147kw), 2.0T Quattro FSI.

 

Det var den som ga meg bot ved pukkverket i området også for noen år siden: 7.800,- kroner for 126,5 km/t i 90-sonen. Jeg var vel en halv km/t fra å bli anmeldt :ermm:

 

De viste meg hvordan de målte hastigheten på biler på en GPS/kameraskjerm ved å trykke på bilen de skulle måle i skjermbildet. Da lagres GPS.data på bilen og så er det bare å cruise etter. Når tiden er inne tar de igjen synderen og trykker på bilen på skjermen en gang til og får sammenligningsdata pga GPS. (Tid/distanse=snittfart).

 

Btw:

De har fått justert effekten litt så det er litt mer enn 197 hk under panseret på den, men ikke mye. Jeg gjetter på ca 220 hk.

 

Æsj, liker ikke det jeg leser :hrm: 90km/t på den veien er alt for lite...

 

Men betyr det at de kan stå på en påkjøringsrampe, trykke på bilen som suser forbi og så bare cruise stille og rolig etter den?

 

Jepp.

 

De sto på en påkjøringsrampe.

 

De viste meg videoklippet (etter at de stoppa meg) hvor de sto stille ved påkjøringa, trykka på bilen min på skjermen da jeg passerte og la seg rolig bak. Etter noe tid ga de på og tok meg igjen og trykka igjen. Da kom tidspunkt, fart, koordinater og all annen relevant info opp. Hadde bare mangla at det kom opp hvem som eide bilen, hvor gammel vedkommenda var og hva de har spist til middag..

Lenke til kommentar

Nå er vel såvidt meg bekjent det 1,5km/t OVER grensa fra å miste lappen hvis ikke du var på motorvei..

 

7800,- er satsen som gjelder opp til og med 35km/t over grensa i 90-sone, med mindre det er motorvei..

Da er fkb-grensa på 40 (lappen ryker på 41 over)

 

Da antar jeg at jeg skrev feil. Husker at jeg var 0,5 km/t unna anmeldelse iallefall. Håper jeg ikke har forvoldt stor skade ved å skrive et tall feil....

 

Neida, du har nok ikke gjort noen stor feil ;)

 

For ordens skyld, så legger jeg med kilden min :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...