Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sant nok. Men at skjermen er fysisk større gjør at man kan zomme ut mer, og således få plass til mer. Det var det jeg mente. :)

 

Dessuten er 16M farger kos. :wee:

6483289[/snapback]

 

*whatever*

 

:w00t:

 

Har forresten starta igjen på eit lite CMS. Mest for å lære, men denne gongen har eg lyst å komme litt avgarde med det iallefall. Einaste er at eg blir sikkert PC-laus store delar av mi tid i militæret. :(

 

Ellers så skal eg få lagt nytt skall på http://foto.herlig.net/ seinare i dag/kveld - når eg er ferdig på jobb. :)'

Edit: det skjedde aldri.

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar
Arh, hvordan gjør jeg tilsvarende "print" eller "echo" i asp? Holder på å redigerer en asp meny og har aldri sett asp koding før :p

6483312[/snapback]

 

<% Response.Write "Hello World" %>

 

:tease:

6483376[/snapback]

 

Hmm, det fungerte til en viss grad, men er nok løkken som går her som ødelegger alt. Tar å åpner en tråd i asp forumet jeg heller.

Endret av Garreth
Lenke til kommentar

Hehe. Et annet spørsmål for å være helt sikker nå:

 

Når man har en undermeny skal overmeny-punktet ha en åpen <li> ?

 

slik:

<ul id="hovedmeny">
<li><a href="hovedside1.asp">Hovedside 1</a></li>
<li><a href="hovedside2.asp">Hovedside 2</a>
 <ul id="undemeny>
 <li><a href="underside1.asp">Underside 1</a></li>
 <li><a href="underside2.asp">Underside 2</a></li>
 </ul>
</li>
<li><a href="hovedside3.asp">Hovedside 3</a></li>
</ul>

Lenke til kommentar
Er mange trykkerier som er helt elendige på dette med fargeprofiler o.l., men det har jo kanskje ikke så mye å si på slike "småting" som dette.. Hvis jeg lager trykksaker som flyers etc, bryr jeg meg heller lite om trykkeriet kjører samme CMYK-profil som meg, resultatet blir (som oftest) mer enn bra nok uansett. Men det kan helt klart være en fordel å få en aldri så liten proofing før du sender resten i trykken :)

6481976[/snapback]

Kommer jo ofte an på størrelsen på jobben, kan fort bli dyrt om man skal begynne med fargestyring på en jobb med opplag på 20 plakater.. :)

Ikke er det en spesielt morsom jobb, heller.

6482494[/snapback]

Så klart det kommer an på jobben. Proofing er jo helt klart viktigere på opplag av f.eks. bøker på rundt 200 sider som skal ut i rundt 300 eksemplarer enn på plakater det skal ut 50 av. Og proofing er jo damn expensive også, så det er gjerne billigere å ringe trykkeriet en gang i blant under prosjektet for å få litt info i stedet.. Synes jeg da... :)

6482801[/snapback]

Hehe, sant det.. :)

Men uansett har du vel ikke kalibreringsutstyr for skjerm hjemme, så helt optimalt klarer du uansett ikke å få det.

Akkurat den jobben/muligheten med å kalibrere skjerm fysisk er litt kjekk, men utstyret er jo latterlig dyrt.. :)

Lenke til kommentar

Flott å høre. Har du noen videre ideer til designet?

 

Når det gjelder forsiden tenker jeg å ha en liten kalender, siste fem uleste meldinger i innboksen og siste fem prøver/innleveringer (tydelig markert hvis tidsfristen har gått ut). Noen ideer til andre ting som kan være nyttig å ha der?

Lenke til kommentar

Jeg ville rett og slett jobba mer med det. Nå er ting bedre, men det ser overhodet ikke i nærheten av ferdig ut.

 

Designmessige idéer:

- Gjør det mer luftig.

- Justér plasseringen av tekst i forhold til ikoner.

 

 

Jeg tror forresten det hadde vært lurt av deg å gjøre det hele mer generelt. Altså; mer et prosjektstyringsverktøy enn et skolesystem. Så vidt jeg vet finnes det ingen gode open source prosjektstyringsverktøy, og du gjør da samtidig målgruppa for produktet ditt vesentlig mye større.

 

Hvis det i tillegg er modulbasert, går det jo glatt an å legge til moduler som gjør det et "skoleverktøy" osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...