Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trenger den egentlig å være på nettverk? To eksterne harddisker som roteres med ujevne mellomrom (en på kontoret eller lignende ...) og rsync gjør mye for lite penger og innsats. Skal du ha backup av mange maskiner blir dette nokså kronglete.

Egentlig ikke - men jeg har 4 stk 1,5TB green disker ledige som jeg kan tenke meg gjøre nytte for seg.

 

Jeg har en musikk-samling på rundt 1TB, og bildesamlingen er på ca 700GB i dag, og den øker med 200-300GB i året ... Annet viktig søl har plass på en 8GB minnepinne :)

 

Kjøpte en LaCie Quadra 1TB i høst, men den er ustabil på eSata, og er dermed ikke like nyttig som jeg hadde håpet ...

Lenke til kommentar

Trenger den egentlig å være på nettverk? To eksterne harddisker som roteres med ujevne mellomrom (en på kontoret eller lignende ...) og rsync gjør mye for lite penger og innsats. Skal du ha backup av mange maskiner blir dette nokså kronglete.

(Jeg prøver å svare en gang til)

 

Det er egentlig ganske så greit med data. 750GB med musikk og 750GB med bilder. Førstnevnte samling vil øke til 1-1.25TB, mens bildesamlingen øker med 200GB+ i året (mitt RAW arkiv).

 

NAS serveren var da tenkt som en backup-enhet. Jeg har allerede 4 stk 1.5TB disker, så derfor tenkte jeg at NAS var billigst og enkelt.

Lenke til kommentar

Slik virker DLD.. Skremmende saker altså.. det vi ser her, er bare kun i fra den ene siden av saken, Dette er bevegelsene over 6 mnd til en tysk politiker..

Du skulle bare sett nettverskanalyseprogram kjørt på et stort corpus av data ... da begynner det å bli lite privatliv igjen gitt. Det er så til de grader fristende data, at noen hver vil gå ekstremt langt for å få tak i dem. Det vil til og med få sleipe ondsinnede gatefotografer til å virke fullstendig harmløse :phear:

Lenke til kommentar

Har nok vært litt spagetti i SQL basen tenker jeg..

Det var nok det - sikkert en "corrupt record" ;)

 

Er du ferdig med avhandlingen nå? Nærmer seg den 31 ...

 

Kan ellers nevne at jeg har fått sortert ut hardware kabalen min. Jeg dropper NAS for denne gang, og setter inn 3 1,5TB disker i serveren min som jeg kjører i RAID 5. Så spanderer jeg et eksternt kabinett på den siste 1,5TB disken til backup av bildene. Musikken lagrer jeg på en annen eksisterende ekstern disk.

 

Så får jeg skaffe meg duplikater slik at jeg får meg offline backup.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Er du ferdig med avhandlingen nå? Nærmer seg den 31 ...

 

Er vel en ca 85% ferdig. Det gjenstår undersøkelsemetodikk og den anatomiske oppbyggingen til hjertet.. har frist til kl 24 i morgen kveld.. så jeg føler at jeg ligger nå bra an.. :)

Lenke til kommentar

Må si meg meget imponert over hvor dårlig jeg kjenner nærmiljøet. I dag gikk jeg 10 min unna huset, der kom jeg over både det en og det andre.

 

Dødt rådyr er bare noe av det jeg så, så "bare" 4 stk levende, og ca 100kg med elgedritt og "motorveier" av dyrespor. Hvorfor har jeg ikke sett alle disse stedene før?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...