Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Gadd ikke lese hele nå, men hvis Rails ikke har ordentlig støtte for relasjoner

mellom tabeller i en database er det jo ganske useless om man skal lage

større systemer... Relasjoner er jo nøkkelen i større systemer.

5617774[/snapback]

 

Enig. Rails virker alt for basic og overfladisk. Autogenererte forms, autogenererte admin-sider, autogenerert ditt, autogenerert datt. Greit nok at det er tøft å lage en bloggmotor på fem minutt, men ikke like tøft når alle bloggmotorer du lager ser like ut fordi de bruker samme autogenerte forms og autogenrerte admin-sider, liksom. Skulle likt å se noen bruke Rails til å lage større ting. Da blir det fort Rails on Ruby istedenfor Ruby on Rails, om du skjønner. :)

 

Og om du ikke kan ha relasjoner er jo hele poenget med normalisering og relasjonsdatabaser bortevekke. Prøv å lag en god, større webapplikasjon uten å trenge relasjoner og joins. Er ikke mulig, ikke uten å bryte normaliseringsreglene. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor "stort" er http://backpackit.com?

5617941[/snapback]

 

Ikke særlig større enn en basic (dog litt mer spesialisert) wiki, ser det ut som. :)

 

 

Poenget mitt er uansett: Fleksibilitet er usannsynlig viktig. Et programmeringsspråk eller framework som begrenser dine muligheter til den grad at du må si "det er ikke mulig" er ikke et godt programmeringsspråk, rett og slett.

 

Dog er det veldig mulig å lage større ting i Ruby, men frameworket Rails er ikke egnet for større prosjekter, rett og slett. Det er raskt, det er enkelt og spennende (og veeeldig Web 2.0-trendy), men ikke kraftig nok, ikke fleksibelt nok for meg. PHP er fremdeles min kompis. :)

Lenke til kommentar

Dette er IKKE ment som noe anklagelser ellerno, men mer det at jeg lurer på hvor folk mener grensene går, for når det er greit, og når logoer blir for like..

 

F.eks dette;

logo2.gif

 

8.gif

 

logo.gif

 

Kom gjerne med andre eksempler som er tydeligere enn de jeg tok med (de tok jeg bare med fordi de hadde noen like elementer og fargevalg)..

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Ja, da var http://kulturo.no blitt lansert. Hva synes vi? :)

Joa, funket det, men fikk litt klaustrofobi med de to svære, svarte boksene/bildene på forsiden.

 

Også litt svakt at man ikke har mulighet til å få listet opp omtaler kun for DVDer eller CDer uten å få alle andre omtaler i samme slengen. Riktig nok klarte jeg det med litt URL-haxx0ring, men det burde vært en knapp ettellerannet sted ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...