Gå til innhold

Lost 4x2 "Confirmed Dead"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Store spørsmålet er hva de vil med Ben. Ta ham med til fastlandet igjen for å få en rettssak mot ham, eller hva?

Hva skale de føre rettsakt mot ham på?

 

Likte spesielt godt delen der John fortalte at kulen hadde gått gjennom og det hadde gått verre hvis han hadde hatt en nyre der! GJENNOMTENKT =)

Lenke til kommentar

Tror ikke på at det er selve Dharma uansett, Dhrama er jo nedlagt og har ikke lenger penger til å forsette ettersom Alvar Hanso sluttet med dette for tiår siden minst.

 

"Negern" som dere så fint kaller han tror jeg rett og slett er en organisasjon som vet om Dharma og øya, og som også er ute etter Ben. Siden vi fikk høre at Ben hadde en spion på båten, så tror jeg sjansene er store for at Ben har bånd med en eller annen form for etterettning som beskytter han litt ettersom vi fikk servert et bilde av Ben som ikke var på øya og i omtrent samme alder som 2004. Ben har jo opplagt gjort noe som har irritert på seg noen hemmelige organisasjoner så han er nødt til å ha støtte av CIA eller MI6 o.s.v.

Lenke til kommentar

Han Daniel har jeg sansen for :) . Oppriktig person, endelig.

Blir så irritert over alle hemmelighetene. Hva skal de egentlig på øya, de har jo med en eller annen gass? Skal de skyte Ben eller hva?

Isbjørn i ørkenen, sammen med et halsbånd med Dharma-merket på? Hva søren? Flere stasjoner/forskningsprosjekt? En ku???

Så mange spørsmål, akk så få svar.

 

Dumme, dumme serie :wee: .

Lenke til kommentar

Dette er en post fra min bruker fra lost-norge.net

 

 

Fy søren for en episode. Jeg mener det, dette er klasse.

 

Første gang andre episode har vært bedre enn første. De burde sendt "The Beginning of the End" og "Confirmed Dead" i en dobbelepisode, fordi denne hadde de samme følelsene som vi fikk av å se "Man of Science, Man of Faith" med all det skumle inne i hatchen og Jack, Kate og Sawyer våkne opp i the Hydra.

Likte også når de gikk tilbake til helikopteret. Alt er kaos og Dans POV når han faller ned.

 

Flashbacks

248px-Christiane_I_2.jpg

Daniel

 

Plutselig ser vi dem finne flyvraket. Og alle Find 815 referansene. Man føler virkelig at alt det vi gjorde fra 31. Desember til sesong 4 finalen var til nytte og fikk sin rolle her. De summerer rett og slett opp mange deler av historien til Find 815.

 

Pluss. Hør på musikken.

Den eksakt samme musikken kommer når vi ser The Black Rock for første gang.

Locke: "Why are we stopping"

Danielle: "Because we're here. This is the Black Rock"

 

Samme musikk som her:

"It's Flight 815"

 

Charlotte

 

Jeg synes det er fantastisk hvordan de greier å få Hawaii til å se ut som Tunisia. Elsket det.

Det var virkelig Jurassic Park stemning når jeg så Charlotte være der og grave fram skjelletet og siden vi har fått svar på isbjørnene på øya så ser vi jaggu meg isbjørn i ørkenen. Dette er veldig kult pga Mirror Matter Moon teorien på Lost som du kan finne http://mirrormattermoon.blogspot.com Veldig interessant teori

 

180px-4x02_charlottedown.jpg

Så kommer hun på øya. Veldig god scene der hun henger fast i greinen. Det er jo en ny location også.

 

Miles

 

Kjempekul karakter og interessant flashback. Lette etter easter eggs som bare i det gutterommet

 

Frank Lapidus

 

Det er moro hvordan vi får vite om Flight 815 via hans synspunkt. Tenk at Greg Grunbergs karakter, piloten, var introdusert i første episode og først nå får vi navnet hans. Seth Norris. Og han hadde bart, haha.

 

Naomi

 

Sier som Jaga, blitt litt lei karakteren, men dette er da første gang en død karakter har flashback. Eller om dette er et slags Abaddon flashback eller helikopter flashback. Etter som de messer med strukturen for tiden (som er bra) så er alt mulig.

Lance Reddick er som sagt av andre. Genial. Gleder meg til å se mer av han.

 

Locke's team

 

Interessant det med Jacob's cabin. Som det har blitt teorisert så kan hytten flytte på seg, men er på fast grunn innenfor den sorte asken. Meget mulig det.

 

Artig med nok en Kurtz referanse mot Locke. Moro å se Locke stirre på regnet akkurat som med han og Boone i 1x11. Locke: "Can't you feel it?" Boone: "Feel what?" Locke: "It" og så spår han regnet.

 

Likte også kommentaren: "It was Walt. Only taller"

 

En ting jeg aldri tenkte på var at kula gikk rett igjennom Locke pga at han ikke har nyren. Veldig interessant må jeg si.

 

Og til slutt håpet jeg for guds skyld at de ikke skulle drepe Ben. Locke holder en pistol og sier: "What is the monster?" er et flott øyeblikk. Jeg bare ventet på at Ben skulle si noe i hans stil som f.eks. "it's a DHARMA system that we have manage to get the control of" eller sagt noe om "the magic box" eller annet i den litterære stilen pga det er slik Ben er.

 

Jack's team

180px-4x02_Quadrangle_fight.jpg

Jeg elsker at de går tilbake til kraterområdet. Et location som jeg liker veldig godt. Og denne gangen fikk vi et godt blikk over krateret. Som var bak Daniel, Kate og Jack når de gikk nedover den steinete bakken som en gang var lava.

 

Elsker de nye karakterene. Det må jeg virkelig si. Nå blir det annerledes å se Saw, pga jeg har blitt vant med Michael Emerson som Ben og kommer til å bli vant med Ken Leung som Miles.

 

Giacchinos musikk

 

Masse nytt og kult musikk. Håper de gir ut et album med både sesong 3 soundtracket og sesong 4. Sesong 3 soundtracket har jo ikke kommet ut og sesong 3 inneholder masse kult musikk.

 

Musikken du hører i Tunisia flashbacket er veldig tøft. Likte det veldig godt.

 

Konklusjon

 

Vel, med tanke på dette lange innlegget så er det åpenbart at dette var virkelig en god episode.

Lenke til kommentar

Virkelig en knallepisode, fikk nesten gåsehud!

 

Jeg tror du har helt rett angående "leterne" eller hva vi skal kalle dem. Jeg tror de er en organisasjon på leting etter øya. De hadde med seg gassmasker og utstyr for å være forberedt på det verste. Var det disse som sto bak det fake flyet? Piloten er han tilfeldigvis bare pilot nå, eller var han med hele veien? Om sistnevte, kan det vel ikke være "leterne" som satte det ut?

 

Hva var denne maskinen Miles brukte på rommet? Hva med hans evner - kan det ha noen tilknytning til Dharma eller det disse organisasjonene jobber med?

 

Det med helbredingen av John var spesielt. Sa han det for å roe ned de andre? Om du er skutt på denne måten må du jo tape mye blod, og det er jo ikke bare nyrer du har inne i kroppen? Var helt sikker på at John hadde helet hun dama, noe han tydeligvis kanskje trodde selv også. Fikk en morsom overraskelse da dette ihvertfall hadde en naturlig forklaring.

 

 

 

Håper du blir med oss videre Choekaas, virker som du er inne i denne serien :)

Lenke til kommentar

Fantastisk bra episode av en unik serie. Nå ler jeg bare av alle som sier Lost er så kjedelig og som har falt av lasset. :D

 

Er det noen som har sett Twin Peaks her? Har nettopp sett det og jeg ser tydelig at det er hentet inspirasjon derfra. For eksempel Locke som følger en slags drøm eller et syn på samme måte som Dale Cooper. Locke så også Walt som en kjempe på samme måte som Cooper. Fantastisk serie det også som anbefales.

Lenke til kommentar

Den kua kan jo være noe som er igjen etter Dharma, eller at den har havnet det på samme måte som isbjørnene. Isbjørnene, har de kanskje havnet der ved en slags teleportering eller noe? Samme med isbjørnen i Tunisia.

 

Men det var en særdeles bra episode. Storkoste meg. Og det er godt at vi endelig begynner å få noen svar. :)

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Bra episode. Synes svarene er i ferd med å komme. Men hvor kom den kua fra? Har den vært med tidligere? Kyr, hester og isbjørner. Snodig..

 

Kua var nok Mikhail sin, han hadde kyr på øya. Dharma har ikke vært der på rundt 20 år, så gammel tror jeg ikke ei ku kan bli.

 

Hest hadde vel Mikhail også, men det spørs om ikke Smokey var inne i bildet når det gjelder Kate.

 

Isbjørner er et mer spennende emne. Tydelig at Dharma har forsket eller ihvertfall hatt noen befatning med isbjørner rundt om i verden. De har tatt dem med til miljøer de ikke hører hjemme, der de må ha ført undersøkelser etc. Sydhavsøyer og ørken i Marocco er ikke der man først forventer å se disse hvite bjørnene. Isbjørnen i Marocco hadde Hydra-merket, hva kan det innebære?

Lenke til kommentar

To nye spørsmål om tre pussigheter i denne episoden:

 

Hvorfor sa John at han møtte Walt, men at han var høyere? Har det noen vekt?

 

Hvorfor var piloten så skadet da helikopteret var så pent plassert på bakken? Hvorfor kravle seg unna til en haug mens han hadde store skader? Nødsignalet kunne han jo ha sendt opp fra helikoteret også. Har denne fyren noen tilknytning til øya/ Dharma/ andre vi ikke vet om i dag?

Lenke til kommentar

Knall episode! Mange flere spørsmål og få svar. Akkurat som Lost skal være. :D

 

Hvorfor sa John at han møtte Walt, men at han var høyere? Har det noen vekt?

 

Jeg tror det er på grunn av at John lå nede i et hull når Walt sto over han og snakket til ham. Dermed trodde John at Walt var mye høyere enn han vanligvis er.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte på den muligheten Moviehart. Trodde likevel John var såpass med at han kunne skjønne han kunne se høyere ut fra der han lå i grava. Vi seere skal ikke vite om at det skjer noe utenfor settet vet du Skagen, så de ville heller dekket over det enn å nevne det. Sjansen for at han er høyere nå er vel stor, men hvorfor nevne det? Etter litt tenking lurer jeg på om det bare kan være et tegn fra John for å gi inntrykk av at det var Walt han så, men ikke den virkelige Walt. Begynner John å lukte lunta om at Smokey kan ta former av andre, og at han derfor spurte Ben hva røyken var?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...