Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aj. Du må jo ha ein umenneskeleg PC for å køyre ein sånn skjerm i fornuftig oppløysing (3000x1200 elns? :p). Eg syns det var skuffande når ikkje eg med min nye PC kunne køyre Crysis på max-max i 1920x1200. Men då er eg jo beyond Full HD, så det er kanskje ikkje så ille likevel.

 

Sennheiser HD595 er digg forresten, fekk dei med meg heim frå jobb i dag :)

Lenke til kommentar

Noen som har opplevd at farger vises forskjellig fra maskin til maskin uavhengig av nettleser?

 

Denne fargen (#DCDBC0 ██████) har jeg problemer med da den skal være en varm og myk gulaktig farge, men på noen maskiner vises den som en kald gråtone.

 

Har også testet om det har noe med antall bits en skjerm er instillt til, men det var det visst ikke.

Endret av MC2
Lenke til kommentar
Noen som har opplevd at farger vises forskjellig fra maskin til maskin uavhengig av nettleser?

 

Denne fargen (#DCDBC0 ██████) har jeg problemer med da den skal være en varm og myk gulaktig farge, men på noen maskiner vises den som en kald gråtone.

 

Har også testet om det har noe med antall bits en skjerm er instillt til, men det var det visst ikke.

Det er vel mer eller mindre en selvfølge? Det er få skjermer her i verden som er likt innstillt, og bak dem er det enda færre PC-er som sender dønn likt signa ut. Var du ikke klar over dette?

 

Hus meg er den forøvrig gusjete med en svak grønntone, men jeg sitter på en noe ukalibrert skjerm nå.

Lenke til kommentar
Det er vel mer eller mindre en selvfølge? Det er få skjermer her i verden som er likt innstillt, og bak dem er det enda færre PC-er som sender dønn likt signa ut. Var du ikke klar over dette?

 

Hus meg er den forøvrig gusjete med en svak grønntone, men jeg sitter på en noe ukalibrert skjerm nå.

Joda, har vært borti gamle TFT og LCD skjermer, men det som jeg ikke var klar over var at det kunne være så stor forskjell. De maskinene jeg så gråfargen på viste bare grå, og ikke noe gult i det hele tatt. Har heller ikke opplevd såpass store forskjeller med andre farger...

 

Jeg håpet egentlig på at det kunne ha vært en program-/brukerfeil, men når jeg tenker meg om så var det på gamle bærbare maskiner jeg så den gråfargen.

Lenke til kommentar
Sheesh, webkafèen har jo skapt ein million andre "kafètrådar" på forumet, jo. Men vi har orginalen. Og vi har den lengste (opne) tråden på forumet.

Mulig det er den lengste åpne (har den noen gang vært stengt mer enn svært korte perioder?), men det er på ingen måte originalen. Vi brukte en annen tråd som argument for å åpne denne. Hvilken husker jeg ikke, og jeg fant ikke PM-ene fra den gangen etter et svært raskt søk.

 

Hva i huleste skal jeg være president for? Jeg er admin - det er over president :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...