Gå til innhold

Min brukerinspirerte casemod - kommentartråd


Anbefalte innlegg

Overvåkning ja. Er dyrt det, vurderer og selge MCP 655en (noen som vil ha, send en PM) og kjøpe en AC "aquastream XT" Ultra pumpe :)

Hva er powerconnect, og hva gjør den? :)

 

Good :thumbup:

Power connect er et lite mellomstykke du setter mellom strømforsyningen og hovedkortet (24 pins). Den har også to forbindelser til aquaero. Powerconnect har flere, men spesielt to viktige funksjoner.

  1. Aquaero kan skru av PCen ved feil i kjølingen; temp, vannstand, flow etc og slik hindre at du ødelegger hardware ...
  2. Du kan bruke Aquaero til å skru av og på PCen (om du vil)

.

 

Ac Aquastream Ultra er en super pumpe som jeg har bestilt selv, men mer lowflow. Det kommer litt i konflikt med deg og andres satsing på dtek og swifteck blokker som er high flow. Når det er sagt, så har jo AC mange blokker tilpasset lowflow, men da begynner du å måtte skifte en del ...

Endret av drbo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Overvåkning ja. Er dyrt det, vurderer og selge MCP 655en (noen som vil ha, send en PM) og kjøpe en AC "aquastream XT" Ultra pumpe :)

Hva er powerconnect, og hva gjør den? :)

 

Good :thumbup:

Power connect er et lite mellomstykke du setter mellom strømforsyningen og hovedkortet (24 pins). Den har også to forbindelser til aquaero. Powerconnect har flere, men spesielt to viktige funksjoner.

  1. Aquaero kan skru av PCen ved feil i kjølingen; temp, vannstand, flow etc og slik hindre at du ødelegger hardware ...
  2. Du kan bruke Aquaero til å skru av og på PCen (om du vil)

.

 

Ac Aquastream Ultra er en super pumpe som jeg har bestilt selv, men mer lowflow. Det kommer litt i konflikt med deg og andres satsing på dtek og swifteck blokker som er high flow. Når det er sagt, så har jo AC mange blokker tilpasset lowflow, men da begynner du å måtte skifte en del ...

Spennende, fungerer den med Ultra pumpen også?

 

Dem pumpen og Aquaero gjør vel samme jobben, etter hva jeg har forstått. Bare at pumpen har mange av de ekstrakomponentene innebygd, som du ellers måtte kjøpt ekstra til Aquaero, right?

Lenke til kommentar
Spennende, fungerer den med Ultra pumpen også?

 

Dem pumpen og Aquaero gjør vel samme jobben, etter hva jeg har forstått. Bare at pumpen har mange av de ekstrakomponentene innebygd, som du ellers måtte kjøpt ekstra til Aquaero, right?

 

Nei, dessverre, dette kan du meg bekjent ikke gjøre via pumpen, kun ved aquaero.

 

Men Aquastream XT Ultra har en del funksjonalitet paralellt med aquaero, som tempsensor, og viftestyring. Men Aquaero har mye mer, spesielt på sikkerhet ...

 

Begge deler styresvia felles software, Aquasuite (som også styrer multiwitch og poweradjust).

Endret av drbo
Lenke til kommentar
Syns jeg fortjener penger tilbake fra Silverstone :fun:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
køddaa :!:

 

slutt å skrem meg, det kabinettet var dritdigg.. menne, jeg skal bestille med vindu, siden jeg ikke skal modde noe særlig. Kan du PMe meg når du finner ut om dual rad funker bra eller ikke, da jeg vurderer det selv...

Lenke til kommentar

Kjøling til grafikkortene: Har MCW60 på mitt GTS, og ytelsen er fan-tastisk! Tok en kjapp synål-voltmodding (inspirasjon fått fra hifiking her på forumet), og økte volten fra 1,29v til 1,6v, og da loadet skjermkortet på 55 grader :) Nesten for kaldt! Hehe..

 

Og MCW60 er den enste kjølingen jeg har på skjermkortet, minnet og de andre delene som til vanlig blir kjølt av original-kjøleren blir rett og slett ikke varmt (hos meg). Alle andre GPU-tempene ligger stabilt under 45 uansett idle eller load.

 

Og det beste; de koster bare 200kr stk fra sidewinder!!! :mrgreen:

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...