Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Er det noen som har vært borti enkle support system? Har en nettside som får inn en del "Jeg har glemt passord" e-post, og de er ikke smarte nok til å bruke skjemaet der de kan legge inn sin e-post og automatisk få tilsendt nytt passord.

 

Dette systemet skal drives av et par medabeidere, men kanskje det blir litt overkill med et slik system for dette? Holder kanskje med en IMAP konto istedet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en nettside som får inn en del "Jeg har glemt passord" e-post, og de er ikke smarte nok til å bruke skjemaet der de kan legge inn sin e-post og automatisk få tilsendt nytt passord.

 

Det handler nok ikke så mye om det intellektuelle nivået til målgruppen, men snarere en fryktelig designfeil hvis det er det at brukeren ikke finner frem som er problemet ditt. Gjør skjemaet mer synlig for brukeren. Jeg tror et supportsystem for å håndtere dette blir litt overkill..

Lenke til kommentar

Er det noen som har vært borti enkle support system? Har en nettside som får inn en del "Jeg har glemt passord" e-post, og de er ikke smarte nok til å bruke skjemaet der de kan legge inn sin e-post og automatisk få tilsendt nytt passord.

 

Dette systemet skal drives av et par medabeidere, men kanskje det blir litt overkill med et slik system for dette? Holder kanskje med en IMAP konto istedet?

Spørsmålet, slik jeg ser det, er "vil du ha behov for å hente ut informasjon om at kunden glemte passordet den 5. oktober 2006?". Om formålet kun er å utføre en enkelt handling så vil en felles epost-konto være nok, i mitt syn.

Lenke til kommentar

Hvordan ville dere gått frem for å lage et API for deling av brukerinformasjon fra en nettside til en annen?

 

Se for dere at jeg har en nettside (A) der folk kan logge inn med brukernavn og passord, og registrere sin favorittfarge (banalt eksempel, men hvaslags informasjon vi lagrer er ikke relevant). En annen side (B) lagrer også informasjon om favorittfarge, og ønsker å tilby brukerne muligheten til å hente ut informasjonen fra min side i stedet for å måtte skrive inn hele på nytt.

 

Hvordan bør dette problemet angripes? Jeg ser for meg at brukeren på B som vil hente ut informasjon fra A fyller ut et login-skjema på B som har et script på B som sin action. Det scriptet sender en POST-request til A med brukernavn og passord fra forrige side. A validerer brukernavn og passord mot sitt login-system, og returnerer et XML-svar som enten inneholder brukerens favorittfarge, eller en feilmelding dersom brukernavn/passord var feil. Scriptet på B tar XML-svaret fra A, håndterer det, og redirecter til riktig en side som presenteres til brukeren.

 

Gir dette mening? Er det noe jeg bør passe på? Noen andre innspill?

Lenke til kommentar

Jeg har ingenting vondt å si om subsys. Har hatt mine sider der i snart 2 år og er meget fornøyd! Spesielt den raske supporten. :new_woot:

 

PS: Det er bare å sende de en mail hvis du trenger flere databaser. De oppretter så mange du har behov for. Dette gjelder også databasebrukere.

Endret av emilkje
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...