Gå til innhold

ps3 spill skulle jo være lange!..


disilas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du vil ha lengre single-player first-person skytespill vil jeg si at Resistance er det beste valget, det har også en lang og god historie til FPS å være, lokal coop, og OK online multiplayer. :)

koster 299,-

 

http://prisguide.gamer.no/vis_kategori.php...mp;submit=S%F8k

 

Grafikkmessig er det ganske stor forskjell i starten på det spillet, og i slutten på spillet, noe som er litt merkelig.

Men det får vi leve med når vi får slik kvalitet av ett launch-spill.. :)

Regner med at det blir ett viktig spill å ha spillt, fordi veldig mange PS3-eiere venter på toeren, og Sony kommer nok til å satse mye på at det skal bli en kvalitetsoppfølger. :)

 

The Darkness har også en ganske lang singleplayer, men mangler online eller coop.

er fremdeles ganske dyrt, så det er det kanskje greit og vente med.

 

Orange Box er også ett godt valg, har Half-life serien, Team Fortress, og Portal, altså 5 spill til prisen av ett.

Personlig likte jeg ikke det, spilte to timer i Half-life, og så giddet jeg ikke mere, fordi ingenting skjedde.

Lenke til kommentar
Orange Box er også ett godt valg, har Half-life serien, Team Fortress, og Portal, altså 5 spill til prisen av ett.

Personlig likte jeg ikke det, spilte to timer i Half-life, og så giddet jeg ikke mere, fordi ingenting skjedde.

 

Ingenting skjedde?... Jeg synes at alt skjedde jeg ^^.Temmelig heftig spill!

Lenke til kommentar

Var det som irriterte meg også, løp rundtomkring og gjorde som de snille NPC'ene sa en god stund, de snakket som jeg var en slags superagent som alle var på jakt etter, men følte ikke jeg selv var noe utenom det vanlige, og krøp igjennom kloakken hvor det hang snørrklyser i taket som sugde deg opp om du ikke ga det ett bosspann, og kom ut av kloakken, og gikk via noen tog, og fremdeles skjedde det ingenting, til slutt giddet jeg ikke mere, fant ut at når jeg hadde spillt så lenge, uten at jeg ble involvert i noen slags historie, giddet ikke jeg ikke mere. :-/

 

Kommer nok til å prøve Portal, men kommer nok ikke til å prøve noe Half-life greier igjen.. :-/

Lenke til kommentar
broren min har fått ps3 og jeg har hørt at siden det er blue ray disker skulle spillene være lange!

 

Broren min rundet call of duty codern warfare ganskefort.

er det bare det spillet som er så kort eller er alle spill sånn?

 

 

Når et spill er multiplatform, så er egentlig innholdet beregnet på DVD formatet og ikke Blu-ray. (pc, xbox)

 

EDIT:

 

Uncharted: Drakes fortune er et veldig bra spill som er til ps3. Spillet er egentlig ikke så langt selv om det virker sånn første gang du spiller deg gjennom det, men det er stappfullt av ekstra materiell! :)

har spilt det rundt 3 ganger nå for å unlocke ting og er enda ikke lei!

Endret av Rasch
Lenke til kommentar
broren min har fått ps3 og jeg har hørt at siden det er blue ray disker skulle spillene være lange!

 

Broren min rundet call of duty codern warfare ganskefort.

er det bare det spillet som er så kort eller er alle spill sånn?

 

Call of Duty er et spill som er mest egnet til og spille online:)

det er det som er kuult:P

Lenke til kommentar

Spillene blir jo ikke lengre for om man har større lagringskapasitet til rådighet. Denne brukes til plasskrevende ting som lyd,video og grafikk. Skal du ha bedre grafikk og lyd vil det også kreve større lagringsplass. Det stilles jo stadig høyere krav til lyd som skal være i alle slags formater (DTS, Dolby Digital, PCM osv.) og grafikk som aller helst skal være i 1080p. Bare soundtracket i Heavenly Sword tok visst 20 GB.

 

Jeg tror at årsaken til at spillene blir kortere er at det rett og slett tar lengre tid å utvikle spill til en stadig mer kravstor spillverden. Motion capture har jo nesten blitt et krav for å få realistiske animasjoner. AI må bli enda smartere. Grafikken enda mer detaljert og fotorealistisk. Lyden skal være i minst 5 kanaler og ha spesialskrevet themes.

Man kan rett og slett ikke sammenligne gårsdagens spill med dagens krav.

Lenke til kommentar

Lego Star wars er et spill jeg vil anbefale om du vil ha mye spilletid, jeg har spilt spillet i snart 40 timer og har klart ca. 70% av spillet. Det er imo et totalt undervurdert spill fordi folk tror at det er mest fokusert på barn, noe som er helt fei. syntes spillet var utrolig morsomt å spille coop med en venn.

Lenke til kommentar
Blu-ray er der fordi Sony ville vinne film format krigen. At det er for "lengre spill" er bare vissvass.

 

Var en tur innom Gametrailers forumet i dag jeg og intrykket jeg sitter igjen med er at, om Sony hadde kommet med en pressemelding der de sa at PS3 var så kraftig at den kan frakte en mann til månen, ville det ikke tatt mange timer før Kotaku hadde kommet med bilder og historier av sopper verden over som hadde deiset i bakken med en PS3 i ryggsekken.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
COD 4 er kort fordi det også er ett 36o spill. 360 bruker fortsatt DVD som sitt medium og siden dette er ett produkt som kommer på begge måte lengden vike for å bli likt på begge :dribble:

 

Håper du kødder. Hvis ikke, forklar Heavenly Sword til meg. Var jo 4-5 timer.

 

Blu-ray er der fordi Sony ville vinne film format krigen. At det er for "lengre spill" er bare vissvass.

 

synes ikke akkurat 4-5 timer er så lenge da. (hvis ikke du har gode skills i spillet så du klarer alt lett da)

Lenke til kommentar

men når feks ps2 hadde dvd-format hadde den vel dårligere grafikk en ps3 og.

selv tenker jeg at ps3 og blyray trenger uansett større plass når grafikken er mye bedre.

dessuten ser jeg ingen grunn til at det var derfor noen spill var korte, fordi de var på dvd-format og de ikke kunne inneholde mer. og heller ikke at spill skulle bli lengre bare fordi discene har større plass.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt tankegangen her.. Om man ser på historien i spillverden så har da spill vært 30-40-50 timer uavhengig av størrelse. Det første Zelda spillet var meget langt, det samme var det første Final Fantasy spillet. Men tilsamme tok de vel maks 10 mb. Men når man ser på spill som uncharted der man får skjermen fylt med noe av det beste innen grafikk i dag, og høyttalerene fylles med kvalitets DTS lyd så ser man fort fordelene med 25/50 gb disker. Neste gode eksemplet på dette blir Metal Gear Solid 4.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Hvis du vil ha lengre single-player first-person skytespill vil jeg si at Resistance er det beste valget, det har også en lang og god historie til FPS å være, lokal coop, og OK online multiplayer. :)

koster 299,-

 

http://prisguide.gamer.no/vis_kategori.php...mp;submit=S%F8k

 

Grafikkmessig er det ganske stor forskjell i starten på det spillet, og i slutten på spillet, noe som er litt merkelig.

Men det får vi leve med når vi får slik kvalitet av ett launch-spill.. :)

Regner med at det blir ett viktig spill å ha spillt, fordi veldig mange PS3-eiere venter på toeren, og Sony kommer nok til å satse mye på at det skal bli en kvalitetsoppfølger. :)

 

hva mener du med det siste?

har du noen eksempler?

er det ikke rumble på resistance btw?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...