Gå til innhold

Mohammad det mest brukte navnet i Oslo


Anbefalte innlegg

Hva så? De er hjernevaska fra de var født. Jeg har ikke mindre rett om en muslim er uenig med meg.

 

Vi vet at det ikke finnes en universell moral. Muslimene er uenige, so what?

Vi vet at evolusjon er fakta. Muslimene er uenige, so what?

Vi vet at Koranen er skrevet av mennesker. Muslimene er uenige, so what?

 

Det er også forskjell på å mene at det ikke finnes en universell moral, og å mene at alle kulturer har like mye rett i hva som er bra for enkeltmennesket. Det er ingen tvil om at mennesker frie mennesker med rettigheter her i Vesten har det langt bedre enn de undertrykte og desillusjonerte stakkarene i araberland.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis man tror på Allah, vil man forsøke å blidgjøre han heller enn Jens Stoltenberg.

Hvorfor skal man forsøke å blidgjøre Jens Stoltenberg? Eller hvilken som helst annen historisk eller fremtidig statsleder? De er horer alle sammen(Ikke noe negativt om prostituerte, det er et hederlig yrke. Men å hore vekk sjelen sin er noe annet). Ingen grunn til å blidgjøre dem, enn hva man tror på.

Lenke til kommentar
Har det noe å si om de er muslimer?

Det var en lang tråd her hvor man prøvde å finne hvilke positive bidrag innvandringen fra Pakistan hadde gitt til Norge. Bortsett fra noen som prøvde å bløffe på seg indisk mat og musikk var det ingen som klarte å vise til noen økonomiske eller kulturelle bidrag som var positive.

Hva med billig frukt og grønt samt gatekjøkken på annet hvert gatehjørne?

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar
Hva så? De er hjernevaska fra de var født. Jeg har ikke mindre rett om en muslim er uenig med meg.

 

Du motsir deg selv hele tiden. Du gjør akkurat det samme som du beskylder muslimene for, ved å si at vestlige verdier er mye bedre enn de muslimske verdier. Du sier dem er hjernevaska? Ok. Hvordan vet du at det ikke er DU som er hjernevaska siden det ikke finnes en universell moralsk rett. Hva som gjør dine preferanser de riktige og ikke deres? Bare for at vi i vesten praktiserer demokratisk styresett så betyr det ikke at det er den beste samfunnsformen. Winston Churchill sa en gang: "Demokratiet er den verste styringsformen, bortsett fra alle andre som vi har prøvd fra tid til tid". Dvs. at vi vet ikke om demokratiske verdier er de beste. Mulig at det finnes noe mye bedre, men vi har ikke oppfunnet det enda.

 

Vi vet at det ikke finnes en universell moral. Muslimene er uenige, so what?

 

Må du slutte å generalisere og stigmatisere. Du sa til meg at jeg brukte begrep slik som "deliberativt" som en retorisk kamuflasje. Jeg gjør ikke det. Jeg bruker det siden jeg har tro på deliberativt demokrati og deliberativt diskurs. Hvis du vil være med i en slik ordning så må du kvittet deg med fordommer, opptre ut i fra kollektive preferanser og rasjonelt, og være åpen for preferanse endringer hos deg selv. Hele meningen med deliberativt demokrati er å favorisere den beste argumentet. Du har ikke gjort noen av disse delene. Du opptrer ikke ut ifra kollektive preferanser, du er ikke åpen for endringer av dine egne preferanser og du opptrer irrasjonelt når du generaliserer alle muslimer og fokuserer på negative sider av islam. Koranen er ikke noe dårligere bok enn Bibel. Koranen sier også "du skal ikke dreper, du skal ikke lyve, du skal ikke stjele og du skal respektere andre religioner". Alt dette kan du lese i Koran. At noen idioter og ekstremister tolker Koranen annerledes enn de fleste muslimer gjør, betyr det ikke at Islam er en dårlig religion. Alle religioner har sine svarte får. Satanister legger vekt på deler av Bibelen som ikke er akseptert hos majoriteten av det kristelige verden. Det samme skjer hos Islam. De fleste muslimer, heldigvis, tolker Koran annerledes enn disse ekstremister. Hadde det vært motsatt så hadde hele menneskeheten vært utryddet i dag. For hvis alle muslimer hadde mobilisert og hatt likens fortolkning av Koran som disse ekstremister, hadde vi fått helvette på jord. Da hadde de kristelige mobilisert i mye større grad og snøball effekten hadde vært i gang.

 

 

Vi vet at evolusjon er fakta. Muslimene er uenige, so what?

 

Hvem som har sagt at muslimer benekter evolusjon. En kan jo være muslim på papiret men legger ikke så mye vekt på det. Det er mange moderniserte muslimer som støtter opp naturvitenskaplige metoder.

 

 

Vi vet at Koranen er skrevet av mennesker. Muslimene er uenige, so what?

 

Hvordan vet du det? Levde du på 500-tallet i Mekka eller Medina og så hvem som skrev den. Vi har ikke arkologisk bakgrunn fra denne perioden for å kunne fastslå hvem som skrev den. Igjen ren spekulasjon. I tillegg, muslimer sier selv at den var skrevet av mennesker men at det var Guds ord. Noe av det samme kan de kristlige si om Bibel. Det er ingen som benkter at disse bøker er skrevet av mennesker. Din kunnskap om Islam er ikke noe å skryte om.

 

 

Det er også forskjell på å mene at det ikke finnes en universell moral, og å mene at alle kulturer har like mye rett i hva som er bra for enkeltmennesket. Det er ingen tvil om at mennesker frie mennesker med rettigheter her i Vesten har det langt bedre enn de undertrykte og desillusjonerte stakkarene i araberland.

 

Hvem er du til å avgjøre hvordan folk har det i araberland. Det kan hende at de har det mye bedre enn du. Lykken måles ikke i rikdom eller penger, men ut i fra hva du selv oppfatter som lykke. Du mener at det liberale demokratiet er det beste. Best for deg ja, ikke nødvendigvis for andre. Til tross for at jeg selv favoriserer og støtter opp de liberale rettigheter, så ser jeg ganske alvorlige problemer med demokratiet også. Den er langt i fra perfekt. I tillegg sier du at folk i araberlandene er desillusjonerte og undertrykte. Igjen oppter du ut i fra egne fordommer. Du er ikke i posisjon til å kunne bedømme om de føler seg undertrykt. Det må de avgjøre selv.

Endret av jascko
Lenke til kommentar
Vi vet at evolusjon er fakta. Muslimene er uenige, so what?

 

Hvem som har sagt at muslimer benekter evolusjon. En kan jo være muslim på papiret men legger ikke så mye vekt på det. Det er mange moderniserte muslimer som støtter opp naturvitenskaplige metoder.

Faktisk er mange muslimske fundamentalister relativt med på evolusjonen, med sin versjon av intelligent design, siden Islam er en langt mer vitenskapsvennlig religion enn f.eks Kristendommen. Ifølge Koranen kan man finne Gud ved å studere skaperverket, noe som legger basis for Islams lange og ekstremt viktige vitenskapelige tradisjon, som er den direkte forløper for moderne vestlig vitenskap.

 

Jo, man bør følge lovene i et demokrati.

Nei. Er en lov feil så finnes det ingen unnskyldning for å følge den, enn om den er demokratisk eller totalitær. Alt annet er fullstandig umoralsk og forkastelig.

Lenke til kommentar
Jo, man bør følge lovene i et demokrati.

Nei. Er en lov feil så finnes det ingen unnskyldning for å følge den, enn om den er demokratisk eller totalitær. Alt annet er fullstandig umoralsk og forkastelig.

 

Men det jeg da lurer på, er:

Hvis jeg klarer å få endret grunnloven til at det er fullstendig lovlig å drepe babyer i kjøttkvern, ville du fulgt det?

Jeg mener man skal følge lover så langt det er fornuftig.

Endret av Zaran
Lenke til kommentar
Men det jeg da lurer på, er:

Hvis jeg klarer å få endret grunnloven til at det er fullstendig lovlig å drepe babyer i kjøttkvern, ville du fulgt det?

Jeg mener man skal følge lover så langt det er fornuftig.

Det er det jeg prøvde å si. Hvis en lov er helt klart feil, finnes det ingen grunn utenom redsel til å følge den.

 

Men på andre siden, så skal jo babyer smake som kylling, og kylling er godt, så hvis man er veldig sulten..... hmmmm.... :ermm:

 

:tease:

Lenke til kommentar
Betyr jo ikke at størsteparten av alle guttebarn som blir født er muslimer.

Nei, og det er ingen som har påstått det i denne tråden. Det som ha har skjedd er passering av en viktig milepæl, at forskjellige skrivemåter av Muhammed er det mest brukte navnet til nyfødte i Oslo. Da synes å være forvirrende av flere er det kanskje greit å liste opp flere milepæler:

 

1. Forskjellige skrivemåter av Muhammed det mest brukte navnet på nyfødte i Oslo. År 2007

2. En enkel skrivemåter av Muhammed det mest brukte navnet på nyfødte i Oslo. År ???

3. Flertallet av nyfødte i Oslo er muslimske. År ????

4. Flertallet av befolkningen i Oslo er muslimske. År ????

 

Legg også merke til at jeg kun skriver Oslo og ikke Norge. Dette fordi det er en mye mindre konsentrasjon av muslimer utenfor Oslo. Som i rest-jugoslavia kan vi oppleve en oppsplitting av Norge i muslimske Oslo og rest-Norge. Ikke tro at det muslimske Oslo frivillig vil gi fra seg Norges rettighetene til elkraft, fiske og olje.

 

De som tror dette bare er tull kan fortelle meg hvor i verden den muslimske befolkningen har kommet opp mot 30% uten at dette har ført til sterke konflikter og reduksjon av folks frihet.

Lenke til kommentar
Hva så? De er hjernevaska fra de var født. Jeg har ikke mindre rett om en muslim er uenig med meg.

 

Du motsir deg selv hele tiden. Du gjør akkurat det samme som du beskylder muslimene for, ved å si at vestlige verdier er mye bedre enn de muslimske verdier. Du sier dem er hjernevaska? Ok. Hvordan vet du at det ikke er DU som er hjernevaska siden det ikke finnes en universell moralsk rett. Hva som gjør dine preferanser de riktige og ikke deres? Bare for at vi i vesten praktiserer demokratisk styresett så betyr det ikke at det er den beste samfunnsformen. Winston Churchill sa en gang: "Demokratiet er den verste styringsformen, bortsett fra alle andre som vi har prøvd fra tid til tid". Dvs. at vi vet ikke om demokratiske verdier er de beste. Mulig at det finnes noe mye bedre, men vi har ikke oppfunnet det enda.

 

Vi vet at det ikke finnes en universell moral. Muslimene er uenige, so what?

 

Må du slutte å generalisere og stigmatisere. Du sa til meg at jeg brukte begrep slik som "deliberativt" som en retorisk kamuflasje. Jeg gjør ikke det. Jeg bruker det siden jeg har tro på deliberativt demokrati og deliberativt diskurs. Hvis du vil være med i en slik ordning så må du kvittet deg med fordommer, opptre ut i fra kollektive preferanser og rasjonelt, og være åpen for preferanse endringer hos deg selv. Hele meningen med deliberativt demokrati er å favorisere den beste argumentet. Du har ikke gjort noen av disse delene. Du opptrer ikke ut ifra kollektive preferanser, du er ikke åpen for endringer av dine egne preferanser og du opptrer irrasjonelt når du generaliserer alle muslimer og fokuserer på negative sider av islam. Koranen er ikke noe dårligere bok enn Bibel. Koranen sier også "du skal ikke dreper, du skal ikke lyve, du skal ikke stjele og du skal respektere andre religioner". Alt dette kan du lese i Koran. At noen idioter og ekstremister tolker Koranen annerledes enn de fleste muslimer gjør, betyr det ikke at Islam er en dårlig religion. Alle religioner har sine svarte får. Satanister legger vekt på deler av Bibelen som ikke er akseptert hos majoriteten av det kristelige verden. Det samme skjer hos Islam. De fleste muslimer, heldigvis, tolker Koran annerledes enn disse ekstremister. Hadde det vært motsatt så hadde hele menneskeheten vært utryddet i dag. For hvis alle muslimer hadde mobilisert og hatt likens fortolkning av Koran som disse ekstremister, hadde vi fått helvette på jord. Da hadde de kristelige mobilisert i mye større grad og snøball effekten hadde vært i gang.

 

 

Vi vet at evolusjon er fakta. Muslimene er uenige, so what?

 

Hvem som har sagt at muslimer benekter evolusjon. En kan jo være muslim på papiret men legger ikke så mye vekt på det. Det er mange moderniserte muslimer som støtter opp naturvitenskaplige metoder.

 

 

Vi vet at Koranen er skrevet av mennesker. Muslimene er uenige, so what?

 

Hvordan vet du det? Levde du på 500-tallet i Mekka eller Medina og så hvem som skrev den. Vi har ikke arkologisk bakgrunn fra denne perioden for å kunne fastslå hvem som skrev den. Igjen ren spekulasjon. I tillegg, muslimer sier selv at den var skrevet av mennesker men at det var Guds ord. Noe av det samme kan de kristlige si om Bibel. Det er ingen som benkter at disse bøker er skrevet av mennesker. Din kunnskap om Islam er ikke noe å skryte om.

 

 

Det er også forskjell på å mene at det ikke finnes en universell moral, og å mene at alle kulturer har like mye rett i hva som er bra for enkeltmennesket. Det er ingen tvil om at mennesker frie mennesker med rettigheter her i Vesten har det langt bedre enn de undertrykte og desillusjonerte stakkarene i araberland.

 

Hvem er du til å avgjøre hvordan folk har det i araberland. Det kan hende at de har det mye bedre enn du. Lykken måles ikke i rikdom eller penger, men ut i fra hva du selv oppfatter som lykke. Du mener at det liberale demokratiet er det beste. Best for deg ja, ikke nødvendigvis for andre. Til tross for at jeg selv favoriserer og støtter opp de liberale rettigheter, så ser jeg ganske alvorlige problemer med demokratiet også. Den er langt i fra perfekt. I tillegg sier du at folk i araberlandene er desillusjonerte og undertrykte. Igjen oppter du ut i fra egne fordommer. Du er ikke i posisjon til å kunne bedømme om de føler seg undertrykt. Det må de avgjøre selv.

 

Nei, jeg motsier ikke meg selv. Jeg har begrunnelser for hvorfor vestlige verdier er bedre enn islam sine verdier. Muslimene har ingen begrunnelser for påstandene sine.

 

Muslimene er hjernevaska fordi de tror på Koranen. Jeg er ikke hjernevaska på samme måte, jeg stiller nemlig krav til bevisføring før jeg tror på noe.

 

Jeg har ikke sagt at demokratiet er den beste styringsformen, bare at det er bedre enn prestestyre. Selv tror jeg demokrati i praksis er den beste styreformen, men i teorien kan man tenke seg en snill diktator for eksempel. Men det kommer neppe til å fungere, fordi en person som får for mye makt alltid vil utnytte det.

 

Det er ikke fordommer, men observasjoner. Jeg observerer at muslimer (ikke alle) tror bokstavelig på alt som står i Koranen og mener Islams verdier er bedre enn vestlige verdier og at prestestyre er bedre enn demokrati.

 

Jeg er åpen for preferanseendringer hos meg selv, men jeg krever gode argumenter. Jeg kommer ikke til å si "OK, nå har dere gjentatt det koranverset så mange ganger at jeg bare kan si meg enig. Sharia (eller Shia om du vil) er den ultimate lovsamlingen i verden.

 

Koranen er ikke en dårligere bok enn Bibelen, begge er myter. Det kan godt hende at det står man ikke skal drepe, men det står også at man skal drepe vantro. Du plukker ut det du liker og stryker alt annet.

 

Islam er kanskje ikke dårlig til å være religion, men alle religioner er dårlige. Religion er roten til (nesten i hvert fall) alt ondt.

 

Hvis man er evolusjonist, er man ikke kreasjonist. Når ble Islam en ikke-kreasjonistisk religion?

 

Hvordan jeg vet at Koranen er skrevet av mennesker? Haha, ikke narr meg til å le! Det er faktisk det dummeste spørsmålet jeg har blitt servert her på forumet. Hvordan vet du at det er et menneske som svarer deg i dette innlegget? Det kan jo ha vært en kenguru! Jeeez... :ermm:

 

Jeg vet at både steining, henging og tortur er straffemetoder i mange arabiske land. Internett sensureres og folk får ikke engang høre på den musikken eller se de filmene de vil. Ikke engang velge ektefelle selv! Visst finnes det folk som har det bra, men slike lover er med på å forsure livet til folk. Ikke kom og si at de ikke er undertrykte. Landene styres av perverse sadistiske prester som får ståpikk av å undertrykke folk og utøve makt.

Lenke til kommentar
Som i rest-jugoslavia kan vi oppleve en oppsplitting av Norge i muslimske Oslo og rest-Norge. Ikke tro at det muslimske Oslo frivillig vil gi fra seg Norges rettighetene til elkraft, fiske og olje.

 

Hvor ser du likheten av rest-jugoslavia i forhold til det som diskuteres her? Dette er desitert det dumeste sammenligning jeg har hørt. Å sammenligne Oslo (eller Norge forøvrig) med oppsplittingen av rest-jugoslavia er det samme som å sammenligne TV med et par joggesko. Så relevant er disse sammenligninger.

 

De som tror dette bare er tull kan fortelle meg hvor i verden den muslimske befolkningen har kommet opp mot 30% uten at dette har ført til sterke konflikter og reduksjon av folks frihet.

 

Kan du nevne meg et muslimsk land der jødisk eller kristlig befolkning har kommet opp mot 30% uten at det har resultert i konflikter? Kan du nevne et kristlig land der jødisk befolkning har kommet opp mot 30% uten at det har resultert i konflikter? Kan du nevne et kristlig land der kristlig-ortodoks har kommet opp mot 30% uten at det har resultert i konflikter?

Lenke til kommentar
De som tror dette bare er tull kan fortelle meg hvor i verden den muslimske befolkningen har kommet opp mot 30% uten at dette har ført til sterke konflikter og reduksjon av folks frihet.

Fortell meg et sted i verden hvor økende sosiale forskjeller ikke har skapt sterke konflikter og reduksjon i folks frihet?

 

Innvandring skaper konflikter. Helt klart. Men noen konflikter har man godt av. Og som Milton Friedman sa, så er ikke fri innvandring kompatibelt med et fullstendig velferdssystem. Og selvom vi verken har fri innvandring(Eller i det hele tatt stor innvandring, sett i forhold til omverdenen) eller et fullstendig velferdssystem, så skapes en del ekstraproblemer på grunn av denne konflikten.

 

Men det at innvandringen helt klart har skapt noen problemer, og at det i mange land har kommet store konflikter og reduksjon i folks frihet i nyere tid, betyr ikke at det er innvandringen som er skyld i de store konfliktene og reduksjonen i folks frihet.

 

I Norge har vi brukt innvandring til å ta over de jobber som er for dårlig betalt for nordmenn, dess rikere vi blir. Hvis ikke vi hadde hatt arbeidsinnvandringen, hadde vi selv måttet gjøre drittjobbene. Og sist vi hadde en stor norsk underklasse så var det både store konflikter og reduksjon i folks frihet. Det samme finner man i alle land som er avhengig av arbeidsinnvandring.

 

Så at innvandrere har tatt over en del av konfliktene som allerede er i samfunnet er ikke akkurat en god grunn til å være motstander av innvandring. Heller en god grunn til å forandre samfunnet.

Lenke til kommentar
Som i rest-jugoslavia kan vi oppleve en oppsplitting av Norge i muslimske Oslo og rest-Norge. Ikke tro at det muslimske Oslo frivillig vil gi fra seg Norges rettighetene til elkraft, fiske og olje.

Hvor ser du likheten av rest-jugoslavia i forhold til det som diskuteres her? Dette er desitert det dumeste sammenligning jeg har hørt. Å sammenligne Oslo (eller Norge forøvrig) med oppsplittingen av rest-jugoslavia er det samme som å sammenligne TV med et par joggesko. Så relevant er disse sammenligninger.

Klarer du da å komme med et reaslistisk scenario for hva som kommer til å skje om vi får 30% muslimer i Oslo og under 1% i resten av Norge? Klarer du lage et slikt scenario uten å beskrive noe man allerede har sett i rest-jugoslavia?

De som tror dette bare er tull kan fortelle meg hvor i verden den muslimske befolkningen har kommet opp mot 30% uten at dette har ført til sterke konflikter og reduksjon av folks frihet.

Kan du nevne meg et muslimsk land der jødisk eller kristlig befolkning har kommet opp mot 30% uten at det har resultert i konflikter? Kan du nevne et kristlig land der jødisk befolkning har kommet opp mot 30% uten at det har resultert i konflikter? Kan du nevne et kristlig land der kristlig-ortodoks har kommet opp mot 30% uten at det har resultert i konflikter?

Nei, jeg tror ikke det har skjedd. Den opprinnelige befolkningen har fått lide her, har mistet sine rettigheter og fått sin kultur undertrykket.

 

Og dette har faktisk allerede så smått begynt i Oslo, man må nå for eksempel sensurere norske eventyr i barnehager og skoler for å tilpasse seg muslimene. Tror du virkelig det vil stoppe der?

Lenke til kommentar
Innvandring skaper konflikter. Helt klart. Men noen konflikter har man godt av. Og som Milton Friedman sa, så er ikke fri innvandring kompatibelt med et fullstendig velferdssystem. Og selvom vi verken har fri innvandring(Eller i det hele tatt stor innvandring, sett i forhold til omverdenen) eller et fullstendig velferdssystem, så skapes en del ekstraproblemer på grunn av denne konflikten.

I Norge har vi idag defacto fri innvandring. Selv de mest grunnløse asylsøknader kan bli behandlet i årevis og får man avslag er det bare å anke og blånekte til man får opphold. Forøvrig økte både antall asylsøknader og andelen som fikk opphold i fjor.

 

Bjarne Håkon Hansen er sterkt presset og prøver å stoppe den frie innvandringen, men alt han klarer er å kaste ut ressurspersoner som faktisk klarer seg selv.

Lenke til kommentar
Nei, jeg motsier ikke meg selv. Jeg har begrunnelser for hvorfor vestlige verdier er bedre enn islam sine verdier. Muslimene har ingen begrunnelser for påstandene sine.

 

Igjen så opptrer du ut i fra egne fordommer, og du gjentar det gang på gang. Ja for DEG er de vestlige verdier bedre men ikke for dem. Kan du forstå det eller må jeg tegne det til deg? De har mange gode begrunnelser sett fra deres perspektiv men du ser dem ikke siden du opptrer fra andre preferanser enn de.

 

Muslimene er hjernevaska fordi de tror på Koranen. Jeg er ikke hjernevaska på samme måte, jeg stiller nemlig krav til bevisføring før jeg tror på noe.

 

Igjen må jeg gjenta meg selv. Ikke alle muslimer tror på Koran. Ikke alle muslimer er religiøse. Kan du få det inn skallen din? Går det ann å være så tungrodd!

 

 

 

Det er ikke fordommer, men observasjoner. Jeg observerer at muslimer (ikke alle) tror bokstavelig på alt som står i Koranen og mener Islams verdier er bedre enn vestlige verdier og at prestestyre er bedre enn demokrati.

 

De opptrer fra sine preferanser akkurat som du gjør ut i fra dine. Da kan du like gjerne kritisere deg selv. Samtidig må jeg gjenta meg selv nok en gang. Jeg kjenner utrulig mange muslimer og de driter i hva som står i Koranen. De er ikke religiøse og lever etter de samme verdier som resten av samfunnet de befinner seg i.

 

Jeg er åpen for preferanseendringer hos meg selv, men jeg krever gode argumenter. Jeg kommer ikke til å si "OK, nå har dere gjentatt det koranverset så mange ganger at jeg bare kan si meg enig. Sharia (eller Shia om du vil) er den ultimate lovsamlingen i verden.

 

Jeg har ikke argumentert dette. Min argumentasjon er relevant til tema. Dvs. jeg argumenter ikke at du skal godta sharia loven og at den skal heves over det norske grunnloven. Jeg motargumenterer at du, sammen med noen andre, påstår at muslimene i Norge bli å innføre sharia loven og "muslimfisere" det norske kultur og samfunn. At sharia loven har sine begrensninger er det ikke tvil om. Akkurat som alle andre religioner. Men at de norske muslimene skal en dag forkaste den norske grunnloven og gjøre oss alle til muslimer, finnes ingen god argumentasjon for. Ingen av dere har klart å komme med god argumentasjon angående dette. Når dere innser at argumentasjon uteblir så snur dere retningen ved å kritisere muslimer i de muslimske land. Spar meg.

 

 

Islam er kanskje ikke dårlig til å være religion, men alle religioner er dårlige. Religion er roten til (nesten i hvert fall) alt ondt.

 

Mennesker er roten til alt ondt og ikke religion.

 

 

 

Hvordan jeg vet at Koranen er skrevet av mennesker? Haha, ikke narr meg til å le! Det er faktisk det dummeste spørsmålet jeg har blitt servert her på forumet. Hvordan vet du at det er et menneske som svarer deg i dette innlegget? Det kan jo ha vært en kenguru! Jeeez... :ermm:

 

Enten er du blind eller analfabet. Hvor klarer du å se at jeg har sagt dette som du påstår her. Det jeg sa var at Koranen VAR skrevet av mennesker men vi vet ikke av HVEM. I tillegg kjørte jeg deg i grøfta med min argumentasjon ved å henvise at dine påstander ikke er riktige siden muslimer SELV mener at Koranen er skrevet av mennesker. Hvis du synes at dette er morsomt så burde du undersøke deg.

 

Jeg vet at både steining, henging og tortur er straffemetoder i mange arabiske land. Internett sensureres og folk får ikke engang høre på den musikken eller se de filmene de vil. Ikke engang velge ektefelle selv! Visst finnes det folk som har det bra, men slike lover er med på å forsure livet til folk. Ikke kom og si at de ikke er undertrykte. Landene styres av perverse sadistiske prester som får ståpikk av å undertrykke folk og utøve makt.

 

Jeg har vært i Tyrkia og Bosnia der flertallet er muslimer. Begge praktiserer demokrati med frie valg, fripartisystem og har en grunnlov basert på demokratiske verdier. De har fri tilgang til internett og ser de samme dårlige amerikanske filmer som resten av nordmenn gjør. De praktiserer ikke henging og tortur, og hører på det samme dårlige amerikanske musikken slik som nordmenn. I tillegg er begge landene styrt av folkevalgte politikere og ikke av prester slik som du påstår. Disse eksemplene beviser hvor lite peiling du har om muslimsk samfunn.

Endret av jascko
Lenke til kommentar
I Norge har vi idag defacto fri innvandring. Selv de mest grunnløse asylsøknader kan bli behandlet i årevis og får man avslag er det bare å anke og blånekte til man får opphold. Forøvrig økte både antall asylsøknader og andelen som fikk opphold i fjor.

 

Bjarne Håkon Hansen er sterkt presset og prøver å stoppe den frie innvandringen, men alt han klarer er å kaste ut ressurspersoner som faktisk klarer seg selv.

Vi har veldig strenge innvandringslover i Norge, i forhold til våre naboland, og de fleste Europeiske land. Vi har også stadig problemer med å fylle asylsøkerkvoten vår fra FN. Så den påstanden din må du dokumentere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...