Gå til innhold

Firefox stadig mer populær


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Deimos87: kanskje du kan bruke 10 sec og finne det ut selv? og hva som kom først og sist spiller ikke så stor rolle for brukere i dag.

 

@Ståle: titt nøye på den lista som ble nevnt i denne tråden over funksjoner som er i opera kontra noen av fx utvidelser...

Firefox gir deg friheten til å velge bort funksjoner i alle fall ;) og når funksjonene først blir kopiert av tredjepartutviklere, så overgår de gjerne den integrerte funksjonaliteten til Opera. Opera trenger seriøst et opplegg for slike utvidelser som både kan integreres i nettleseren og utvide nettleseren.

 

Bare se på en utvidelse som foxytunes, man kan styre musikkavspilleren sin i nettleseren, den har en soveklokke, vekkeklokke og info om musikken du spiller akkurat nå lett tilgjengelig gjennom allmusic, amazon, wikipedia osv. Du skjønner vel at hvis Opera skulle ha bygd inn den type funksjonalitet i nettleseren sin, så er man på vei til å dra en Nero (kanskje vi får se Nero operating system når Nero 10 kommer ut :mrgreen: )

 

Opera fans kan dessverre være nesten like irriterende som Apple fans :dontgetit:

 

redigert vekk uhøfligheter

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Både Opera og FireFox er to knallgode nettlesere.

Noen av oss foretrekker den ene, og noen den andre. Er da godt vi har litt forskjellig smak og behov :)

 

Et lite pluss med FireFox er at det er OpenSource, det liker vi :)

Nå har jo Opera sin sjef også uttalt at de gjerne kunne gått OpenSource de også, om de hadde hatt økonomi til det :)

 

 

Det viktigste er at flere får øynene opp for andre nettlesere enn Internet Explorer, som jeg ikke kan fatte at noen bruker. Jeg tror det er ytterst få som bruker Internet Explorer av "egen fri vilje", men på grunn av at de ikke vet det finnes alternativer, eller de ikke har tatt seg "bryderiet" med å skaffe seg noe annet, eller sitter på en bedrift, skole-PC eller noe slikt, hvor det bare er Internet Explorer tilgjengelig.

 

Syntes det er på tide Microsoft mister litt av markedandelen til Internet Explorer, de blir så høye på pæra av den.

Og fortjene den posisjonen gjør de ikke syntes jeg.

 

Sitter du med Windows XP så er du jo nødt til å ha Internet Explorer på maskinen, eller så freaker jo hele greia.

Windows Update og en del andre programmer benytter Internet Explorer, det skulle ikke vært lovlig :thumbdown:

 

Jeg forsøkte å fjerne Internet Explorer fra Vista engang, men da virker jo ikke iTunes eller noe (iTunes benytter visst Internet Explorer på en eller annen måte til å åpne iTunes Store osv).

 

Syntes det samme gjelder Windows MediaPlayer osv..

Folk burde få slippe alle disse dårlige og unødvendige programmene til Microsoft, og heller få opp en liten liste med forskjellige alternativer og valgt hva de selv ønsker.

 

Det følger jo så utrolig mange programmer med Windows som jeg aldri bruker i det hele tatt.

Windows Messenger, NetMeeting, Windows MediaPlayer osv..

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
@Deimos87: kanskje du kan bruke 10 sec og finne det ut selv? og hva som kom først og sist spiller ikke så stor rolle, når du i tillegg kommer med en slik påstand uten å kunne vise til en kilde, så blir det patetisk.

 

Den var faen meg frekk du.

Jeg bruker FX i Linux. Og jeg vet godt at ikkeengang Windows Versjonen kan lagre faner.

Så jeg VET! Men jeg tror du ikke vet det en gang! Siden du tar det på den måten!

 

Og jeg gir blanke faen i hva de har slått av.

 

Om det var et ukjent nettleser av noen nerds som laget som kom først med mulighet for fanelagring er det ekstremt lite folk som vet om. Jeg vet at Opera kom først av de store. IE 7 kom så. FX vet jeg ikke har det til dags dato. Om FX 3 har det bryr meg langt opp i rassen så lenge det enda er BETA.

Lenke til kommentar
Jeg bruker FX i Linux. Og jeg vet godt at ikkeengang Windows Versjonen kan lagre faner.
mener ikke å fyre opp her, forsåvidt enig i at mandela var på den uhøflige siden. Jeg ble bare litt nysgjerrig på ordbruken. Hva mener du med ikke engang Wnindows versjonen, har den funksjonalitet som du ikke får under linux (med unntak av IE tab naturligvis)?
Lenke til kommentar

Har du prøvd Linux? Som regel er det ikke forskjeller på ting.

 

Men det kunne jo være det. Men ser at det ikke er det. Jeg får jo ikke den nyeste versjonen veldig kjapt da jeg kjører 64-bits Fedora 8.

 

Edit: Feks nå kjører jeg Firefox/2.0.0.10 Men den nyeste er 2.0.0.11

Eneste forskjellen er:

This release corrects a compatibility issue with some websites and extensions discovered in Firefox 2.0.0.10.
Endret av Deimos87
Lenke til kommentar
Jeg husker jeg sa til RL-laereren (Religions og Livssyn) min at hun burde prove Opera. Hun er den laereren som bruker It's Learning mest, sa jeg trodde hun skjonte hva jeg sa.

 

Hun svarte "Opera.. er det et.. operativsystem?"

 

heh

Men det kunne det jo godt ha vært, da, så det var ikke noe dårlig forslag. Tenk deg Opera-Linux, med en syngende Tux som logo. Han er jo uansett kledd for slike anledninger fra før. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...