Gå til innhold

Xbox 360 pang sa det...


kim21

Anbefalte innlegg

Sitter her med en utbrent 360 som begynte å brenne idag.... Skulle spille fifa og etter cirka 20 min begynte hele driten å brenne?? Wtf tenkte jeg?? Hele x-boxen er utbrent + at halve tven min er svart :( Hva skal jeg gjør?? Brannvesenet sa at dette var en veldig alvorlig brann på et elekrisk produkt og bør kreve erstatning...

 

Hva er deres tips og ider??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå rett til butikken du kjøpte, forklar problemet og krev å få med deg en ny konsoll hjem. Prøv å unngå at de skal sende den til reparasjon, noe de alltid prøver på, noe som blir vanskelig siden xboxen høres klar ut for bosset slik den er nå. Så rådet er altså å ta det opp med forhandler og få en ny...

Lenke til kommentar

Bildebevis (med dato) bør sikres. Der bør det tydelig fremgå hvordan boksen har stått og området rundt.

Så er det å ta kontakt med evt. forsikring og MS.

Mulig MS tilogmed sender en fyr for å se på den, da den tydeligvis har skadet tven din og du kan ta deg f... på at de vil være 100% sikre på at det er dems skyld. Finner de en ting som kan være "gal" bruk vil de sikkert bruke det for hva det er verdt.

 

Kjip opplevelse uansett da, men bra det skjedde ved bruk og ikke mens du sov eller var borte.

 

Edit: Og til dere som roper på media bør man kanskje se hvordan MS osv gjør opp for seg først da, for at et elektrisk apperat tar fyr er liksom ikke noen stor nyhet.

Selv om spill og konsoller kan virke som utrolig viktig for oss, finnes det vel fortsatt ting som er viktigere der ute for folk flest.

En god forbruker/selskap krangel liker vi imidlertidig godt når selskapene kommer dårlig ut. Gjerne ved å nekte erstatning eller ansvar, så gjør de det kan du jo vurdere media.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
lol.. ta kontakt.. viss du hadde ein premium so KREV ein elite :realmad:

Ja, for det er jo helt klart butikkens skyld at den tok fyr.

 

Ta bilde av alt sammen, ta kontakt med butikken og fortell hva som skjedde. Forbrukerkjøpsloven gir deg følgende:

 

§ 34. Produktskader

 

Selgerens erstatningsansvar for tap som følge av en mangel omfatter, foruten skade på salgstingen selv, også skade på gjenstander som salgstingen brukes til fremstilling av, eller som har nær og direkte sammenheng med salgstingens forutsatte bruk.

 

Det betyr at DERSOM denne brannen er forårsaket som følge av en feil i xbox360'en så skal selger av maskinen betale reparasjon av tven, fiks av veggen og evt tvbord.

Lenke til kommentar
Sitter her med en utbrent 360 som begynte å brenne idag.... Skulle spille fifa og etter cirka 20 min begynte hele driten å brenne?? Wtf tenkte jeg?? Hele x-boxen er utbrent + at halve tven min er svart :( Hva skal jeg gjør?? Brannvesenet sa at dette var en veldig alvorlig brann på et elekrisk produkt og bør kreve erstatning...

 

Hva er deres tips og ider??

 

Jeg får sikkert tyn av mang en bruker her nå, men jeg ser svært gjerne et bildebevis på dette...

Lenke til kommentar
Xboxen tar fyr, mens du spiller og er tilstede i rommet og det første du gjør er å ringe brannvesenet?

 

Nei jeg synes dette virker litt suspekt altså...

Han sa ikke at det første han gjorde var å ringe brannvesenet. Hvis jeg hadde hatt en Xbox som hadde tatt fyr og brent opp halve TV-en min, hadde jeg ringt brannvesenet etterpå (ikke nødvendigvis 110).

Lenke til kommentar
Han sa ikke at det første han gjorde var å ringe brannvesenet. Hvis jeg hadde hatt en Xbox som hadde tatt fyr og brent opp halve TV-en min, hadde jeg ringt brannvesenet etterpå (ikke nødvendigvis 110).

 

Jeg ville ringt elektriker eller vaktmester for å forvisse meg om at det elektriske var som det skulle. Og hadde da fint klart å tenke ut at jeg da ville ha krav på erstatning av de produktene som tok skade.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...