Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som kjenner igjen de rare strekene som klusser til alle ikonene?

Noen som vet hvordan jeg enkelt kan fjerne dem?

5692730[/snapback]

Skru av PCen NÅ og ta vekk støvet i vifta. Jeg gjorde det ikke i tide og driten brant seg :D

5693518[/snapback]

Takk! Det funka helt, helt maks! :)

Lenke til kommentar
Har vurdert litt på å hoppe av hosting hos STW, pga. nedetid. Men hva er alternativene? Mye koster Dreamhost for 2 år? STW koster 374,- per år, det er uten domene-avgift.

5696400[/snapback]

Jeg fikk Dreamhost for ETT år for 22$ (!). Andre året koster meg 100$ elns. Send meg PM så får du "discount-koden" av meg. :)

 

Jeg har 2-3 ukers erfaring med Dreamhost nå. Forsåvidt gode, men skulle hatt bedre hastigheter. Serverne er i USA, så jeg kan jo ikke forvente allverden.

 

Men ubegrensa subdomener, databaser, ftp-brukere så fryder jeg meg. Kan gi bort et subdomene + 100-200MB til kamerater og sånt... så har de egen ftp-login og database. Sweet.

 

Edit: Det er egentlig ikke noen hemmelighet. Bare bruk koden "MAX97" så får du 97$ avslag. 700 kroner eller noe sånt?

Endret av dan1el
Lenke til kommentar
Hvordan er uptime, Daniel?

5696463[/snapback]

De hadde problemer her et par dager, men etter det har sida vært oppe hele tida. De skal visstnok være kjent for å ha formidabel oppetid, men de har i det siste solgt flere webhotell enn de kunne takle (grunnet 20gb plass og 1000gb transfer), så da fikk de trøbbel. Ser ut til å være i orden nå.

Hm, det er bare 70,- dyrere enn STW. Skal vurdere det. Kan du utdype litt mer ang. hastigheter?

Vel, hastigheten er ikke "konstant". Den begynner på 1 KB og tar seg opp til 150-200KB etter hvert. Har du masse små bilder så tar det lang tid. Bildegalleri-eksempel.. Men så fort man trykker et bilde (og viser det i full størrelse), så ser du hastigheten tar seg opp veldig fort (med Opera ser du hastigheten i statusbaren eller så drar du bare Speed-feltet ett eller annet sted hvor du vil ha den).

Endret av dan1el
Lenke til kommentar

STW ser ut til å ha problemer med enkelte servere. serve028 (tror jeg) som Vikingboard ligger på hadde store problemer i går, mens jorgis.com og tomba.no (husker ikke hvilke servere de ligger på, men det er to andre) var oppe hele tiden.

Lenke til kommentar
STW ser ut til å ha problemer med enkelte servere. serve028 (tror jeg) som Vikingboard ligger på hadde store problemer i går, mens jorgis.com og tomba.no (husker ikke hvilke servere de ligger på, men det er to andre) var oppe hele tiden.

5696507[/snapback]

 

Jeg er på serve020, og den er stort sett fin. Det er mulig at serve028 (vikingboard.com sin server) har en del brukere som enten spiser mye prosessortid eller båndbredde, eller ofte blir utsatt for angrep, for serveren har fått installert Hardened PHP, og det er ofte nedetid, men ikke mer enn noen minutter om gangen.. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Jeg ligger også på serve028 med beyond-sanity.com, og jeg har også hatt en

del problemer i det siste.. Men ikke så ille at jeg dør av det... :p Jaja, hva

kan man vel gjøre...

5697095[/snapback]

 

Det går jo alltids an å spørre STW hva som er problemet, og spørre dem om du kan bli flyttet til en annen server. Regner med de er villig til å gjøre det, hvis du bare er snill og hyggelig i tonen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...