Gå til innhold

Utviklerdagbok: Star Wars: The Force Unleashed #3


Anbefalte innlegg

GhostViper

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Historien er NØDT til å være bra; det er jo Star Wars.

De har jo jobbet tett sammen me Lucas :)

Ja, og det er derfor jeg regner med at spillet blir bra.

-----

GhostViper

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Men jeg synes det er litt skummelt at de så og si bare snakker om fysikken om og om igjen.

BTW, det at de snakker om fysikken om og om igjen e fordi at dette en en utviklerdagbok, og i dag var det på tide me en prat om teknologien :p

Her e del 1 av dagboken: http://www.gametrailers.com/player/20007.html

og her e del 2: http://www.gametrailers.com/player/25276.html

:)

Joda. Greit at de snakker om det. Men hele tiden?

En utviklerdagbok burde vel handle om mer enn bare fysikken om og om igjen. De bare gjentar seg selv. Jeg er naturligvis imponert over det de har fått til, og vil gjerne vite hva Euphoria og DMM er i stand til. Men nå er jeg like interessert i historien og selve gameplayet. Nå har vi jo fått vite nok om historien, så det er jeg fornøyd med, men gameplayet kunne jeg tenke meg en mer omfattende video om.

-----

Tjohei

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg gleder meg virkelig til dette spillet, men jeg må si jeg begynner å bli lei praten om Euphoria og DMM. Man skulle nesten tro det er kun det spillet handler om.

For meg er det akkurat det dette spillet handler om. Fuck DX10, Euphoria er framtiden. :love: DMM ser også utrolig fett ut. En kraftig kontrast til liksomfysikken i f.eks. Mercenaries 2. Skal bli morro å herje og lage kaos i dette spillet, ja. :yes:

Ja, det blir artig, men et Star Wars-spill bør være mer enn bare fysikk og grafikk.

-----

Taare

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
ingen som synes det er skikkelig fjernt at sithen tar ned en star destroyer og stopper den foran seg?

 

yoda sleit jo skikkelig når han slåss mot dooku og skulle redde anakin, med å stoppe den blokken over hodet på ham

Du sier noe der.

Men jeg synes heller at det er merkelig at en sith feller en Star Destroyer. Altså, han bør jo heller beskytte den. Samme med det vi har sett av videoer hittil. En sith løper rundt og banker Stormtroopers :ermm:

Endret av Amored
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, det blir artig, men et Star Wars-spill bør være mer enn bare fysikk og grafikk.

Jeg skammer meg nesten over å si dette, Star Wars fan som jeg er, men jeg gir nesten blanke i settingen. Men bare nesten. Gleder meg selvfølgelig til å kjenne en god Star Wars opplevelse på kroppen. Det er bare at jeg har sitti og irritert meg over den såkalte grafikk-"revolusjonen" i så lang tid, hvor liksom det eneste som kan gjøre at spill ser bredre ut er shadere. Endelig skal det skje noe innenfor troverdig oppførsel av personer og objekter i spillverdenen. :yes:

Lenke til kommentar
ingen som synes det er skikkelig fjernt at sithen tar ned en star destroyer og stopper den foran seg?

 

yoda sleit jo skikkelig når han slåss mot dooku og skulle redde anakin, med å stoppe den blokken over hodet på ham

 

Om du hadde fulgt med litt i filmene (del 1,2 og 3), hadde du hørt at de forklarte hvorfor det var mulig. Lærlingen (altså hovedpersonen i spillet) har tilnærmet ubegrenset styrke i "kraften", Darth Vader bruker han som en testkanin på hvor langt man kan strekke kraften.

 

De sier videre at de bestemte seg for en ny variant fra de forrige spillene, der man nå får - nettopp - ubegrenset kraft.

Lenke til kommentar

Man spiller vel lærlingen som er mesteren til darth sidious om jeg ikke tipper feil ? :p Han som kunne gjenopplive døde folk. Kommer til å bli tidenes opplevelse asså, og bare gå på en stilfull måte rolig og behersket mot 100 soldater og vite at du kan drepe enhver av dem :D Satan dette blir så rått !!

 

Hvis spillet får en "ok" online del hvor vi kan slåss som i Jedi Knight da begynner jeg å grine. Da slutter jeg i jobben og spikrer meg inn hjemme.

Lenke til kommentar

Avean: Du tulla nå, håper jeg? :p Du spiller som lærlingen til Darth Vader, som igjen er lærlingen til Darth Sidious. Darth Vader er Anakin Skywalker, sånn i tilfelle du ikke har fått med deg det. Spillet foregår mellom Episode 3 og 4. Er det ikke slik?

Endret av Amored
Lenke til kommentar

Nei egentlig ikke, bare mesteren til Darth Sidious som jeg vet om har vært så kraftig ifølge storyen til Star Wars sålangt. Aldri hørt om en lærling til Darth Vader så det må være noe ny greie. Mesteren til Darth Sidious hadde ubegrenset makt han også, så mye at han ble oppslukt av makten. Så det kan jo stemme veldig med spillet ihvertfall siden han er jo bare nødt til å dø denne lærlingen tilslutt, for han er jo kraftigere enn både Yoda og Darth Vader. Darth Plagous hette han vel.

 

Men de har sikkert kommet opp med noe nytt for spillet sikkert, så kan godt være det er en helt ny figur.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Aldri hørt om en lærling til Darth Vader så det må være noe ny greie.

Ja, det er en ny greie. Er litt spent på hvor bra det kommer til å passe inn i story'n før. Strengt tatt har jeg ikke så store forhåpninger. George har jo nesten ikke gjort annet enn å skuffe de siste åra... :dontgetit:

Lenke til kommentar
Aldri hørt om en lærling til Darth Vader så det må være noe ny greie.

Ja, det er en ny greie. Er litt spent på hvor bra det kommer til å passe inn i story'n før. Strengt tatt har jeg ikke så store forhåpninger. George har jo nesten ikke gjort annet enn å skuffe de siste åra... :dontgetit:

Hva har han gjort som er så fælt da?

Lenke til kommentar
Hva har han gjort som er så fælt da?

Don't get me started... ;) Altså, Special edition av 4-6, det meste med 1-3, og spesielt den klønete overgangen fra 3'ern til 4'ern, som egentlig gjorde mer skade enn godt. Det er der jeg kunne ønske meg at Force Unleashed kom med noe som lagde litt mer sammenheng, men det tror jeg ikke kommer til å skje...

Lenke til kommentar
Vært mange dårlige star wars spill som har floppet, men dette kan jeg aldri tro bli noe annet enn ett mesterverk. Bare håper de gir oss ordentlig online arena fighting også :D

Ja, det er jo sant, men George Lucas bør jo ikke få skylda for det.

Personlig synes jeg KotOR-spillene burde vært droppa. Ikke fordi det er dårlige spill! De er bra spill! Men ser ikke hvor relevant det er i forhold til den Star Wars-historien vi kjenner til. Det eneste som får meg til å se på KotOR som Star Wars-spill er lightsabere og bruken av ordene Force, Jedi og Sith. Resten er for meg noe helt annet.

 

Hva har han gjort som er så fælt da?

Don't get me started... ;) Altså, Special edition av 4-6, det meste med 1-3, og spesielt den klønete overgangen fra 3'ern til 4'ern, som egentlig gjorde mer skade enn godt. Det er der jeg kunne ønske meg at Force Unleashed kom med noe som lagde litt mer sammenheng, men det tror jeg ikke kommer til å skje...

Er den overgangen så rar da? Jeg synes Ep. 1-3 er like bra filmer som Ep. 4-6. Og jeg ser slutten i Ep. 3 som ganske logisk. Skjønner ikke hva han kunne gjort annerledes.

 

Men jeg skulle likt å se en alternate ending av Ep. 3, hvor Anakin ikke går til "the Dark Side" :)

Endret av Amored
Lenke til kommentar
Som sagt, don't get me started... ;) Jeg er nok bare mer fanatisk enn deg (og kanskje mange andre), bare.

Sikker på det nå? :p Jeg er Star Wars-freak til beinet, og litt til. Bare å komme med noe. Elsker en god SW-diskusjon.

 

I tilfelle noen moderatorer skulle se på dette som off-topic, så er det ikke det. Det er ganske relevant, da vi er ganske nysgjerrige på historien i spillet :)

Endret av Amored
Lenke til kommentar

Okay.

 

Special edition av 4-6:

1. Bare konseptet med å endre på et gammelt mesterverk er hårreisende. Skulle Leonardo komme og ta bilde av Mona Lisa med et Hasselblad, rette opp det han ikke likte i Photoshop, trykke bildet på nytt og henge opp på Louvre, bare fordi teknologien har gått framover og tillater ting idag som ikke var mulig tidligere? Nei, man lager noe nytt, med den nye teknologien, og med inspiriasjonen man får når man ser de nye mulighetene man har. Det er kun George som er arrogant nok til å gå hen og endre på ting han har laget. Og jeg snakker ikke her om digitally remastered. Jeg har ikke problemer med digitally remastered. Det er når han begynner å fikse på innholdet at jeg får spader.

2. Alle de homseendringene han lager. Altså, jeg syns det var interessant med den scena med Han Solo og Jabba, men når de ikke fikk det til første gangen, så kunne de latt vær å legge det til seinere. Og det sangnummeret i 6'ern hører jo ingen steder hen. Men det værste er kanskje den utrolig gay-some new age sangen de legger inn på slutten av 6'ern. Hvor ble det av hele den kule stemningen i landsbyen til Ewok'ene?!? Det er jo andre endringer også, som jeg heller ikke er glad for, men de er ikke like graverende. Og så henviser jeg også til punkt nr. 1, i så måte.

 

Episode 1-3 generelt:

3. Jeg syns 4-6 flyter mye bedre enn 1-3. Det er for mye dill dall som blir for anstrengt i 1-3 og ting som ikke henger sammen med helheten. Dette er selvfølgelig subjektivt, og kan ikke diskuteres. :tease:

4. Filmeffektene med romskipene er mye bedre i 4-6. De ser mye mer levende ut. I 1-3 blir det for dataaktig.

5. Teknologiens utvikling henger ikke på greip i 1-3 og kræsjer med 4-6. I 1-3 har de endel kule gadgets som ikke lenger eksisterer i 4-6. Det er også mye mer avanserte roboter i 1-3. Hvorfor skulle de bli dårligere 10-30 år etter? Romskipene har også et mye mer moderne uttrykk i 1-3 og jeg kan ikke skjønne hvorfor stilen skulle endre seg til slik den er i 4-6. Det gir ikke kontinuitet.

6. Men kanskje det mest graverende er at 1-3 forutsetter at du har sett 4-6. I 4'ern og 5'ern brukes det endel tid på å forklare hva kraften er og hvordan den fungerer i det store og hele, på et generelt plan. Dette er ting du bør ha sett for å få noe utav midichlorians i 1-3, ellers blir det bare tåkesnakk.

 

Episode 1-3 faktafeil, tull og mangler:

7. Jar Jar Binks...? :dontgetit:

8. I 5'ern sier Obi-Wan at Luke skal dra til Yoda, Jedi-mesteren som trente han. Hvem var Qui-Gon, da? Pizzabudet?

9. 1-3 forteller ganske mye om bakgrunnen til Boba Fett som ikke følges opp i 4-6 (naturlig nok, men hvorfor legge så mye vekt på han da?). Det er også tydelig at Han Solo har mer med Boba Fett å gjøre (jfr. i 6'ern når han er i ferd med å få igjen synet), og fra andre kilder (pc-spillet Star Wars: Rebellion) ble det nevnt at Han Solo hadde en fortid som Storm Trooper, som også kan forklare hans veldig gode kjenskap til Imperiets rutiner. Her hadde det vært spennende å fått se mer av sammenhengen mellom Han Solo's fortid som klone (?) og Boba Fett (en opprinnelig klone).

10. Hva gjør C3PO og R2D2 i 1-3, og hvorfor refererer de aldri til det som skjedde i 1-3 i 4-6 (igjen, naturlig nok, men det ødelegger kontinuiteten)?

11. Hvorfor i all verden skal de si navna til tvillingene til Amidala, og hvorfor skal de vise at det er to? Igjen, de forutsetter at man har sett 4-6 før man ser 1-3, noe som er ganske håpløst synes jeg.

 

Jeg har flere ting jeg irriterer meg over med 1-3 også, men jeg kommer ikke på det i farta.

 

Men prikken over i'en kom jo likevel da George skulle gi ut den originale triologien på nytt, da. Endelig hadde han hørt på fansen, som hadde ropt etter de originale filmene, ubesudlet av hans arroganse, vist slik vi så dem for mange år siden. Men. Hvorfor i all verden skulle de lage den i non-anamorphic 4:3 med 2.0 lyd?!? Var det sånn den var på kino? NEI! Igjen, vi har ikke noe imot digitally remastered. Problemet ligger i digitally fucked up! Og for å sette kronen på verket manipulerte han jaggu pine meg special edition av 6'ern enda en gang og putta inn Krølle-bassen på det aller siste bildet der Anakin dukker opp sammen med Yoda og Obi-Wan. Hvorfor i all verden skulle Anakin plutselig være ung, når Obi-Wan er gammel? Det skal forøvrig nevnes at jeg har problemer med Krølle... ;)

 

Vel, vel. Alt er jo ikke bare drit. 1-3 er jo relativt underholdende filmer i seg selv, og jeg syns å følge Anakins utvikling er ganske interessant, selv om de bruker for lang tid på det. Men 3'ern forklarer jo hvorfor Darth Vader til slutt trosser keiseren i 6'ern; for Anakin er villig til å gå til ekstreme midler for å redde dem som står ham nærmest.

Lenke til kommentar

Om jeg skal komme med noe jeg syntes gjør film 1-3 mye morsommere å se på, så må det være lightsaber kampene.

Det er rett og slett kjedelig å se på sånt i film 4-6 etter å ha sett film 1-3.

 

Dette er jo helt naturlig, da vi har mye bedre dataeffekter idag.

Men må si jeg skulle ønsket at "the final battle" i film 6 kunne blitt laget på nytt med dagens teknologi :)

Lenke til kommentar
Om jeg skal komme med noe jeg syntes gjør film 1-3 mye morsommere å se på, så må det være lightsaber kampene.

Det er rett og slett kjedelig å se på sånt i film 4-6 etter å ha sett film 1-3.

Jeg er faktisk ikke enig. Mulig jeg bare har på meg nostalgi-brillene, men jeg syns på en måte det er mer oomph, mer kraft, i kampene i 4-6. Ja de er jo veldig spretne i 1-3, og det er veldig underholdende, og jeg husker jeg tenkte etter å ha sett 1'ern, nå var det gøy å være Jedi. Og jeg trodde jeg kom til å bli skuffet av å se f.eks. kampen mellom Vader og Luke i 6'ern. Men den var likevel mer kraftfull. Mer et mestermøte mellom to som målte hverandres Force. Ikke bare en konkurranse i å være mest triksy.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...