Gå til innhold

Dommedag 29. januar?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel. Personlig blir jeg mer og mer bekymret. På tu24.org blir en eksempelvis lenket til: http://visz.rsoe.hu/alertmap/index.php?lang=eng

 

Se på alle advarslene på kartet der om vulkaner som har fått økt aktivitet. Om siden er seriøs vet jeg ikke, men like fullt skremmende. Og etter hva jeg har lest på diverse nettsider er det visst flere som hevder de har merket unormaliteter i været.

 

Her kan dere se restene av hva som skal ha vært et innlegg/nyhet av en som kjenner folk i NASA: http://www.abovetopsecret.com/forum/thread328087/pg1

Endret av TSP
Lenke til kommentar

På 80- og 90-tallet var det to tilfeller av asteroider som passerte Jorda på mindre avstand enn månen (altså vesentlig nærmere enn TU24), og planeten vår gikk ikke under da heller. 18. august 2002 passerte NY40 530.000 km unna oss, altså litt nærmere enn TU24. NY40 var 800 meter på lengste, altså større enn TU24.

 

Så kan noen fortelle meg hvilke dommedagskatastrofer som inntraff 18. august 2002? Jeg tipper i hvert fall noen av dere var født på den tiden? :whistle: For dere som ikke var født for 5 år siden, her er en artikkel en viss Røed Ødegaard skrev 17. august 2002:

http://www.forskning.no/Artikler/2002/august/1029494335.51

Lenke til kommentar

Vel. Husk at påstanden går ut på at asteroiden kan være negativt ladd og dermed skape store katastrofer. Allerede har jeg lenket til en side som viser en oversikt over dagens hendelser og det er flere vulkaner som får sin fare oppjustert, samt at det er flere jordskjelv.

 

En annen ting jeg finner betenkelig er at jeg ikke finner noen dekning i nyhetene om den. Asteorider som utgjør en fare i 2036 etc får vi servert nyheter om, men ikke når de passerer like ved oss i løpet av få dager?

Lenke til kommentar

Det som gjør meg mest skeptisk til teorien om elektrisk utladninger er problemet med at fenomenet er så ukjent at kun utvalgte hyperfiktive institutter i sveits vet om de.

Når det da i tilleg ikke har vært registrert hendelser av dette kaliberet tidligere så stiger skepsisen enda noen hakk.

Alle store begivenheter i universet så vidt jeg vet handler om kolisjoner, supernovare, sorte hull og gammaglimt.

Når da denne steinen har muligheter til å lade seg ut over andre planeter, astroider eller annet den måtte komme i nærheten av blir jeg enda mere skeptisk.

Astroiden har i tillegg vært der ute i milioner av år så denhar i utgangspunktet hatt muligheten til å lade seg utmange ganger om den skulle være ladd og sist men ikke minst hvor i hel#*ete skulle den få denne ladningen fra i totalt vakuum?

 

BTW. artig å skrive dette inlegget mens jeg lytter til Type O Negative @ Thэ pяofit of doom.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Vell, er ingen fare i følge Nasa-->

 

 

Scientists are monitoring the orbit of asteroid 2007 TU24. The asteroid, believed to be between 150 meters (500 feet) and 610 meters (2,000 feet) in size, is expected to fly past Earth on Jan. 29, with its closest distance being about 537,500 kilometers (334,000 miles) at 12:33 a.m. Pacific time (3:33 a.m. Eastern time). It should be observable that night by amateur astronomers with modest-sized telescopes.

 

Asteroid 2007 TU24 was discovered by the NASA-sponsored Catalina Sky Survey on Oct. 11, 2007. Scientists at NASA's Near-Earth Object Program Office at the Jet Propulsion Laboratory in Pasadena, Calif., have determined that there is no possibility of an impact with Earth in the foreseeable future.

 

"This will be the closest approach by a known asteroid of this size or larger until 2027," said Don Yeomans, manager of the Near Earth Object Program Office at JPL. "As its closest approach is about one-and-a-half times the distance of Earth to the moon, there is no reason for concern. On the contrary, Mother Nature is providing us an excellent opportunity to perform scientific observations."

 

illustration shows the asteroid's track on the sky for 3 days near the time of the close Earth approach as seen from the city of Philadelphia

The illustration from an amateur astronomer shows the asteroid's track on the sky for 3 days near the time of the close Earth approach as seen from the city of Philadelphia. Image courtesy: Dr. Dale Ireland, Silverdale, WA.

› Larger view Asteroid 2007 TU24 will reach an approximate apparent magnitude 10.3 on Jan. 29-30 before quickly becoming fainter as it moves farther from Earth. On that night, the asteroid will be observable in dark and clear skies through amateur telescopes with apertures of at least 7.6 centimeters (3 inches). An object with a magnitude of 10.3 is about 50 times fainter than an object just visible to the naked eye in a clear, dark sky.

 

NASA detects and tracks asteroids and comets passing close to Earth. The Near Earth Object Observation Program, commonly called "Spaceguard," discovers, characterizes and computes trajectories for these objects to determine if any could be potentially hazardous to our planet.

Lenke til kommentar

Som animasjonen på http://antwrp.gsfc.nasa.gov/apod/ap060328.html viser, så er det ikke uvanlig med objekter som passerer såkalt "nært" kloden vår. Vi er altså slett ikke så alene i det nærmeste verdensrommet som vi kanskje ofte tror.

 

NASA har en egen gruppe som kun jobber med å kartlegge og holde øye med slike "nær-Jorden-objekter".

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar

Voldsomt mange innom denne tråden som fyller år den dagen da :ohmy:

 

...Eller det er jo folk som fyller år hver dag så...

 

Når det gjelder rapporten fra Nasa. Tror du virkerlig Nasa ville sagt: "Hei folkens. Det er en viss sjanse for at det får alvorlige konsekvenser at asteoriden passerer oss, men ta det med ro, de viktigste personene i verden blir sikret så godt som mulig." Jeg antar at Nasa og/eller de som styrer Nasa ikke vil at informasjonen skal komme ut og "ødelegge samfunnet". Og det tror jeg ikke det er på forskjell på verken i dag eller om hundre år. Selvfølgelig, kan hende tar jeg feil.

Lenke til kommentar

Det som er rart er at denne steinen skal være såpass mye farligere enn tidligere større steinblokker som har passert vesentlig nærmere kloden vår. Spesielt fordi det går en gigantisk steinkule rundt kloden vår hele tiden, som både befinner seg nærmere en TU24 og som er mange millioner ganger større, nemlig månen. Logikken er mildt sagt merkelig.

Lenke til kommentar
Det som er rart er at denne steinen skal være såpass mye farligere enn tidligere større steinblokker som har passert vesentlig nærmere kloden vår. Spesielt fordi det går en gigantisk steinkule rundt kloden vår hele tiden, som både befinner seg nærmere en TU24 og som er mange millioner ganger større, nemlig månen. Logikken er mildt sagt merkelig.
Når det gjelder månen har den slått seg til ro i bane rundt jorden vår og utgjør derfor ingen reel trussel, hvertfall så lenge den ikke blir slynget inn mot jorden på en eller annen måte. Dette vet du. Ellers henviser jeg til det enkle svaret perpyro ga til hvorfor noen mener akkurat denne steinen er potensielt farligere enn de andre.
Lenke til kommentar

Men for at det med statisk elektrisitet skal stemme så må meteoren i lang tid ha gått i en homogen bane langt fra andre himmellegemer samtidig med at den før dette må ha blitt ladet av noe.

At jorden har et magnetfelt er heller ikke unikt for planeten tellus, det er mange andre planeter som også har det.

Er ikke annet som skal til en en kjerne av jern.

Så for meg virker dette usansynlig og spesielt usansynlig at bare et fåtall mennesker på nett som vet om dette.

Lenke til kommentar

Mye morsomt. 40% tyngre enn sola, og *OH NOES!* vi kjenner ikke rotasjonsperioden, polaksen, "lightcurve amplitude", samt *spektralklasse* (som så vidt jeg vet er en egenskap med stjerner, ikke asteroider...)...

 

haha alltid like morro med dommedags teorier bassert på bare crap...Electric universe :rofl: :rofl:

 

Yup. Dersom "electric universe" teorien hadde vært sann, hvorfor ser vi aldri frastøtning mellom likt ladede himmellegemer? Hmmz... Elektriske krefter er temmelig kraftige i forhold til gravitasjonelle... Forøvrig: Ja, gravitasjonskraft funker. Det henger et oppsett for å gjøre cavendish-eksperimentet ca. 15 meter fra pulten min... Jeg burde prøve det en gang, for gøy... Måle G :) Bare synd det tar så innihampen lang tid, og at bygget ikke akkurat er vibrasjonsfritt...

 

For alle dykk som verkeleg trur på dette BS'et, sjekk ut linken:

http://www.badastronomy.com/

"I am an astronomer, writer, and skeptic. I likes reality the way it is, and I aims to keep it that way."

Nok en sau i flokken...

 

Says who? Nok en fyr som ikke har tatt seg bryet å lære noe om saken?

 

Men for at det med statisk elektrisitet skal stemme så må meteoren i lang tid ha gått i en homogen bane langt fra andre himmellegemer samtidig med at den før dette må ha blitt ladet av noe.

At jorden har et magnetfelt er heller ikke unikt for planeten tellus, det er mange andre planeter som også har det.

Er ikke annet som skal til en en kjerne av jern.

Så for meg virker dette usansynlig og spesielt usansynlig at bare et fåtall mennesker på nett som vet om dette.

 

Tja, det skal antagelig noe mer til. Mange teorier for hva planetenes magnetfelt skyldes.

 

Forøvrig så finnes det elektriske/magnetiske fenomener i rommet - jets og det interstellare magnetfeltet f.eks.

Lenke til kommentar

Fra konspirasjonnettstedet http://www.tu24.org/ plukker jeg følgende:

Although the chances of a direct impact are nearly non-existent, there is a much greater chance that there will be a degree of electromagnetic interference as TU24 traverses Earth's magnetosphere in the manner of Tunguska 100 years ago.
Jasså, så Tunguska-meteoritten ryddet altså skog i Sibir fordi den var elektrisk ladet??? In your dreams ... :roll:
Lenke til kommentar
At jorden har et magnetfelt er heller ikke unikt for planeten tellus, det er mange andre planeter som også har det.

Er ikke annet som skal til en en kjerne av jern.

Jo, jernkjernen må bevege seg i forhold til lag lengre ute. Månen har en kjerne av jern, men månen har ikke noe magnetfelt. Også Mars har jernkjerne, men ikke noe beskyttende magnetfelt. Man vet at Mars tidligere hadde et magnetfelt (utfra funn av mineralet magnetitt på overflaten), og man regner med at solstormer strippet Mars for mesteparten av atmosfæren og mesteparten av vannet da det beskyttende magnetfeltet forsvant.

 

Men magnetfeltet på Mars forsvant ikke på grunn av en nært passerende steinblokk, men fordi jernkjernen sluttet å rotere i forhold til de ytre mantellagene. Jordas magnetfelt er likeledes drevet av Jordas indre dynamoeffekt, og har ikke oppstått på grunn av oppsamling av statisk elektrisitet slik TU24-konspiratorene vil ha det til.

Lenke til kommentar

Woohoo :D

Dette skal bli morsomt.. Foretrekker å bli grillet av en meteor, en å vokse opp på den kjedelige måten..

 

 

Verden trenger litt opprydning uansett.. Like godt at en "elektrisk meteor" kommer og gjør det..

28-29 januar skal jeg jaggu se på himmelen og ropa dårlige monty-python trusler til den (i fart in your general direction..?)

 

Dette skal bli morsomme greier!

Lenke til kommentar

Så hvis jernkjernen under oss slutter å rotere er vi skikkelig føkked med andre ord. :(

 

+færre jordskjelv og vulkanutbrudd

-Kontinentaldriften stopper opp og erosjon vil før eller siden slite alle kontinenter ned til havnivå.

-Atmosfære og hav vil forsvinne. (og med det vil det ikke bli noe erosjon mer)

Lenke til kommentar
Så hvis jernkjernen under oss slutter å rotere er vi skikkelig føkked med andre ord. :(

Jepp, da blir kloden vår strippet, bokstavelig talt. Heldigvis er det ingenting som tyder på at jernkjernen stopper innen overskuelig framtid. Derimot er den en viss fare for at magnetfeltet kommer til snu om ikke alt for lang tid, slik at de magnetiske polene skifter plass. Slike polbytter har skjedd forholdsvis ofte i klodens historie, sist for 780.000 år siden. Mens et slikt polbytte skjer vil jordas beskyttende magnetfelt bli midlertidig borte. Et polbytte kan ta alt fra ett år til tusen år.

 

kilde: http://www.forskning.no/Artikler/2003/juli/1057145325.78

Coming soon…

Målinger de siste 150 år viser at magnetfeltet blir stadig svakere, og rett som det er dukker det opp småfelt som går i motsatt retning av det globale feltet. I tillegg vandrer polene stadig lengre og raskere enn de pleier.

Her har du med andre ord en sannsynlig katastrofe, som til og med kan inntreffe i din levetid. Men hvor stor krise er det egentlig snakk om? Livet på jorda har jo tydeligvis overlevd den før. Svaret er at det jammen ikke er godt å si.

 

Ikke så ille

- Virkningene er neppe så alvorlige, mener Knut Jørgen Røed Ødegaard ved Institutt for astrofysikk, Universitetet i Oslo. Ved polene opplever man det samme i dag, fordi magnetfeltet kanaliserer partiklene ned i atmosfæren der.

Så vidt vi vet, finnes det ingen fossile beviser på at tidligere magnetflipp har sparket i gang strålingsdrevne masseutryddelser på jorda, og det synes mange forskere er litt underlig. På den annen side finnes det ikke mange spor etter svartedauden heller, selv om den meide ned en tredjedel av Europas befolkning for bare noen hundre år siden.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...