Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For meg blir det hele for abstrakt i stort format, mens det i lite format kan minne mer om glass. Bra du tar til deg kritikken du ber om, sparks. :)

 

Var ment som en spøk Hein, det tror jeg du vet! Tar selvfølgelig kritikken til meg, og må høre rundt med flere folk. Får jo tilbakemeldinger fra hele klassen og i prosessen. Legger ut mer etterhvert som jeg nærmer meg!

Lenke til kommentar
Tviler sterkt på at han er inne på noe. Vi ser langt i fra de samme tendensene i dag som i 2000. I dag er de få og store, de selskapene som tjener penger, og de oppererer i et solid marked. Små og mellomstore bedrifter kommer og går hele veien, og det vil alltid innebære en stor risiko å sko seg 100 % på Internett. Vi har ingen dot-com-feber i disse tider.

Personen som har blogget dette, har forøvrig også skrevet dette: http://glinden.blogspot.com/2008/01/brief-...of-findory.html

Er Twitter, Virb, Mahalo, Mashable, Technorati, BuzzShout, Writely, Pandora (eg kan gjerne fortsette på denne lista) store selskap? Likevel har dei ein glimrande kapital, nettopp pga. investorer (VC-er) som har sett potensiale i selskapa. Jason Calacanis, CEO i Mahalo påstår at dei kan kjøre på i fire år til på den kapitalen dei har fått tildelt (nei, dei har ingen forretningsmodell for øyeblikket, det gjeld også Twitter). Kva skjer no om renta stig og den amerikanske økonomien blir meir utrygg? Jo, da trekk investorane seg ut, og selskapa må finne ein ny (eller, finne i det heile tatt) forretningsmodell.

 

Mesteparten vil nok ty til reklame (mange av desse brukar allereie reklame som første inntektskilde), men kva vil skje når økonomien i USA går ned? CPM-en for ads vil gå drastisk ned, noko som fører til at selskapa som har Google AdWords som einaste inntektskilde må byrje med nedskjæringer. Dooooooooom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...