Gå til innhold

Norge begynner og bli kommunist?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For enkelte er alt til venstre for FRP kommunistisk.

 

Minner om anti-communism-kampanjene i USA under den kalde krigen. Helt latterlig.

 

Demokrat: "Hva med et sosialisert helsevesen?"

Republikaner: "Vil du være kommunist?"

Demokrat: "Nei, såklart ikke. Det er visst best slik det er nå"

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
Mann: Hva med fisk til middag?

Kone: Din kommunist!

Mann: Blodig biff med ekstra løk, takk!

Sitat, Hallo i Uken.

 

Otto Johansen: Kristin Halvorsen og Siv Jensen, velkommen til Redaksjon1, hva er grunnen til det dårlige været?

Halvorsen: Det er helt klart for mye liberalisme!

Jensen: Nei, sossialissme!

[Mye senere]

Johansen: Men, nå har jeg vært i kontakt med noen meterologer som sier det dårlige været forårsakes av lavtrykk..

Jensen: Typisk metrologa, de er sossialissta hele gjengen!

Halvorsen: LIBERALISTER!

 

[...]

 

Kåre Willoch formulerer sosialdemokratiet ganske godt.

 

"Før var sosialdemokrati sosialisme med demokrati. I dag er sosialdemokrati demokrati med sosialisme."

 

(fritt sitert)

 

Dagens Norge er ikke en kommuniststat. I alle fall ikke med et nogenlunde nøktern verdenssyn. Tenker man som en jevn amerikaner er alt som smaker av statlig styring kommunisme.

 

Interessant nok er det nogenlunde like polarisert i dagens Norge. Liberalisme er nesten like skummelt for den jevne nordmann som sosialisme er for den jevne amerikaner.

 

Til og med det mest liberalistiske partiet på Stortinget, Fremskrittspartiet, er faktisk et sosialdemokratisk parti, i alle fall ut fra amerikanske standarder.

 

FRP er i alle fall ikke et rendyrket liberalistisk parti, etter et visst oppgjør på 90-tallet. Det er mer et ideologisk sett ganske fristillt parti som liker å følge vinden. Dem om det.

 

Til slutt.

 

Å kritisere noen for stavefeil er aldri akseptabelt i en debatt. Aldri.

Lenke til kommentar
Hvis de var kommunister eller facister så var vel det vel og bra

 

Fascister er, med sin god disiplin, mønster-elever.

 

Det er elever med kommunistiske og liberalistiske meninger som skaper uro og bør kastes ut.

 

Spot on.

Siden dette tydlighvis har driftet litt fra det originale tema.

 

Sånn bare for diskusjonens skyld: Vil disse fascister, med sin gode disiplin, trives og bidra positivt i ett f.eks. kommunistisk orientert læringsmiljø? Kan det ikke tenkes en situasjon der disse mønster-elevene bruker sine krefter heller på å sabotere og forstyrre læringen enn å lydig innordne seg i ett system de er sterke motstandere av?

Lenke til kommentar
Hvis de var kommunister eller facister så var vel det vel og bra

 

Fascister er, med sin god disiplin, mønster-elever.

 

Det er elever med kommunistiske og liberalistiske meninger som skaper uro og bør kastes ut.

 

Spot on.

 

Vel, hvordan vil du argumentere for det?

 

Med en kule godt plassert.

Lenke til kommentar

Vel, nazister er kanskje ikke kjent for å være de mest rasjonelle menneskene her på jord. Men du burde da ihvertfall gjøre ett forsøk for å argumentere for hvorfor fascister skaper "ro" og er mønsterelever mens liberalister og kommunister er det motsatte.

 

At du ville jakte ned mennesker med andre syn på verden enn deg med kuler kommer derimot ikke som noen overraskelse.

Lenke til kommentar

spørsmålet du heller må stille, kan norge sammenligne seg med komunisme?

 

har ikke satt meg så veldig inn i det, men komunisme er i store deler av befolkningen tolket som "soviet" ikke idiologien, jeg hadde ikke hatt noe imot ordentlig komunisme, men det du snakker om er overvåkning? tvunget kollektivt arbeid? ingen rettigheter som menneske? vodka drikkende diktatorer?

 

Jeg har ikke sett på seg selv som et overvåket individ, og hvis det skulle skje, så blir det som oftest oppdaget av datatilsynet, enten det er statlig organ eller et privat et som har brutt noen lover, så jeg stoler heller på å gi staten personlig data enn å gi det til private !

 

jeg går selv på jobb, for hvis ikke jeg jobber, så sulter jeg ihjel, jeg kunne sikkert fått penger for å sitte på ræv og se blinkeboks, men det strider imot min moral om hvordan jeg skal leve med samfunnet rundt meg!

 

Jeg har utrolig mange rettigheter, faktisk er de fleste rettighetene jeg har i dag, slik som stemmerett, det at min søster kan stemme, det at vi ikke lenger er under union med søta bror, det faktum at hvis jeg får kreft, trenger jeg ikke en forsikring til å dekke kostnaddene OSV dette takker jeg partiene venstre og arbeiderpartiet for. Jeg kan faktisk ikke nevne motpartene partier på høyresiden for noe som helst av mine personlige rettigheter som individ, bortsett fra at hvis jeg skulle hatt masse aksjer, ville jeg ikke betalt en dritt i skatt.

 

Og vel, jeg vet ikke helt hvordan drikkevanene til kongen er, har hørt rykter i at han er glad i et par glass om dagen, men bortsett fra det er han visst en jævla ok fyr, han har makt, samtidig som han ikke har det, et perfekt individ, som er den eneste som kan godkjenne endringer i loven.

 

Så med mindre vi får forbundstid i Norge, og siv jensen er den eneste som sitter på spriten, så går jeg rundt hver eneste dag, og ikke har en eneste bekymring i livet mitt, ikke fordi jeg har mulighet til å tjene masse materielle goder, men fordi jeg elsker tanken på at jeg er et nogenlunde fritt tenkende menneske. og at vi alle kan bo sammen, og takke de menneskene som faktisk bryr seg, som orker alt det stresset det innebærer, at en skal fortelle en annen hva en skal gjøre for å få hjulet til å gå rundt, enten det statlig eller privat

Lenke til kommentar
Heller mer, enn mindre sosialisme

 

Sosialistene som styrer dette landet er så maktsyk at det ikke finnes grenser.

Greit nok at det er fint med statlig styring. Men det som ikke er forbudt her til lands, det er påbudt! Det er så mye håpløs byråkrati at jeg blir kvalm. Hadde man kringkastet noen satelitter pekende på Norge, så hadde man fått tidenes "Big-brother" show! Norge - den siste kommuniststat!

Endret av Steves
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...