Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har et forslag på løsning på dette;

 

Sett at man har et webhotell med domene etellerannet sted. Så har man mistet innloggingsinfo, og aner ikke hvor domenet/webhotellet er registrert..

Får ikke så mye info utav et WHOIS-søk på domenenavnet heller..

 

Noen som vet..?

Lenke til kommentar
Ping domene.no

5693914[/snapback]

Evt nslookup domene.no. Mye kulere. :)

5693934[/snapback]

 

nmap -O domene.no er kulest. :)

 

EDIT: Begrunnelse:

 

jorgis@jorgis:~$ sudo nmap -O 192.168.2.139

Starting nmap 3.81 ( http://www.insecure.org/nmap/ ) at 2006-03-03 15:21 CET
Interesting ports on server (192.168.2.139):
(The 1657 ports scanned but not shown below are in state: closed)
PORT     STATE SERVICE
21/tcp   open  ftp
22/tcp   open  ssh
80/tcp   open  http
139/tcp  open  netbios-ssn
445/tcp  open  microsoft-ds
3306/tcp open  mysql
MAC Address: 00:50:DA:3F:BB:66 (3com)
Device type: general purpose
Running: Linux 2.4.X|2.5.X|2.6.X
OS details: Linux 2.4.18 - 2.6.7
Uptime 47.749 days (since Sat Jan 14 21:23:14 2006)

Nmap finished: 1 IP address (1 host up) scanned in 2.941 seconds
jorgis@jorgis:~$

 

:w00t:

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
Firefox-elskere - Les og lær!

 

Sikkert vært oppe før, men da har ikke jeg sett det. ;)

5694392[/snapback]

Joda.

Men jeg kan sikkert finne noen brukere på www.ilovemypetverymuch.com/forum som sier at Opera har 100% markedsandel, men det betyr da ikke at jeg lager en nettside om det og sier at det er fakta..

 

Men for all del, om folk liker å tråle på kjæledyrforum (http://forums.petlovers.com/vb/showpost.php?p=77213&postcount=30) etter utsagn angående programvare, så be my guest, men ta det gjerne med en klype salt.

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Firefox-elskere - Les og lær!

 

Sikkert vært oppe før, men da har ikke jeg sett det. ;)

5694392[/snapback]

Og på den annen side, føler at slike nettsider er laget av slike Opera-våtter som heller vil dra konkurrentene ned i søla isteden for å fokusere på det som er bra her i verden.. :)

5694537[/snapback]

Vel, ta en titt på hvilken nettleser skribenten bak nettsiden anbefaler. Det er faktisk Avant Browser, et skall til IE. Avant Browser blir ikke akkurat dratt frem spesielt mange ganger i løpet av hele artikkelen. Så det så. :)

 

Edit: Haha, kalde føtter nå, Marvil? ^^

Endret av @kd
Lenke til kommentar
Firefox-elskere - Les og lær!

 

Sikkert vært oppe før, men da har ikke jeg sett det. ;)

5694392[/snapback]

Og på den annen side, føler at slike nettsider er laget av slike Opera-våtter som heller vil dra konkurrentene ned i søla isteden for å fokusere på det som er bra her i verden.. :)

5694537[/snapback]

Vel, ta en titt på hvilken nettleser skribenten bak nettsiden anbefaler. Det er faktisk Avant Browser, et skall til IE. Avant Browser blir ikke akkurat dratt frem spesielt mange ganger i løpet av hele artikkelen. Så det så. :)

 

Edit: Haha, kalde føtter nå, Marvil? ^^

5694579[/snapback]

Nja, fant ut at det ikke var poenget med innlegget, og at da kunne diskusjonen gå over på noe annet, noe du klarte ganske bra å få til..

Lenke til kommentar
Firefox-elskere - Les og lær!

 

Sikkert vært oppe før, men da har ikke jeg sett det. ;)

5694392[/snapback]

den artikkelen nevner ikke noe veldig positivt om firefox som hverken ie eller opera har, nemlig opensource. og artikkelen sammenligner firefox med både ie og opera.

 

Dersom en ser nærmere på tallene på denne siden og summerer alle tallene: http://www.webdevout.net/browser_support_summary.php

Firefox 1.5: 1144% + 11·Y

Opera 8.5: 1877% + 4·Y

og siden hver Y teller mer enn 100% siden det er fult ut, men la oss nå regne en Y som 100% får vi disse tallene:

FF 1.5: 2244%

Opera 8.5: 2277%

 

så ser vi på denne tabellen: http://www.webdevout.net/browser_support.php#html

hvor vi da legger sammen alle prosenten, og igjen er Y 100%, da får vi disse tallene

Firefox 1.5: 8076%

Opera 8.5: 7678%

også xhtml 1.0 changes:

Firefox 1.5: 500%

Opera 8.5: 495%

også xhtml 1.1 changes:

Firefox 1.5: 391%

Opera 8.5: 357%

også css 1

FF: 14405.00%

Opera: 12590.00%

DOM support:

FF: 10108.00%

Opera: 9361.00%

ECMA Script:

FF: 2000.00%

Opera: 1894.00%

 

 

også legger vi summerer vi alt:

FF: 37724%

Opera: 34652%

 

Og hvis vi finner differansen: 3072 forskjell mellom FF1.5 og Opera, som da kommer på nr 2.

 

Så sier han at IE7 er klart raskere enn FF1.5, men denne kilden: http://www.howtocreate.co.uk/browserSpeed.html#winspeed

Ta å legg sammen alle tallene

FF: 84.95 sec

IE 87.81 sec

 

mange av kildene er også blogger. I en artikkel som dette er ikke blogger tilstrekkelig, heller ikke kilder av anonyme forfattere.

 

mange, av "eksemplene" han linker til nevner ikke det han sier at de gjør, men en kan selvfølgelig anta at de har fjernet det etter at denne artikkelen ble publisert.... eller kan man? også er mange av eksemplene fra blogger og forum...

 

det nevner han selv, nederst, men skal han først motbevise ca alt som er bra med firefox kan man ikke ta "myths" fra poster på forums eller blogger.

 

og han ser bare på windows som OS.

 

 

 

 

hvis det er noen som har sett documentaren av channel 9 om 911 consipracy, så er denne artikkelen noe lignene. Alt er veldig interessant, mye av det som blir sagt er også fornuftig, men kildene validerer bare ikke for en artikkel som ser på noe så voldsomt stort.

Lenke til kommentar

MC2:

 

1. CSS-egenskaper som media-types er ikke der.

 

2. Forfatteren tar ikke med i betraktningen hvor viktige de forskjellige verdiene og egenskapene er -- alle har visst lik verdi og viktighet.

 

3. Det er kun regnet med DOM, CSS og HTML i artikkelen, ikke SVG, Web Forms 2, Xforms, XLST og så videre.

 

4. Antall prosent man støtter sier veldig lite om hvordan denne støtten fungerer. I følge sida så støtter Firefox mer enn Opera, men hvilken nettleser viser ACID2-testen best? http://www.webstandards.org/act/acid2/test.html#top

 

Tall og prosent i seg selv er en alt for dårlig sammenligning.

Lenke til kommentar

svar.

1. tror ikke det sto på den kilden som var linket til fra artikkelen

2. nei, det er sant

3. DOM, CSS og html er vel det mest utbredte blandt de

4. Skal man tolke resultatet sånn at desto nærmere enn smiley man får desto bedre? er det ikke litt mer komplisert enn så?

 

Tall og prosent er da statistikk. Ett sitat fra en venn: There are three kinds of lies in this world, lies, white lies and statistics.

Men på en annen side, det er også med statistikk forfatteren har valgt å konkludere med.

 

jeg skrev mitt innlegg på 10min, så jeg fikk sikkert ikke formidlet det jeg skulle. poenget er ikke å sammenligne browsere, men se på kildene. Kildekritikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...