Gå til innhold

Småprat om/rundt Age of Conan


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

kjøpte RotGS igår, tenktte jeg skulle teste det, men usikker, skal på jobb i morra. Redd for at jeg blir stuck.

 

Noen som vet hva man burde ta fatt i? starte ny char på crom, eller utforske kithai med min 80 guard på fury?

 

Edit: altså jeg har vært fraværende siden common district kom. Ikke så lenge med andre ord. Men lurer bare på om jeg er helt lost. husker jo ingen ting fra guardian oppsettet, har noe T1 gear, men er vel helt utdatert det eller?

Endret av Axl91
Lenke til kommentar

Interessant, ser ut som forumet overlevde nedskaleringen av "omdiskuterte spill" alikevel.

 

Grunnen til stillheten er vel det delt mellom at færre her spillere det enn i 2008, samt at de som spiller, leser vel mest på de offisielle forumene. Skal man skape litt liv her igjen, så er man nok nødt til å gjøre en innsats, og oppdatere gammel info, fjerne gammel, osv...

 

Axl91: Common District er ikke så gammelt nei, det er noen instancer der, men hvis du har T1, så er vel T2 og utforsking av Khitai kanskje mer moro. Alternativt så kan en alt ta seg igjenom 20-40 området i Khitai, det er et flott område å utforske, og i mine øyne forlenger Tortage opplevelesen noe (men det gjør vel de fleste 20-3x områdene, er spennende de også)

Lenke til kommentar

Jepp føler dette er bra. men skjønner ikke, føler ikke grafikken var slik den var på dx10 siden sist. spillene jeg har spilt i mellomtiden er Heroes og newerth og medival: totalwar. altså ikke noe som skulle kunnne konkurere.

 

Kjøpte 6 måneder. kosta 400 så syntes det var like greid. har tro på spillet, og vil heller være støtte medlem der enn å spille et annet mmo.

Lenke til kommentar

Spilt AoC siden starte jeg, og ja AoC har hatt sine "feil og bugs", men FC har fikset det meste og lagt til fler quests, maps, dungeons etc. Raids går nå i T1, T2 og T3. Samt T4 er så vidt åpnet og man kan prøve seg på første boss om jeg ikke tar feil. T4 skal visst være mye vanskeligere enn T3 og T3 har sine vanskelige boss fights dem (selv etter litt nerfing ved siste patch). hehe

 

Toth Amon ble nylig drept av ett Crom guild som verdens første som drepte ham. Selv spiller jeg i ett annet guild som har alle bortsett fra de 2 siste T3 bossene på mer eller mindre farming.

 

Så har man ikke spilt AoC på en stund så er det mye som har skjedd, kithai er en ganske så verdig expansion IMHO. :)

Lenke til kommentar

Jeg spillte også AoC fra det kom ut og sluttet vell for et halvt år siden. Startet med ... WoW... siden alle kompisene mine har startet med det igjen, og det er MYE jeg savner med AoC enn hva som er i WoW. Alt var så mye bedre i AoC. Bare synn ingen jeg kjenne som spiller det. Derfor jeg sluttet med det. Ble for kjedelig uten å ha noen å spille med. :p

Får se om jeg starter igjen nå som vinteren nermer seg og det blir mye "innesitting" :p

Endret av blashyrkh
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Noen andre som ikke kommer inn i aoc?

Jeg har prøvd i 3 uker nå.

 

Resatt passord 100 ganger, ventet flere timer så systemene skal oppdatere seg osv.

 

Får ikke logget inn.

 

Greetings!

 

Thank you for contacting Funcom Customer Support.

 

When you update your password, please make sure you allow 30 minutes for

the system to fully update with the new password. If you do not allow

that time, it will give you an error stating you've entered the

incorrect information. We apologize for this inconvenience.

Lenke til kommentar

Jeg logget meg på Crom serveren for bare noen få minutter siden, og var på tidligere i kveld + ganske lenge og flere ganger i går. Så ikke noe Crom problemer for min del.

 

Du prøver ikke å logge deg på en død server da? Men da burde du vel vært flyttet for lengst automatisk.

 

Send evt supportmail til Funcom så fikser de det nok. :)

 

@ blashyrkh - bare å joine ett godt og stort guild det så blir man fort kjent med folk. Jeg spiller i Solidline på Crom serveren og vi er flere norske der, men guildet er internasjonalt. Masse hyggelige mennesker med en sprø dose humor! Samt en av de norske i guildet bor bare ca 20-25 min kjøring fra der jeg bor! ;)

Lenke til kommentar

Hei kjære Conan fans.

 

Jeg sitter her å vurderer å starte med AoC igjen, men har noen spm.

 

jeg sluttet å spille den 26.07.2009 så det er sikker VELDIG mye som har skjedd siden den gang. En av de største grunnene til at jeg sluttet var vel at når jeg kom hjem fra syden var alle i guilden sluttet å spille samt at jeg var møkka lei av all ganking (spillte på Fury).

 

Jeg spillte Barbar (melee). Som vi alle har erfart så er Melee rett og slett ræva sammenlignet med ranged i mmo, fikk også merke dette i Aion hvor min gladiator vart eid av alt.

 

1. Kan jeg flytte karakterene mine over til Crom (det er vel en PvE server) elsker pve delen i AoC men hatet PvP delen mer enn alt.

 

2. Hvordan er balansen mellom RDPS / MDPS i pvp/pve no?

 

3. Hvilken klasser har enklest for å få grupper (se vekk fra tank og pure healers) Jeg liker dps og hybrid, husker jeg spillte både en ToS og en BS etter hvert. Tenker PvE her.

 

4. hvordan er spillet generelt no siden jeg sluttet å spille? Vist dere skal nevne 3 ting som gjør det verdt å komme tilbake hva skulle det være bortsett fra bug fixes?

 

5. Er dette et spill for en casual pve player?

 

6. Hvordan er BG (Battle ground) queue på Crom? Vist jeg velger å bli ganket litt i pvp, må jeg stå i kø i flere timer for å bli drept?

 

7. Noen som har noen Gameplay video av Ranger / BS / ToS? Helst solo eller i liten gruppe? Fant ikke noe særlig på youtube (kun 2-3 år gammle filmer)

 

8. Kan noen fortelle meg litt om de forskjellige klassene?

 

9. noen her som nettop har kommet tilbake til AoC og kan fortelle litt hvordan det var å komme tilbake?

 

10. Hvordan er gear no? I "gammle" dager når jeg spillte så var det veldig lite variasjon i armor. nesten alt så likt ut. Ser de fleste som spiller dette spillet helt like ut no utenom de med uber Tier xxx gear? Vil ikke ha den WoW Druid følelsen, hvor jeg ser nøyaktig likedan ut på lvl 20 som på lvl 60.

 

11. kommet noen nye fatalities? husker at jeg elsket disse som melee :)

 

 

12. Kommet noen nye racer/Klasser?

 

Det var mine 12. spm. håper noen finner tid til å svare på de. Hvem vet, kanskje vi i Crom's navn kan dræpe noen sammen i nær fremtid :)

 

 

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Hmmmm, du kan jo lese deg tørr på changelogs i age of conan forumet ^^

Men ja VELDIG mye er endret. Blir nesten for mye å forklare, så anbefaler deg heller å bare kjøpe 1mnd gametime og utforske selv :]

 

Har ikke spilt på en stund nå selv.. (eller, spilte en veldig stor dose rett etter at Rise of the godslayer kom ut, så har det daffet ut og jeg blir lei. Jeg er mer fps-shooter spilleren, men for all del aoc er et knall spill!

Om du skal spille på Crom anbefaler jeg det norske guildet Auditor Fortuna Juvat. Veldig hyggelig og vennelig guild. Tror de ligger 4. eller 5 plass på guild listen )

Lenke til kommentar

Hei kjære Conan fans.

 

Jeg sitter her å vurderer å starte med AoC igjen, men har noen spm.

 

jeg sluttet å spille den 26.07.2009 så det er sikker VELDIG mye som har skjedd siden den gang. En av de største grunnene til at jeg sluttet var vel at når jeg kom hjem fra syden var alle i guilden sluttet å spille samt at jeg var møkka lei av all ganking (spillte på Fury).

 

Jeg spillte Barbar (melee). Som vi alle har erfart så er Melee rett og slett ræva sammenlignet med ranged i mmo, fikk også merke dette i Aion hvor min gladiator vart eid av alt.

 

1. Kan jeg flytte karakterene mine over til Crom (det er vel en PvE server) elsker pve delen i AoC men hatet PvP delen mer enn alt.

 

2. Hvordan er balansen mellom RDPS / MDPS i pvp/pve no?

 

3. Hvilken klasser har enklest for å få grupper (se vekk fra tank og pure healers) Jeg liker dps og hybrid, husker jeg spillte både en ToS og en BS etter hvert. Tenker PvE her.

 

4. hvordan er spillet generelt no siden jeg sluttet å spille? Vist dere skal nevne 3 ting som gjør det verdt å komme tilbake hva skulle det være bortsett fra bug fixes?

 

5. Er dette et spill for en casual pve player?

 

6. Hvordan er BG (Battle ground) queue på Crom? Vist jeg velger å bli ganket litt i pvp, må jeg stå i kø i flere timer for å bli drept?

7. Noen som har noen Gameplay video av Ranger / BS / ToS? Helst solo eller i liten gruppe? Fant ikke noe særlig på youtube (kun 2-3 år gammle filmer)

 

8. Kan noen fortelle meg litt om de forskjellige klassene?

9. noen her som nettop har kommet tilbake til AoC og kan fortelle litt hvordan det var å komme tilbake?

10. Hvordan er gear no? I "gammle" dager når jeg spillte så var det veldig lite variasjon i armor. nesten alt så likt ut. Ser de fleste som spiller dette spillet helt like ut no utenom de med uber Tier xxx gear? Vil ikke ha den WoW Druid følelsen, hvor jeg ser nøyaktig likedan ut på lvl 20 som på lvl 60.

11. kommet noen nye fatalities? husker at jeg elsket disse som melee :)

12. Kommet noen nye racer/Klasser?

 

Det var mine 12. spm. håper noen finner tid til å svare på de. Hvem vet, kanskje vi i Crom's navn kan dræpe noen sammen i nær fremtid :)

 

1: Ja men det koster penger.

2: Skjønner ikke helt hva du mener.

3: Det du beskriver er ToS'en. Healer/dps class.

4: Spillet har fått en expansion og nye pvp levels, men alt er dessverre grind content. 1: Stilen til aoc, brutalt og litt voksent. 2: Combat systemet. 3: Grafikken.

5: Tja, timene går mest til grinde pvp level og AA points, og gear.

 

6: Battleground? age of conan har atm bare minigames hvor du kan joine, men disse er dominert av premades og leavere. Så har du Bori men det er grind content akkurat nå.

7: Uflaks her, er nok ikke mange gameplay vidoer av age of conan.

8: Eneste jeg kan forklare er vel tanks, hvor Guardian er mest brukt som maintank i pve og DPS/flag carrier i 6vs6 minigames. Dark templar er klassen som er god hvis spilleren er god i både pve og pvp. Mens Conqueor brukes mest til offtank og group support og funker best i solo av alle soldier klassene.

9: Jeg sluttet for rundt 7 mnd siden og prøvde 10dager trialen og følelse jeg fikk var ikke akkurat god. Spilte på fury og alle som spiller på fury vet hvor retarded serveren er. Så jeg følte at jeg hadde det bedre uten spillet. Men så klart avhenger dette av hvilket server du spiller på og om du er i en aktiv guild.

 

10: Gearen har hatt en drastisk forandring, men dette gjelder mest stats wise. Det har kommey nye pvp armors og masse nye factions armors.

 

11: Dette kan hende men jeg tviler litt på det.

 

12: har kommet 1 ny race og det er khitan racen. Men vet ingenting om klasser.

 

Age of conan var absolutt ett av de beste spillene jeg har spilt men det virker som funcom ikke har peiling på hva de skal gjøre med Aoc så de roter det til ganske ofte og det var grunnen til at jeg sluttet.

Lenke til kommentar

Takker for svar :) Håper på flere kan svare  også, men er vel ikke så mange som spiller og er aktiv på forumet her kanskje?

 

Hmm, ser at det har kommet en del fine "pakke tilbud" også

 

The Tortage survival pack 25 euro en del items og 30 dager game play.

 

1 mnd gameplay koster  EUR 12.99. 

 

tenke tenke :) synd at jeg ikke kan poste på AoC forumet:(

 

 

Lenke til kommentar

2. Hvordan er balansen mellom RDPS / MDPS i pvp/pve no?

 

:)

 

2: Skjønner ikke helt hva du mener.

 

I PUG (Pick up group) er folk flest ute etter RDPS pga at mange mobs har AoE attacks som gjør livet til healers vanskelig? I PvP er fordelen å være ranged dps så stor at mdps ikke har noe å stille opp med vist ikke man er mye større level eller mye bedre gear?

 

10: Gearen har hatt en drastisk forandring, men dette gjelder mest stats wise. Det har kommey nye pvp armors og masse nye factions armors.

 

men ser alt likedan ut enda?

 

Edit: Heller litt mot Shaman. Når jeg spillte ved release så stacket ikke sa healing spellsan vi healers hadde, så det var litt første man til mølla system i group vist vi var flere healers.

 

 

Og det vart fort kjedelig. Er det noe bedre no?

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...