Gå til innhold

Utviklerdagbok: Star Wars: The Force Unleashed #3


Anbefalte innlegg

Dette er jo neste spill i en Star Wars kategori som alltid har kommet til PC. La meg se:

 

- Dark Forces (PC)

- Jedi Knight 2 (PC)

- Jedi Outcast (PC)

- Jedi Academy (PC)

- The Force Unleashed (PC... nei vent.. PSP, Wii, Xbox 360, PS2 og PS3????????????????????????????????)

 

For å ikke nevne alle de andre mange, mange spillene som kun har kommet til PC gjennom årene.

 

Lucas Arts har forresten fjerna Indiana Jones serien fra PC, og gjort det konsoll only.

 

Monkey Island 5 blir vel i tillegg konsoll only om jeg skal gjette..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er jo neste spill i en Star Wars kategori som alltid har kommet til PC. La meg se:

 

- Dark Forces (PC)

- Jedi Knight 2 (PC)

- Jedi Outcast (PC)

- Jedi Academy (PC)

- The Force Unleashed (PC... nei vent.. PSP, Wii, Xbox 360, PS2 og PS3????????????????????????????????)

 

For å ikke nevne alle de andre mange, mange spillene som kun har kommet til PC gjennom årene.

 

Lucas Arts har forresten fjerna Indiana Jones serien fra PC, og gjort det konsoll only.

 

Monkey Island 5 blir vel i tillegg konsoll only om jeg skal gjette..

 

Kan ikke få sagt hvor skuffet jeg er :thumbdown:

Lenke til kommentar
Og for å sette kronen på verket manipulerte han jaggu pine meg special edition av 6'ern enda en gang og putta inn Krølle-bassen på det aller siste bildet der Anakin dukker opp sammen med Yoda og Obi-Wan. Hvorfor i all verden skulle Anakin plutselig være ung, når Obi-Wan er gammel?

 

Anakin vises som ung på slutten av 6'ern i den reviderte versjonen fordi Vader hadde vendt seg tilbake til "the light side" etter å ha reddet Luke og drept keiseren. Derfor dukker han opp som død i den formen som han sist var "snill" i, det vil si rett før han ble til Lord Vader i film 3, når han var ungdom.

Det er vel den eneste forklaringen som kan brukes, men jeg skal innrømme at den ikke er særlig bra.

Endret av Micern
Lenke til kommentar
Om jeg skal komme med noe jeg syntes gjør film 1-3 mye morsommere å se på, så må det være lightsaber kampene.

Det er rett og slett kjedelig å se på sånt i film 4-6 etter å ha sett film 1-3.

Jeg er faktisk ikke enig. Mulig jeg bare har på meg nostalgi-brillene, men jeg syns på en måte det er mer oomph, mer kraft, i kampene i 4-6. Ja de er jo veldig spretne i 1-3, og det er veldig underholdende, og jeg husker jeg tenkte etter å ha sett 1'ern, nå var det gøy å være Jedi. Og jeg trodde jeg kom til å bli skuffet av å se f.eks. kampen mellom Vader og Luke i 6'ern. Men den var likevel mer kraftfull. Mer et mestermøte mellom to som målte hverandres Force. Ikke bare en konkurranse i å være mest triksy.

 

Litt av poenget i starten med lightsaberne var jo at de skulle inneholde ekstem energi og at de derfor var tunge å manøvrere akkurat som et tungt middelaldersverd på en måte. 1-3 er ok, men jeg får ikke samma godfølelsen av å se de som jeg gjør av å se ep.4-6 spesielt ep-5.

 

Håper spillet blir kult og ikke bare en kort tech-demo, det ser jo lovende ut atm, men jeg venter på noe som kan fortelle litt mer om historien til spillet.

Lenke til kommentar
Anakin vises som ung på slutten av 6'ern i den reviderte versjonen fordi Vader hadde vendt seg tilbake til "the light side" etter å ha reddet Luke og drept keiseren. Derfor dukker han opp som død i den formen som han sist var "snill" i, det vil si rett før han ble til Lord Vader i film 3, når han var ungdom.

Det er vel den eneste forklaringen som kan brukes, men jeg skal innrømme at den ikke er særlig bra.

Haha, ja, jeg tror du traff bra der. Jeg er helt enig. :yes:

 

Litt av poenget i starten med lightsaberne var jo at de skulle inneholde ekstem energi og at de derfor var tunge å manøvrere akkurat som et tungt middelaldersverd på en måte. 1-3 er ok, men jeg får ikke samma godfølelsen av å se de som jeg gjør av å se ep.4-6 spesielt ep-5.

Nei, da er vi uenige da. Men jeg er enig i at 1-3 traff bra på mange områder også. Spesielt når Qui-Gon skulle smelte seg gjennom døra, det syns jeg var fett. :cool:

 

Håper spillet blir kult og ikke bare en kort tech-demo, det ser jo lovende ut atm, men jeg venter på noe som kan fortelle litt mer om historien til spillet.

Ja, jeg lurer også på om det spennende ved spillet blir borte i løpet av kort tid. Hvor lenge er det gøy å se Storm Troopere som flagrer og klynger seg fast i det de får tak i? Blir det som med motorsagbajonetten i Gears, som Jeff Gerstman sa: "It just never gets old...", eller er man ferdig med spillet når man har lekt seg ferdig med fysikken? Håper resten av spillet følger opp, med sterk historie og godt gameplay.

Lenke til kommentar
10. Hva gjør C3PO og R2D2 i 1-3, og hvorfor refererer de aldri til det som skjedde i 1-3 i 4-6 (igjen, naturlig nok, men det ødelegger kontinuiteten)?

 

Du kommer med veldig mye godt, me akkurat den der er jo lett å forklare. Man fikk jo beskjed om å slette minne til begge to i slutten av ep.3

Lenke til kommentar
Dette er jo neste spill i en Star Wars kategori som alltid har kommet til PC. La meg se:

 

- Dark Forces (PC)

- Jedi Knight 2 (PC)

- Jedi Outcast (PC)

- Jedi Academy (PC)

- The Force Unleashed (PC... nei vent.. PSP, Wii, Xbox 360, PS2 og PS3????????????????????????????????)

Spikker litt fliser sent på kvelden jeg, lista er vel slik:

 

- SW: Dark Forces (Fantastisk spill, med skumle Dark Troopers)

- SW Jedi Knight: Dark Forces 2 (Enda mer fantastisk og en herlig story)

- SW Jedi Knight: Mysteries of the Sith (Expansion pack til Jedi Knight)

- SW Jedi Knight 2: Jedi Outcast (Kanskje det beste)

- SW Jedi Knight: Jedi Acadamy (I mine øyne bare et hastverksaktig oppkok av Outcast)

- The Force Unleashed

 

Uansett har du vel rett.. alt har kommet på pc. Nå har altså lucasarts funnet ut at konsoll er greia så da er det vel bare å ta litt av skjermkortbudsjettet og kjøpe seg en konsoll da ;)

Lenke til kommentar
10. Hva gjør C3PO og R2D2 i 1-3, og hvorfor refererer de aldri til det som skjedde i 1-3 i 4-6 (igjen, naturlig nok, men det ødelegger kontinuiteten)?

 

Du kommer med veldig mye godt, me akkurat den der er jo lett å forklare. Man fikk jo beskjed om å slette minne til begge to i slutten av ep.3

Ah. Det fikk jeg ikke med meg. På tide å se gjennom dem igjen, tror jeg. ;)

Lenke til kommentar
10. Hva gjør C3PO og R2D2 i 1-3, og hvorfor refererer de aldri til det som skjedde i 1-3 i 4-6 (igjen, naturlig nok, men det ødelegger kontinuiteten)?

 

Du kommer med veldig mye godt, me akkurat den der er jo lett å forklare. Man fikk jo beskjed om å slette minne til begge to i slutten av ep.3

Ah. Det fikk jeg ikke med meg. På tide å se gjennom dem igjen, tror jeg. ;)

Og du sa du var fanatik? :p

Lenke til kommentar

Ang. det at Force Unleashed ikke kommer til PC. Som jeg har sagt mange ganger, er det helt sikkert pga. piratkopiering.

 

Men allikevel... En sith som feller en Star Destroyer. Det blir jo litt feil. Han burde jo heller felle en Corellian Corvette :p

I "Utviklerdagbok 2" så sier de at Darth Vader ville teste kor langt man kunne gå me kraften.

Ja, men hvorfor ødelegge noe eget? Altså en Star Destroyer og Stormtroopers...? Nå må man jo også tenke på at alt vil bli ødelagt der Star Destroyeren lander. Det gir ikke mening. Skulle de teste kraften hans, synes jeg de burde gjøre det på en annen måte, da det ikke virker helt riktig å ødelegge egne ressurser (og mye av dem).

 

Men det er mulig vi får vite grunnen i spillet.

 

Dette spillet har jeg snakket masse om det kan bli bra

Håper det ikke blir en flopp som så revenge of the sith ble til PS2 og de...

Jeg vil se mer action med lyssverdet ikke fysikken siden jeg har sett altfor mye bruk av euphoria, dmm og havok!

 

Håper på noen raske og heftige moves med lyssverdet :D

Star Wars: Revenge of the Sith (PS2) ble da for all del ingen flopp. Det er da platinum-spill, og det har det da vært ganske lenge. Det er jo et spill alle Star Wars-freaks burde få fingrene, da det er det eneste skikkelig Jedi/Sith-spillet noensinne (med unntak av Jedi Academy og Jedi Outcast).

Endret av Amored
Lenke til kommentar

For å hive meg på SW-diskusjonen.

#1 Var en flott film da den kom, men går inn i historien som den dårligste av alle seks. Mye pga Jar Jar og den ekstreme komersialiseringen som ble gjort med den filmen. #2 og #3 fant mere tilbake til SW universet jeg vokste opp med.

 

Remake av 4-6 syntes jeg var helt topp. Det gav en noe bedre flyt og hevet nivået til en mere moderne stil som passet bra til de tre nyeste filmene. Er litt enig i at de gamle flyscenene var bra, de nye er litt rotete siden det smeller og flyr ting overalt. De gamle brukte også miniatyrer og ikke ren CGI som de nyeste. En tilnærming lik Ringenes Herre hadde vært suverent, masse miniatyrer og kompletterende CGI.

 

Så spillet:

Fysikken er grei, Euforia imponerer igrunn mer. Ser man tech-demo fra Indiana Jones så er Euforia helt rått, for ikke å snakke om hvsi man ser på Euforias egne nettsider. Nå har ikke jeg sett alle videodagbøkene fra Force Unleashed, men det er liksom de samme boksene osv som går igjen hele tida. Skal bli spennende å se hvordan det blir i praksis, det er tross alt kun små utsnitt vi ser nå.

Endret av Mozze
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...