Gå til innhold

Den gang du var ny i wow, ting som du gjorde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klarte å komme bort i tasten for walk/run første gang jeg logget inn på lvl 1. Husker at det tok sinnsykt lang til å gå fra plass til plass.

Ble ikke bedre da en annen spille klarte å overbevise meg om at "run" var et spell du fikk på lvl 12! Så jeg fortsatte å gå hele veien fra lvl 1 til 12...

 

Har også hatt min periode med den klassiske "need på alt" i instancer. Skjønte ikke hvorfor alle ble sure, jeg trykket jo på terningene slik at jeg kunne rolle om tingene slik de andre gjorde.

 

PS Har egentlig aldri helt skjønt hvorfor blizz har satt et terningsymbol på need, tror det er ganske mange som har trodd at det betyr "roll for tingen".

Lenke til kommentar

Rett etter at jeg kjøpte WoW hadde jeg en lengre busstur der jeg leste manualen, så ikke så mange noob-feil på meg. Eneste jeg ikke skjønte noe av var global cooldowns. Så på magen min trodde jeg alltid at en fireball måtte treffe målet sitt før jeg kunne starte å kaste en ny. Dette ble det mye frustrasjon ut av :( Var vel godt i gang med quests i Lock Modan før jeg skjønte poenget.

 

Også skjønte jeg lite da jeg fikk opp en sånn figur på høyre side av skjermen med gule og røde farger :whistle:

Lenke til kommentar
Husker jeg ikke skjønte "need" og "greed" systemet, jeg needet rett og slett på alt, i deadmines var ikke dette særlig populært og alle kalte meg "ninja". Dum som jeg var trodde jeg det var et kompliment :!: og takket og nikket for disse snille ordene. Morro var det ihvertfall!

Edit: Leif!

Been there, done that.

Hmm... /1 og /2 tok LAAANG tid før jeg forstod. Lurte også lenge på hvorfor bare night elfs var druid. "jeg så nesten ingen andre druids enn night elfs?" artig det. Lærte spillet fort though, mange venner begynnte før meg.

Aggro var et utrykk jeg aldri skjønte før rundt lvl 50

Lenke til kommentar

Ikke for å være frekk eller utgi meg for å være bedre enn andre, men var det ingen av dere som leste tipsene som dukket på skjermen når dere startet?

Der sto jo alt man trengte å vite.

Regner med at det er det som er grunnen til at jeg ikke husker at jeg har gjort noe spesielt.

Lenke til kommentar

husker enda min hunter jeg :D

når jeg fikk aspect of the monkey spammet jeg det, forstod ikke va dodge var men bra så det ut.

jeg ville heller at jeg skulle bli slått på en at petten min skulle bli slått på, så jeg klagde på growl osv

 

satt på vt med en kompis når jeg gikk fra valley of trials(orc start plass) til org så såå jeg en windrider som fløy, så spurte jeg en kompis ka det va, "det er en hunterpet som blir sendt ditt fra en hunter så han kan drepe hordes slik at de lvler tregere å gjør alliance sterkere" gikk rett på jeg og sa at det var jevli feigt. sa i generall at alle måtte passe seg for det kom en drage til å drepe de!

 

og brukte veldig lang tid på quests fordi jeg ikke forsto de helt, men så bestemte jeg meg for å lese litt nøyere og da gikk det som smurt.. brukte 23 dager til lvl 60 men men, koste meg virkelig!

Lenke til kommentar
Ikke for å være frekk eller utgi meg for å være bedre enn andre, men var det ingen av dere som leste tipsene som dukket på skjermen når dere startet?

Der sto jo alt man trengte å vite.

Regner med at det er det som er grunnen til at jeg ikke husker at jeg har gjort noe spesielt.

tror ikke de tipsene har vært der i evigheter, og ei forteller de enhver detail en trenger for å ikke gjøre noob mistakes...

Lenke til kommentar

Hehe mye artig lesing.

Husker fra min første karakter warrioren at jeg digga rett og slett å bruke gunner. Det var ofte jeg stod å plaffa løs på mobs isteden for å bruke meele. Dessuten var lyden på gunnern dritkul. Var nok en wannabe hunter i meg hehe.

 

På rundt level 25 så jeg og noen andre tre alliance mobs på hest. Siden dem hadde sølv rundt ramma på unitframen trodde jeg det var noen mobs som droppa masse sølv og charga inn. Tenkte at tre mobs burde gå lett hehe.

Det endte med en død warrior, og en lekse fra magen i gruppa som lærte meg at eliter skulle man være forsiktig med.

Det var gode gamle dager det. :love:

Lenke til kommentar

Første og største feil var å ikke åpne manualen som fulget med spillet.

 

 

Min første karakter var en Warrior:

 

- Spilte med hvitt utstyr kjøpt hos vendor opp til lvl 20+. Turde ikke kle på meg noe grønt som droppet underveis fordi det kom opp en warning om at utstyret ble bundet til meg (Jeg ville jo gjerne ha muligheten til å bytte senere). Fikk klager på alt det hvite utstyret i Black Phantoms Depths, men var heldig med dropsene der. Det var vel et vendepunkt.

- Ante ikke hva stats var. Armor betydde alt.

- Alt jeg lootet gikk til vendor

- Needed på alt i Dead Mines, fordi jeg trengte penger og skulle selge utstyret til vendor

- Oppdaget AH på ca lvl 25-30, men regnet med at det var for avanserte spillere så jeg brukte det ikke før senere.

- Kjøpte min første ring med +1 intellect for ca 40s på lvl 22 av en luring. (Skjønte ikke hvordan han kunne vite at det var alt jeg hadde av penger)

- Hørte uttrykket tank for første gang på lvl 20, skjønte gradvis hva det innebar fra ca lvl 40.

- Brukte charge for første gang på ca lvl 23-24. Den hadde jo aldri gitt noen effekt når jeg forsøkte å bruke den i nærkamp, men så oppdaget jeg en annen Warrior i Wetlands som løp veldig fort mot målet og jeg skjønte etterhvert sammenhengen.

- Var livredd for Battleground. Utsendingene stod ved warrior-treneren og et par av dem ønsket å sende meg ut i "krigen". Aldri i verden om jeg skulle dit.

- Skjønte autoattack _veldig_ sent. Slet nesten ut 1-knappen på tastaturet. Til mitt forsvar: Som 2h-warrior tar det jo litt tid mellom hvert slag.

- Brukte talentpoengene fra første stund, men de første gikk dessverre til Anticipation (improved Defense Skill) for å unngå å dø så ofte.

 

Listen kunne sikkert vært mye lengre dessverre, men jeg har da lært noe: Min andre karakter til 70 fikk seg epic flying etter ca 2 døgn på lvl 70 :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Min første 10dagers trial kom jeg til lvl 19 hunter. Da hadde jeg ikke brukt noen talent points, kun brukt spellsa fra spellbooken og aldri gjort et quest..

 

Nå som jeg er lvl 32 tror jeg at jeg har fått med meg det meste, eller..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...