Gå til innhold

Canon EOS 450D endelig offisiell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Canon sikter seg her inn på Asiatere med små hender, damer og gutter med mindre hender. Dette er et gigantisk marked. Dog er nok 40d et langt mer ergonomisk kamera for normale gutter over 175cm :)

 

Er det virkelig såååå lenge siden Canon 400d kom? Eller spytter Canon ut kameras for øyeblikket?

 

Uansett er det ikke lenge til PMA Las Vegas 2008 og da blir vel denne satt skikkelig i skyggen av Nikon, og dermed får vi et SOLID prisfall på denne og, slik vi opplevde med 40d når Nikon slapp sitt d300.

 

Rykter sier at Nikon slipper et AF-S 85mm f1.4 der borte og om noen dager :fun:

 

Uansett tror jeg at jeg kjøper et Canon 450d til dama :)

 

OffT:

Her tråkker vi på flest mulig tær mens vi kan, eller hva, Dahle? :ermm:

 

OnT:

Du misset jo tydeligvis hva Akam.no skrev om det redesignede grepet til 450D: "Slik vi opplevde det har dette enkle grepet (for å si det slik...) gjort et ganske plagsomt lite og ubehagelig grep til et helt ok et."

 

Nå har jo dere Nikonianere mindre å hyle om i "dxx vs. xxxD"-diskusjoner, nå som kitlinsen, som har vært deres store ankepunkt opp i gjennom tidene, endelig har blitt byttet ut med noe som er huset verdig. Men jeg tviler ikke på at dere finner et eller annet å rekke fingeren ut mot, som "batteriet er alt for stort og tungt, det veier jo hele 50g mer enn Nikons tilsvarende batteri!", eller "haha, "vårt" bidrag kan skyte hele 0,25 bilder mer i sekundet enn dere kan! Det blir jo hele ett bilde hvert fjerde sekund".

 

Get over it, begge produsentene kommer til å tilby jevnbyrdige hus til konsumermarkedet i den nærmeste fremtid også. ;)

 

-MightyTwin.

Lenke til kommentar

Når det gjelder canon vs nikondebatten så må vi i det minste kunne ta med pris og da ser en fort at det blir 400D og D40x som er konkurenter,faktisk har de nøyaktig samme pris for huset hos japan foto, en D80 koster for bare huset ca 1800 kr mere og med tanke på at 400D har bedre bildekvalitet enn en D80 så bør det jo være andre ting som den er bedre på .

Totalt sett vil jeg nok påstå at en kommer temmelig likt ut uansett hvilken en tar,dog vinner canon litt på pris, når en så ser på kitobjektivet som er med 450 er vel det minst like bra som det D80 har og en 450 med betydelig flere ting er vel faktisk billigere enn en D80 med kitobjektiv

,

så den debatten tror jeg trygt vi kan legge død og da står vi igjen med hvilket en til syvende og sist liker best.

Lenke til kommentar
Totalt sett vil jeg nok påstå at en kommer temmelig likt ut uansett hvilken en tar,dog vinner canon litt på pris, når en så ser på kitobjektivet som er med 450 er vel det minst like bra som det D80
Optisk er 18-55IS ganske bra (svært skarpt, OK på andre egenskaper), men byggekvaliteten er ikke noe å skryte av. Der har 18-70 til Nikon et solid forsprang... Forøvrig blir det jo spennende å se hvordan Nikons ventede 16-85VR vil gjøre det ;o)
Lenke til kommentar
Totalt sett vil jeg nok påstå at en kommer temmelig likt ut uansett hvilken en tar,dog vinner canon litt på pris, når en så ser på kitobjektivet som er med 450 er vel det minst like bra som det D80
Optisk er 18-55IS ganske bra (svært skarpt, OK på andre egenskaper), men byggekvaliteten er ikke noe å skryte av. Der har 18-70 til Nikon et solid forsprang... Forøvrig blir det jo spennende å se hvordan Nikons ventede 16-85VR vil gjøre det ;o)

 

 

Joda men så koster D80 mere,når en så ser hva 450 har og som D80 mangler,kan en nesten ikke sammenligne dem,derfor blir det interessant å se hva Nikon kommer opp med,for ingen er vel i tvil om at de vil svare,men det som blir interessant er til hvilken pris. D80 har tross alt kostet ca 2000 mere i snitt enn en 400D og skal vi forholde oss til det vil en ny modell koste rundt 10000, skal de ytterligere ned må de enten fjerne D80 eller dumpe prisen på den kraftig noe som igjen rammer D40X.

Ingen er i tvil om at Nikon kan svare,noe vi senest så med D300, men den koster jo flesk kontra 40D da . D300 kamerahus koster ca 15000.- et 40D koster knapt 9000 hos japan foto,det er en forskjell på 

ca 5000 kr så jaggu bør en

få noe for det.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Flerr skriver om grepet på EOS 450 er for lite for store hender, men det er vel i grunnen feil, for det er slet ikke hensikten at venstre hand skal være på kamerahuset!

Venstre hand skal tvert om fatte om objektivet :thumbup:

Endret av BL
Lenke til kommentar
Flerr skriver om grepet på EOS 450 er for lite for store hender, men det er vel i grunnen feil, for det er slet ikke hensikten at venstre hand skal være på kamerahuset!

Venstre hand skal tvert om fatte om objektivet :thumbup:

 

Det er forsåvidt riktig,men jeg har prøvd 400D og der fikk jeg litt dårligere støtte fordi lillefingern ikke fikk plass på kamere,med batterigrepet montert var derimot det problemet løst og faktisk ble det meget bra å holde i samtidig som en da har sikkelig grep om en vil holde kamera på høykant, noe som faktisk skjer ofte.

Lenke til kommentar

Til tross for at det er SD-kort og ikke CF i dette, må jeg si det frister meget.

Selv om jeg er helt fornøyd med mitt 350D, så er det vel sånn at mye vil ha mer, og denne trigga meg mer enn tanken på div. orgasmiske opplevelser.

 

Ja ja, så får jeg bare investere i SD-kort også, da blir minstesøss glad, hu har det på kameraet sitt og irriterer seg over at pappa og jeg kjører kamera med CF-kort :p

Lenke til kommentar
Syns også det er bra at man har flere steg å velge mellom når det kommer til ISO, ikke bare 100, 200, 400, 800, 1600, men også 250, 320 osv.

 

At de har byttet til SD kort istedet for CF syns jeg dog er negativt.

Jeg synes SD er en fordel da det tar mindre plass. Men skjønner jo godt de som har en lomme på kameraveska full av CF-kort. Men så sikter vel også de litt høyere på prislista når de skal oppgradere kamera.

 

Jeg er skuffet over at vi ikke fikk se noe til ISO 3200. Mange av konkurrentene har det og nå begynner til og med ISO 6400 å bli tilgjengelig (Nikon D300).

 

Jepp, folk som oppgraderer går nok ikkef ra 350/400d til 450d nei, de går sannsynligvis opp til 40d...ellers er det vel egentlig ikke noen grunn til å oppgradere.

 

Men å sammenligne 450d med D300 når det gjelder ISO følsomhet er helt hinsides ... to helt forskjellige klasser.

Lenke til kommentar
Imidlertid er jo kortene rimelige og det er heller ingen bakdel at slike følger med om en skal selge sitt gamle kamera.

En bakdel er det du har i avataren din til info. Men ja, det er ingen ulempe å selge med matchende minnekort.

 

Er ikke fremdeles SD tregere / dyrere enn CF? Om enn kanskje kun marginalt.

 

Kommer det med noe nytt kit-objektiv på dette kameraet, eller er det den gamle sure 18-55mm "potta" som leveres med?

Lenke til kommentar
Kommer det med noe nytt kit-objektiv på dette kameraet, eller er det den gamle sure 18-55mm "potta" som leveres med?

Det er den forbedrete utgaven med IS som kit-objektivet nå. Den har fått brukbare tester rundt omkring når det gjelder bildekvalitet (f.eks. hos Phtozone.de). Men bygge-kvaliteten er visstnok like "hoki-koki" (aka. Plastic-Fantastic).

 

Tom

Lenke til kommentar
Imidlertid er jo kortene rimelige og det er heller ingen bakdel at slike følger med om en skal selge sitt gamle kamera.

En bakdel er det du har i avataren din til info. Men ja, det er ingen ulempe å selge med matchende minnekort.

 

Er ikke fremdeles SD tregere / dyrere enn CF? Om enn kanskje kun marginalt.

 

Kommer det med noe nytt kit-objektiv på dette kameraet, eller er det den gamle sure 18-55mm "potta" som leveres med?

 

Hva har avataren min med saken å gjøre, synest du den er ille så overse den slik jeg gjør med din :roll:

Lenke til kommentar

Snekker`n: Misantropen pratet om bruken av ordet "bakdel" vs. betydningen ulempe.

 

Men å sammenligne 450d med D300 når det gjelder ISO følsomhet er helt hinsides ... to helt forskjellige klasser.

Ja, det jeg mente å si var at ISO 6400 ikke en gang var mulig å få tak i på kameraer til 50 000 kr for bare et år siden, men nå er det mulig å få tak i til en pris som gjør at enkelte hobbyfotografer gidder å strekke seg opp til det. F.eks D300. (Jeg ser nå at Sony A700 gir ISO 6400 til så vidt under 10 000 kr.) Det var ikke meningen å sammenligne 450D med disse direkte men å sette ISO-verdien litt i perspektiv til de litt dyrere kameraene.

 

Det jeg mente var at ISO 3200 kunne da ikke være for mye å be om når man har ISO 6400 i prisklassen over og de fleste konkurrenter i samme prisklasse har ISO 3200. (Nikon D40x, D80, D200, Pentax K100D Super, Samsung GX1L, Sony A200 og Canon D30) 450D skal tross alt være Canons tilbud i denne prisklassen i anslagsvis 1,5 år fremover.

 

Er ikke fremdeles SD tregere / dyrere enn CF? Om enn kanskje kun marginalt.

Det er marginalt. Men så er hverken ytelse eller pris/kapasitet noen påtrengende begrensning lengre så man kan jo spørre seg hvor stor ofring det egentlig er.

 

Se prisene i prisguiden. Har Netshop underpriset 450D med kit eller er virkelig forskjellen på norsk og EU-versjon verd ~18% av prisen (~1400 kr) ?

Lenke til kommentar
Imidlertid er jo kortene rimelige og det er heller ingen bakdel at slike følger med om en skal selge sitt gamle kamera.

En bakdel er det du har i avataren din til info. Men ja, det er ingen ulempe å selge med matchende minnekort.

...

Hva har avataren min med saken å gjøre, synest du den er ille så overse den slik jeg gjør med din :roll:

<teskje> Du har "bakdeler" i avataren din. Og order bakdeler betyr kun dette. Var om en (dårlig) vits om orbruken din og mange andres feil bruk av ordet bakdel. Passet bare så bra med den harry damerumpe avataren din også.

 

Til info heter det: Fordeler og ulemper (ikke bakdeler)... </teskje>

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...